Muziek / Algemeen / Geslaagde Beatles-covers
zoeken in:
0
geplaatst: 23 juni 2009, 10:04 uur
FunkStar schreef:
Tina Turner - Help
Nina Simone - Here Comes the Sun
Salt N Pepa - Twist And Shout
Chaka Khan - We Can Work It Out
Stevie Wonder - We Can Work It Out
Mama's & The Papa's - Words Of Love
Earth Wind and Fire - Got To Get You Into My life
Sergio Mendes & Brasil '66 - Fool On The Hill, Nowegian Wood, Daytripper en With A Little Help From My Friends
Allemaal te gek!!
Tina Turner - Help
Nina Simone - Here Comes the Sun
Salt N Pepa - Twist And Shout
Chaka Khan - We Can Work It Out
Stevie Wonder - We Can Work It Out
Mama's & The Papa's - Words Of Love
Earth Wind and Fire - Got To Get You Into My life
Sergio Mendes & Brasil '66 - Fool On The Hill, Nowegian Wood, Daytripper en With A Little Help From My Friends
Allemaal te gek!!
Mooi rijtje! (behalve die van de Mama's & Papa's, da's toch geen Beatles-cover?)Ik voeg er nog eentje aan toe:
Lenny White & Chaka Khan - Lady Madonna.
Lenny White - Lady Madonna - Free MP3 Stream on IMEEM Music
En had iemand Here, there and everywhere van Emmylou Harris al genoemd?
0
geplaatst: 23 juni 2009, 19:38 uur
Beste Jazper toch !
Tussen alle Cockers en Turners in kom jij aanzetten met B for Bang Rewires.
Een cover van I Want you die ik nog nooit hoorde en sterker nog ; de band( klassiek geschoolden ?) is mij ook totaal onbekend.
Maar wat knap gedaan !
De idee van het nummer blijft volkomen gehandhaafd en gerespecteerd incl. het plotselinge einde en dat terwijl je soms even denkt : nu begint Pierrot Lunaire van Schoenberg . Hulde dus voor deze bijzondere Beatles-uitvoering !
Velen zullen misschien deze cover niet kunnen waarderen. Hun goed recht.
Ik ben er echter blij mee en daarom : bedankt Jazper voor je opvallende en bijzondere keuze.
Tussen alle Cockers en Turners in kom jij aanzetten met B for Bang Rewires.
Een cover van I Want you die ik nog nooit hoorde en sterker nog ; de band( klassiek geschoolden ?) is mij ook totaal onbekend.
Maar wat knap gedaan !
De idee van het nummer blijft volkomen gehandhaafd en gerespecteerd incl. het plotselinge einde en dat terwijl je soms even denkt : nu begint Pierrot Lunaire van Schoenberg . Hulde dus voor deze bijzondere Beatles-uitvoering !
Velen zullen misschien deze cover niet kunnen waarderen. Hun goed recht.
Ik ben er echter blij mee en daarom : bedankt Jazper voor je opvallende en bijzondere keuze.
0
geplaatst: 23 juni 2009, 19:50 uur
Inderdaad een schitterende en aparte uitvoering van "I Want You", zopas beluisterd.
0
mathieudc
geplaatst: 23 juni 2009, 20:16 uur
YouTube - The Zoot : 'Eleanor Rigby' - music video. Misschien niet zo goed als het origineel maar dit klasseer ik onder zéér geslaagd! 

0
geplaatst: 24 juni 2009, 19:02 uur
Laibach - Across The Universe
Queensrÿche - Lucy in the Sky with Diamonds
Kip Winger & Bruce Kulick - Drive my Car
Queensrÿche - Lucy in the Sky with Diamonds
Kip Winger & Bruce Kulick - Drive my Car
0
geplaatst: 24 juni 2009, 20:56 uur
Feelies - EGSTHEFMAMM
Bijna beter dan het origineel, echt waar!
Bijna beter dan het origineel, echt waar!
0
Misterfool
geplaatst: 25 juni 2009, 15:16 uur
bij de queensryche cover werkt de stem niet zo lekker. .het blikken geluid van de mix werkt ook niet echt goed.
de gitaren daarintegen
de gitaren daarintegen
0
geplaatst: 25 juni 2009, 16:28 uur
Enkele fijne instrumentale covers:
Booker T. & the M.G.'s - I Want You (She's So Heavy)
Ramsey Lewis- Cry, Baby, Cry
Booker T. & the M.G.'s - I Want You (She's So Heavy)
Ramsey Lewis- Cry, Baby, Cry
0
Antonio
geplaatst: 27 juni 2009, 16:58 uur
Zo te zien heeft Kaztor dit topic nooit ontdekt, anders had hij de volgende ook wel vermeld... 
Wat te denken van Frank Zappa's geniale en hilarische ''verkrachtingen'' van Beatles nummers tijdens zijn laatste tour in 1988 ???
The Beatles Medley (Norwegian Jim/Louisiana Hooker With Herpes/Texas Motel), met door Frank herschreven teksten, waarin TV Dominee en beroepsviespeuk Jimmy Swaggart publiekelijk aan de schandpaal wordt geslagen
en niet te vergeten de briljante versie (ook uit 1988, met big band) van I Am The Walrus
Helaas alleen als bootleg te krijgen, aangezien naar het schijnt Paul McCartney (en/of Yoko Ono) de versies niet bepaald kon waarderen en ze niet officieel wouden zien uitkomen...

Wat te denken van Frank Zappa's geniale en hilarische ''verkrachtingen'' van Beatles nummers tijdens zijn laatste tour in 1988 ???
The Beatles Medley (Norwegian Jim/Louisiana Hooker With Herpes/Texas Motel), met door Frank herschreven teksten, waarin TV Dominee en beroepsviespeuk Jimmy Swaggart publiekelijk aan de schandpaal wordt geslagen

en niet te vergeten de briljante versie (ook uit 1988, met big band) van I Am The Walrus

Helaas alleen als bootleg te krijgen, aangezien naar het schijnt Paul McCartney (en/of Yoko Ono) de versies niet bepaald kon waarderen en ze niet officieel wouden zien uitkomen...
0
geplaatst: 21 augustus 2009, 15:27 uur
YouTube - Los Manolos - All My Loving (Videoclips)
Een van de weinige leuke zomerhits wat mij betreft.
Een van de weinige leuke zomerhits wat mij betreft.
0
geplaatst: 21 augustus 2009, 17:29 uur
Deze versie van "All My Loving" kende ik reeds en vind ik erg leuk.
Dat the Beatles zo vaak gecoverd worden en dat op verschillende manieren bewijst dat Lennon en McCartney eerst en vooral begenadigde songschrijvers waren.
Dat the Beatles zo vaak gecoverd worden en dat op verschillende manieren bewijst dat Lennon en McCartney eerst en vooral begenadigde songschrijvers waren.
0
geplaatst: 15 september 2009, 00:47 uur
Misterfool schreef:
with a little help from my friends joe cocker
with a little help from my friends joe cocker

0
Father McKenzie
geplaatst: 15 september 2009, 05:20 uur
Jammer dat er geen opnames van bestaan. In het laatste jaar van mijn humaniora, hadden we een ongelooflijke toffe peer van een leraar Engels.
Op zekere dag nam hij zijn trompet mee. Hij speelde yesterday, en had het ook nog vertaald in "gisterdag", dus hij zong het ook nog in het Nederlands. Het was hilarisch, en tegelijkertijd erg pakkend. Héél de klas was muisstil.
Diezelfde leraar, J.D. heb ik later op onnavolgbare wijze Napoleon zien spelen, hij had er het figuur voor en je geloofde echt dat hij Napoleon was.
Maar zijn Gisterdag is unbeattable. Helaas heb ik maar een stuk of 15 getuigen daarvan...
Desalniettemin vind ik volgende covers ook steengoed;
Joe Cockef met With a Little Help From My Friends
Earth, Wind & Fire met Got To Get You Into My Life
Rod Stewart met In My Life
en zeker ook
Cockney Rebel met Here Comes The Sun.
Maar; nothing beats the original versions!
Op zekere dag nam hij zijn trompet mee. Hij speelde yesterday, en had het ook nog vertaald in "gisterdag", dus hij zong het ook nog in het Nederlands. Het was hilarisch, en tegelijkertijd erg pakkend. Héél de klas was muisstil.
Diezelfde leraar, J.D. heb ik later op onnavolgbare wijze Napoleon zien spelen, hij had er het figuur voor en je geloofde echt dat hij Napoleon was.
Maar zijn Gisterdag is unbeattable. Helaas heb ik maar een stuk of 15 getuigen daarvan...
Desalniettemin vind ik volgende covers ook steengoed;
Joe Cockef met With a Little Help From My Friends
Earth, Wind & Fire met Got To Get You Into My Life
Rod Stewart met In My Life
en zeker ook
Cockney Rebel met Here Comes The Sun.
0
geplaatst: 15 september 2009, 11:54 uur
Father McKenzie schreef:
Meestal mee eens, maar moet voor Joe Cocker's uitvoering van 'With a Little Help From My Friends' toch een uitzondering maken.Maar; nothing beats the original versions!
Moet wel toegeven, dat ik nooit iets met drummer Ringo Star gehad heb. Kort door de bocht gezegd, z'n 3 getalenteerde collega's hielden 'm van de straat.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 15 september 2009, 19:13 uur
Ik heb niks met Joe Cocker, maar dat vind ik een twijfelgevalletje. Beiden versies zijn leuk.
Ik kan zo snel alleen Neil Young's A Day in the Life en Crosby, Stills & Nash's Blackbird aanwijzen die ik veel sterker vind dan de originele versies.
Ik kan zo snel alleen Neil Young's A Day in the Life en Crosby, Stills & Nash's Blackbird aanwijzen die ik veel sterker vind dan de originele versies.
0
geplaatst: 15 september 2009, 19:42 uur
Stijn_Slayer schreef:
Fleetwood Mac's 'Black Magic Woman' hoor ik liever van Santana.Ik kan zo snel alleen Neil Young's A Day in the Life en Crosby, Stills & Nash's Blackbird aanwijzen die ik veel sterker vind dan de originele versies.
0
geplaatst: 15 september 2009, 19:45 uur
Blu-ray schreef:
(quote)
The Door's' Black Magic Woman' hoor ik liever van Santana. Black Magic Woman is van Fleetwood Mac, hoor

0
geplaatst: 15 september 2009, 20:11 uur
ArthurDZ schreef:
Je was me voor, maar bedankt voor snelle reaktie. (quote)
Black Magic Woman is van Fleetwood Mac, hoor

0
geplaatst: 15 oktober 2009, 19:08 uur
Heb ik in een ver, grijs verleden Yellow Matter Custard al genoemd?
Dit is de enige groep, die ik ken, die echt trouw blijft aan het origineel.
Dit is de enige groep, die ik ken, die echt trouw blijft aan het origineel.
0
geplaatst: 6 november 2009, 00:12 uur
Ik zag dat iemand anders me als voor was met Wilson Pickett's uitvoering van Hey jude (ik ben het er mee eens dat het mooier is dan het origineel
).
Hier nog een paar:
Michael Jackson-Come together
Funkier then ever, en ik geloof dat Julian Lennon ook nog wat meedoet op de opname.
Michael klinkt lekker rauw, het gitaartje en de bas grooven heerlijk, en de trommels doen op 3/4 van het nummer ook lekker mee.
Ben Harper-Strawberry fields
Dromerig zoals het bedoeld is.
George Michael-The long and winding road
Je kunt veel van hem zeggen, maar wat een stem..
waarschijnlijk een verschrikking voor Beatles fans, maar toendertijd als jochie mijn eerste kennismaking met dit mooie nummer, en dat is ook wat waard
Sting-A day in the life
U2-Helter Skelter
Maar die zal wel bekend zijn (ze hebben overigens heel veel nummers van de Beatles live gespeeld.
Donny Hathaway-Jealous guy
Geen Beatles cover (sorry) maar wel een zeer geslaagde Lennon cover die ik jullie onder de aandacht wil brengen.
Prachtig live album overigens!
YouTube - James Brown covers The Beatles - Something (1973)
James Brown maakt een totaal nieuw nummer van Something
En tenslotte de aller mooiste!:
Marvin Gaye (de mooiste soulstem ooit)- Yesterday
).Hier nog een paar:
Michael Jackson-Come together
Funkier then ever, en ik geloof dat Julian Lennon ook nog wat meedoet op de opname.
Michael klinkt lekker rauw, het gitaartje en de bas grooven heerlijk, en de trommels doen op 3/4 van het nummer ook lekker mee.
Ben Harper-Strawberry fields
Dromerig zoals het bedoeld is.
George Michael-The long and winding road
Je kunt veel van hem zeggen, maar wat een stem..
waarschijnlijk een verschrikking voor Beatles fans, maar toendertijd als jochie mijn eerste kennismaking met dit mooie nummer, en dat is ook wat waard

Sting-A day in the life
U2-Helter Skelter
Maar die zal wel bekend zijn (ze hebben overigens heel veel nummers van de Beatles live gespeeld.
Donny Hathaway-Jealous guy
Geen Beatles cover (sorry) maar wel een zeer geslaagde Lennon cover die ik jullie onder de aandacht wil brengen.
Prachtig live album overigens!
YouTube - James Brown covers The Beatles - Something (1973)
James Brown maakt een totaal nieuw nummer van Something
En tenslotte de aller mooiste!:
Marvin Gaye (de mooiste soulstem ooit)- Yesterday
* denotes required fields.