MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Geslaagde Beatles-covers

zoeken in:

FunkStar schreef:
Tina Turner - Help
Nina Simone - Here Comes the Sun
Salt N Pepa - Twist And Shout
Chaka Khan - We Can Work It Out
Stevie Wonder - We Can Work It Out
Mama's & The Papa's - Words Of Love
Earth Wind and Fire - Got To Get You Into My life
Sergio Mendes & Brasil '66 - Fool On The Hill, Nowegian Wood, Daytripper en With A Little Help From My Friends

Allemaal te gek!!

Mooi rijtje! (behalve die van de Mama's & Papa's, da's toch geen Beatles-cover?)

Ik voeg er nog eentje aan toe:

Lenny White & Chaka Khan - Lady Madonna.

Lenny White - Lady Madonna - Free MP3 Stream on IMEEM Music

En had iemand Here, there and everywhere van Emmylou Harris al genoemd?

Elvis Presley
Jim Carey - I am the walrus

New Musik - All you need is love

Misterfool
with a little help from my friends joe cocker

Beste Jazper toch !
Tussen alle Cockers en Turners in kom jij aanzetten met B for Bang Rewires.
Een cover van I Want you die ik nog nooit hoorde en sterker nog ; de band( klassiek geschoolden ?) is mij ook totaal onbekend.
Maar wat knap gedaan !
De idee van het nummer blijft volkomen gehandhaafd en gerespecteerd incl. het plotselinge einde en dat terwijl je soms even denkt : nu begint Pierrot Lunaire van Schoenberg . Hulde dus voor deze bijzondere Beatles-uitvoering !
Velen zullen misschien deze cover niet kunnen waarderen. Hun goed recht.
Ik ben er echter blij mee en daarom : bedankt Jazper voor je opvallende en bijzondere keuze.

Inderdaad een schitterende en aparte uitvoering van "I Want You", zopas beluisterd.

mathieudc
YouTube - The Zoot : 'Eleanor Rigby' - music video. Misschien niet zo goed als het origineel maar dit klasseer ik onder zéér geslaagd!

Laibach - Across The Universe

Queensrÿche - Lucy in the Sky with Diamonds

Kip Winger & Bruce Kulick - Drive my Car

Feelies - EGSTHEFMAMM
Bijna beter dan het origineel, echt waar!

Misterfool
bij de queensryche cover werkt de stem niet zo lekker. .het blikken geluid van de mix werkt ook niet echt goed.

de gitaren daarintegen

The Breeders - Happiness is a Warm Gun

Enkele fijne instrumentale covers:

Booker T. & the M.G.'s - I Want You (She's So Heavy)

Ramsey Lewis- Cry, Baby, Cry

World Party - Happiness is a Warm Gun

Antonio
Zo te zien heeft Kaztor dit topic nooit ontdekt, anders had hij de volgende ook wel vermeld...

Wat te denken van Frank Zappa's geniale en hilarische ''verkrachtingen'' van Beatles nummers tijdens zijn laatste tour in 1988 ???

The Beatles Medley (Norwegian Jim/Louisiana Hooker With Herpes/Texas Motel), met door Frank herschreven teksten, waarin TV Dominee en beroepsviespeuk Jimmy Swaggart publiekelijk aan de schandpaal wordt geslagen

en niet te vergeten de briljante versie (ook uit 1988, met big band) van I Am The Walrus

Helaas alleen als bootleg te krijgen, aangezien naar het schijnt Paul McCartney (en/of Yoko Ono) de versies niet bepaald kon waarderen en ze niet officieel wouden zien uitkomen...

Stijn_Slayer
I Am the Walrus van Zappa is inderdaad geweldig!

Ook niet slecht...

YouTube - Los Manolos - All My Loving (Videoclips)

Een van de weinige leuke zomerhits wat mij betreft.

Deze versie van "All My Loving" kende ik reeds en vind ik erg leuk.
Dat the Beatles zo vaak gecoverd worden en dat op verschillende manieren bewijst dat Lennon en McCartney eerst en vooral begenadigde songschrijvers waren.

Misterfool schreef:
with a little help from my friends joe cocker

Father McKenzie
Jammer dat er geen opnames van bestaan. In het laatste jaar van mijn humaniora, hadden we een ongelooflijke toffe peer van een leraar Engels.
Op zekere dag nam hij zijn trompet mee. Hij speelde yesterday, en had het ook nog vertaald in "gisterdag", dus hij zong het ook nog in het Nederlands. Het was hilarisch, en tegelijkertijd erg pakkend. Héél de klas was muisstil.
Diezelfde leraar, J.D. heb ik later op onnavolgbare wijze Napoleon zien spelen, hij had er het figuur voor en je geloofde echt dat hij Napoleon was.

Maar zijn Gisterdag is unbeattable. Helaas heb ik maar een stuk of 15 getuigen daarvan...

Desalniettemin vind ik volgende covers ook steengoed;

Joe Cockef met With a Little Help From My Friends
Earth, Wind & Fire met Got To Get You Into My Life
Rod Stewart met In My Life
en zeker ook
Cockney Rebel met Here Comes The Sun.

Maar; nothing beats the original versions!

Father McKenzie schreef:
Maar; nothing beats the original versions!
Meestal mee eens, maar moet voor Joe Cocker's uitvoering van 'With a Little Help From My Friends' toch een uitzondering maken.

Moet wel toegeven, dat ik nooit iets met drummer Ringo Star gehad heb. Kort door de bocht gezegd, z'n 3 getalenteerde collega's hielden 'm van de straat.

Stijn_Slayer
Ik heb niks met Joe Cocker, maar dat vind ik een twijfelgevalletje. Beiden versies zijn leuk.

Ik kan zo snel alleen Neil Young's A Day in the Life en Crosby, Stills & Nash's Blackbird aanwijzen die ik veel sterker vind dan de originele versies.

Stijn_Slayer schreef:
Ik kan zo snel alleen Neil Young's A Day in the Life en Crosby, Stills & Nash's Blackbird aanwijzen die ik veel sterker vind dan de originele versies.
Fleetwood Mac's 'Black Magic Woman' hoor ik liever van Santana.

Stijn_Slayer
Maar dan spreek je in algemene zin.

Blu-ray schreef:
(quote)
The Door's' Black Magic Woman' hoor ik liever van Santana.

Black Magic Woman is van Fleetwood Mac, hoor

ArthurDZ schreef:
(quote)
Black Magic Woman is van Fleetwood Mac, hoor
Je was me voor, maar bedankt voor snelle reaktie.

Heb ik in een ver, grijs verleden Yellow Matter Custard al genoemd?

Dit is de enige groep, die ik ken, die echt trouw blijft aan het origineel.

Ik zag dat iemand anders me als voor was met Wilson Pickett's uitvoering van Hey jude (ik ben het er mee eens dat het mooier is dan het origineel ).

Hier nog een paar:

Michael Jackson-Come together
Funkier then ever, en ik geloof dat Julian Lennon ook nog wat meedoet op de opname.
Michael klinkt lekker rauw, het gitaartje en de bas grooven heerlijk, en de trommels doen op 3/4 van het nummer ook lekker mee.

Ben Harper-Strawberry fields
Dromerig zoals het bedoeld is.

George Michael-The long and winding road
Je kunt veel van hem zeggen, maar wat een stem..

waarschijnlijk een verschrikking voor Beatles fans, maar toendertijd als jochie mijn eerste kennismaking met dit mooie nummer, en dat is ook wat waard

Sting-A day in the life

U2-Helter Skelter
Maar die zal wel bekend zijn (ze hebben overigens heel veel nummers van de Beatles live gespeeld.

Donny Hathaway-Jealous guy
Geen Beatles cover (sorry) maar wel een zeer geslaagde Lennon cover die ik jullie onder de aandacht wil brengen.
Prachtig live album overigens!

YouTube - James Brown covers The Beatles - Something (1973)
James Brown maakt een totaal nieuw nummer van Something

En tenslotte de aller mooiste!:

Marvin Gaye (de mooiste soulstem ooit)- Yesterday

Gast
geplaatst: vandaag om 00:51 uur

geplaatst: vandaag om 00:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.