Muziek / Algemeen / Hoesgelijkenissen
zoeken in:
0
geplaatst: 28 mei 2011, 16:15 uur
Ja, die nieuwe van Racoon is wel een heel onhandige keuze. Het is gewoon het schilderij Golconda van René Magritte. Da's op zich geen probleem, om een beroemd schilderij voor je hoes te kiezen, behalve als je beseft dat het al vaker gedaan is. Zouden ze dat geweten hebben?
Voor de Racoon-fans: de reproductie van dat schilderij is gewoon overal te koop. Wel mooi voor aan de muur thuis:
Marktplaats.nl > Rene Magritte - Golconda - hoogwaardige reproductie - Antiek en Kunst - Kunst | Schilderijen | Modern - antiek-kunst.marktplaats.nl
(en nee, het is geen advertentie die ik zelf geplaatst heb
)
0
geplaatst: 5 juni 2011, 18:31 uur
0
geplaatst: 8 juni 2011, 14:43 uur
Geen idee of dezen ooit geplaatst zijn, maar bij de bovenste denk ik om de een of andere reden steeds dat het de onderste is:

0
Stijn_Slayer
geplaatst: 8 juni 2011, 17:35 uur
Hoezen van Hipgnosis/Storm Thorgerson zijn meestal direct herkenbaar, en daarom lijken bepaalde hoezen wel eens op elkaar (soms wel iets té veel). Erg herkenbare, eigen stijl.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 9 juni 2011, 23:25 uur
2009 U2

2006 Richard Chartier & Taylor Deupree

2006 Richard Chartier & Taylor Deupree

0
geplaatst: 14 juni 2011, 15:08 uur
Zo kunnen we nog wel even doorgaan, Leon.

En mijn persoonlijke favoriet:

En mijn persoonlijke favoriet:

0
Stijn_Slayer
geplaatst: 20 juni 2011, 10:16 uur
Warhol ripoff. 
Die laatste van de Poo Fighters doet me denken aan deze:

Die laatste van de Poo Fighters doet me denken aan deze:

0
Yann Samsa
geplaatst: 26 juni 2011, 12:19 uur
Warhol is een klootzak. Hoe kan iemand beweren dat 'enkel mooie mensen kunst kunnen maken', en het nog menen ook.
Nu ik er bij stil sta is Pop-Art zowat het enige genre van de modernistische kunststromingen dat ik niet slikken kan. Neo-dada, Conceptual Art; dat gaat er zeker in, maar Pop-Art

Kunst op de rolband plaatsen, en veel dezelfde exemplaren verkopen voor miljoenen (is dat kunst? waar is de authenciteit?) - vive la capitalisme.

0
Misterfool
geplaatst: 26 juni 2011, 12:23 uur
Warhol=HeldIemand die de kunstigheid van massaproductie inziet en tegelijkertijd het hele concept van kunst op de hak neemt.

0
Yann Samsa
geplaatst: 26 juni 2011, 12:36 uur
Jij moet dringend iets meer opzoekwerk verrichten. 
Pop-Art is gewoon een ode aan de westerse compsumptiemaatschappij.
En 'het begrip kunst' op de hak nemen? Natuurlijk, dat gebeurde al sinds jaren eind jaren 1600. Men mag stellen dat vanaf de Romantiek (reactie op de idealen van de Verlichting) iedere kunststroming gewoon een afzet en rebellerend manifest was tegen de voorgaande conventies.
En dat heeft al op veel eerlijkere manieren gebeurd. Dat kust niet altijd inhoud moet hebben, dat verwijt ik hen niet - maar de impressionisten meldden dit ook al, zonder dat hun werken verloren aan ziel en authenticiteit.
Verder is het iets te makkelijk geworden om Warhol te prijzen. Wanneer ooit iemand eens Moskowitz of Christo prijzen zal, dan ben ik gelukkig

Pop-Art is gewoon een ode aan de westerse compsumptiemaatschappij.
En 'het begrip kunst' op de hak nemen? Natuurlijk, dat gebeurde al sinds jaren eind jaren 1600. Men mag stellen dat vanaf de Romantiek (reactie op de idealen van de Verlichting) iedere kunststroming gewoon een afzet en rebellerend manifest was tegen de voorgaande conventies.
En dat heeft al op veel eerlijkere manieren gebeurd. Dat kust niet altijd inhoud moet hebben, dat verwijt ik hen niet - maar de impressionisten meldden dit ook al, zonder dat hun werken verloren aan ziel en authenticiteit.
Verder is het iets te makkelijk geworden om Warhol te prijzen. Wanneer ooit iemand eens Moskowitz of Christo prijzen zal, dan ben ik gelukkig

0
geplaatst: 26 juni 2011, 13:02 uur
Pop-art a la Warhol is gewoon een soort ontaard dada. Doe mij maar Jasper Johns, Richard Hamilton of zelfs Lichtenstein i.p.v. Warhol. Maar het liefst dada i.p.v. pop-art.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 26 juni 2011, 13:52 uur
Toch is wat Misterfool zegt niet zo verkeerd als je in een notendop Warhol wil samenvatten. Warhol is denk ik wel m'n favoriete kunstenaar. Ik houd erg van pop-art, maar wellicht moeten we even verhuizen naar de kunsttopic.
Boeiend figuur ook. Je wist nooit of hij bloedserieus was of niet.
Boeiend figuur ook. Je wist nooit of hij bloedserieus was of niet.
0
geplaatst: 26 juni 2011, 14:05 uur
Het topic, Stijn, of zoals ik graag mag zeggen: het topique. Ik had zo'n Sef-truc niet van jou verwacht eigenlijk.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 26 juni 2011, 15:12 uur
Het is de topic, hoe dom dat ook klinkt.
to·pic (de ~, ~s)
1 onderwerp van gesprek
Je bent de laatste wel erg veel fouten aan het maken, zeg. Gaat het wel goed op de opleiding?
to·pic (de ~, ~s)
1 onderwerp van gesprek
Je bent de laatste wel erg veel fouten aan het maken, zeg. Gaat het wel goed op de opleiding?
* denotes required fields.