Muziek / Algemeen / Hoesgelijkenissen
zoeken in:
0
Zephyr
geplaatst: 24 juli 2011, 20:33 uur
1981 :

en plagiaat in 2011 :

kan je voor een hoes eigenlijk een soort copyright aanvragen ??

en plagiaat in 2011 :

kan je voor een hoes eigenlijk een soort copyright aanvragen ??
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 24 juli 2011, 20:59 uur
Natuurlijk, maar ik betwijfel het of die dan bij de band ligt. De hoes is eerste instantie van de maker. De band zal er dan ook wel rechten over hebben.
0
k.grubs
geplaatst: 28 juli 2011, 10:57 uur
Copyright ligt automatisch bij de maker, tenzij de klant het heeft afgekocht, dat zal in dit geval de platenmaatschappij zijn. 30 jaar later zal er wel niemand meer naar kraaien.
Het gaat in dit geval ook nog om portretrecht, de beide broers staan op de foto. Daarom zal er ook wel zo gephotoshopt zijn.
Het gaat in dit geval ook nog om portretrecht, de beide broers staan op de foto. Daarom zal er ook wel zo gephotoshopt zijn.
0
geplaatst: 26 augustus 2011, 00:21 uur
0
geplaatst: 26 augustus 2011, 13:18 uur
Best mogelijk, maar die stelling durf ik wel tegen te spreken 

0
geplaatst: 29 augustus 2011, 01:41 uur
Lucinda Williams heeft een nieuwe uit. Als ze voor songmateriaal net zulke frisse ideeën heeft als voor het artwork, dan kunnen we de moeite van een luisterbeurt besparen. Gekozen is voor een aantal foto's met een bindend thema. Weinig glamorous beeldmateriaal, maar vooral een opzichtig gejat idee....

en dan ook nog precies acht?

en dan ook nog precies acht?

0
geplaatst: 10 september 2011, 20:44 uur
Gyzzz schreef:
Geen hoesgelijkenis, wel leuk: ik kwam deze foto van Berbatov tegen, en vond hem wel erg lijken op een bekende foto van zijn initiaalgenoot David Bowie.
(afbeelding)
(afbeelding)
Geen hoesgelijkenis, wel leuk: ik kwam deze foto van Berbatov tegen, en vond hem wel erg lijken op een bekende foto van zijn initiaalgenoot David Bowie.
(afbeelding)
(afbeelding)
Is zelfs een apart topic voor

* denotes required fields.