MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Synthesizer makkelijk te bespelen?

zoeken in:
Ik vraag me af of een synthesizer makkelijk te bespelen is. Ik kan geen noten lezen en geen instrumenten bespelen

Ook vraag ik me af of het softwareprogramma Music Maker een beetje professioneel is. Zonee, wat zijn gebruiksvriendelijke alternatieven?

Alvast bedankt voor het antwoorden

Ook zonder noten te kunnen lezen is een toetsenintrument goed te bespelen. Gewoon creatief zijn..

Verder zou ik zeker niet beginnen met Music Maker. Dit is wel leuk voor leeftijden onder de 12, maar voor wat serieuzer componeren zou ik zelf gewoon beginnen met Frootyloops of Reason. Het is in het begin wat puzzelen, maar al snel heb je alles door en wil je overstappen op cubase oid

Sietse
Synths zijn relatief makkelijk te spelen, het is gewoon een kwestie van ideeen hebben

Music Maker is niks. Gebruiksvriendelijk alternatief: reason is makkelijk en vrij goed, ook veel mensen vinden Fruity Loops zeer ok, ik zelf echt niet. Als je het echt goed wilt doen ga je echter aan de slag met een programma als Cubase en lekker veel VST-instrumenten (speciale software instrumenten die volgens een bepaalde standaard zijn gemaakt en goed werken in Cubase als plugin)

Zelf gebruik ik audiomulch met enkele VST-effecten (zelfde principe als VST-instruments) Ik vind dit eigenlijk wel het tofste programma dat er is en is eigenlijk alles mee te doen en is nog gratis ook (wat trouwens niet betekend dat het niet professioneel is, want dat is het dus wel) Alleen mogelijk is dit wat moeilijk om mee te beginnen, al is het programma vrij intiuatief.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:22 uur

geplaatst: vandaag om 00:22 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.