MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Geslaagde Beatles-covers

zoeken in:
Elvis Presley schreef:
Jim Carey - I am the walrus

Niet eens zo heel slecht trouwens

De mooiste cover ooit van de Beatles voor mij:

Deze vind ik ook wel mooi:

Stijn_Slayer schreef:
Neil Young - A Day In The Life, heeft hij meerdere malen gespeeld op de afgelopen tour.

CSNY - Blackbird

Wauw! Vooral die laatste!

Misschien niet direct een beatles-cover, maar als George Harrisoncover hier toch wel op zijn plaats.

Erg goed gedaan op ukulele.

@Jazper , idd erg goed gedaan op de ukulele. Knap hoor .
De ukulele was overigens een favoriet instrument van Harrison.
Niet het belangrijkste , maar toch : While my guitar gently weeps is wel degelijk een Beatles - song , geschreven door Harrison , en van origine te vinden op het White Album .

Ah

Zat ik even mis

Nog niet genoemd: J Cash - In My Life
Zeer geslaagd vind ik!

CHIEP (crew)
De "You've Got To Hide Your Love Away"-versie van Eddie Vedder werd hier al enkele keren genoemd, maar ik ben toch vooral gecharmeerd door die van Noel Gallagher:

Erg leuke speedy interpretatie van Eleanor Rigby door vergeten thrashers Realm.

Erg gave cover ja, Thrice heeft Eleanor Rigby ook gecoverd, maar het komt nooit in de buurt van het origineel (kan ook niet):

Dit vind ik een prima Beatles-cover, beter zelfs dan het origineel.

The Applejacks - Like Dreamers Do

Father McKenzie
Deze vind ik ook uitmuntend goed:

YouTube - The Carpenters - Ticket To Ride

Heb een zwak voor deze druggy manchester cover van Strawberry Fields Forever uit 1990. De band werd vernoemd naar een term voor het nemen van XTC en LSD tegelijk. Was vroeger weleens in de late uren op MTV te zien.

Ik heb bij een andere gelegenheid al eens gerefereerd aan deze versie van Don't Let Me Down maar dat was niet bij dit topic. Dus nogmaals deze verrukkelijje versie van Dillard & Clark:
Dillard & Clark - Don't Let Me Down (1969) - YouTube

Ken het origineel verder niet, maar klinkt wel leuk, deze.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:23 uur

geplaatst: vandaag om 18:23 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.