MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Hoesgelijkenissen

zoeken in:
Smakelijke hoezen

Een nieuwe trend in 2013 ...

Pet Shop Boys - Electric (2013)

(afbeelding)

Glasvegas - Later…When The TV Turns To Static (2013)

(afbeelding)

DjFrankie (moderator)

(afbeelding)

(afbeelding)

...hoezen met overbelichting zijn in;

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

..en dat is alleen nog uit de album top 100

Ik vind die laatste twee nogal vergezocht eigenlijk. 't Is toch niet dat ze écht op elkaar lijken? Is de bedoeling van dit topic niet dat twee of meerdere hoezen zodanig op elkaar lijken dat het bijna plagiaat is?

Maar de hoezen die ik op 13 maart 2014, 13:35 postte vallen misschien ook niet onder die categorie.

Deze dan weer wel:

(afbeelding)

(afbeelding)

freddze schreef:
Is de bedoeling van dit topic niet dat twee of meerdere hoezen zodanig op elkaar lijken dat het bijna plagiaat is?
Naar mijn mening wel ja, het hoeft niet exact hetzelfde te zijn maar het moet wel duidelijk zijn dat het een variant is op een specifieke hoes. Soms zie je in dit topic ook hoezen staan die beter bij een hoeslink (zoals die laatste van dix en Madjack71) of
Albumhoezen : Deze week zoeken ... (zoals die laatste serie van Madjack71) passen.
Allemaal geen ramp natuurlijk, maar horen niet echt in dit topic thuis. (en die van mij van 13 maart is dus ook niet echt een goed voorbeeld )

dix
freddze schreef:
Ik vind die laatste twee nogal vergezocht eigenlijk. 't Is toch niet dat ze écht op elkaar lijken? Is de bedoeling van dit topic niet dat twee of meerdere hoezen zodanig op elkaar lijken dat het bijna plagiaat is?

Maar de hoezen die ik op 13 maart 2014, 13:35 postte vallen misschien ook niet onder die categorie.

Deze dan weer wel:
2 plaatjes

Die laatste twee die ik gepost heb, vormen inderdaad meer een 'hoeslink', maar die laatste set van jou is eigenlijk ook geen goede hoesgelijkenis. Dat heet een parodie. Plagiaat wel/niet is hier geen issue.

Uit 'n blad;

(afbeelding)

(afbeelding)

dix

(afbeelding)

(afbeelding)
Beeldtaal en lettertype ... opvallend.

http://www.cargo-records.de/cover/00053298.jpg
AUN - Full Circle

(afbeelding)
Flying Lotus - Cosmogramma

DjFrankie (moderator)

(afbeelding)

(afbeelding)

DjFrankie (moderator)

(afbeelding)

(afbeelding)

Poles Apart schreef:
(afbeelding)
(afbeelding)
Hey, dat was mijn ontdekking in een mooie hoezen topic.

DjFrankie schreef:
(afbeelding)
(afbeelding)
Haha, ook toevallig... ik was mij gisteren 'zot' aan het zoeken naar die hoes van Rain Parade (kon niet meer op de bandnaam komen) om te plaatsen in het hoeslink topic op de hoes met ballonnen die jij geplaatst had. Ik ben dan maar voor die hoes van Our Lady Peace gegaan met oranje ballonnen.

buizen
Grappig Topic dit zeg. Tja, hoezen zijn visueel en je ziet zo de overeenkomsten.
In het auditieve (muziek) zijn er natuurlijk nog veel en veel meer overeenkomsten, zoals puur gejatte riffs en licks.

Allen het eerste plaatje doet het.

panjoe (moderator)
Twee hippe houseplaatjes van de afgelopen maanden, The Air Between Words van Martyn en Music for the Uninvited van Leon Vynehall, doen me ook steeds aan elkaar denken:

(afbeelding)

(afbeelding)
Edit: Nu ik ze naast elkaar zie, zou ik al helemaal denken dat ze van dezelfde artiest zijn. Die van Leon Vynehall is in ieder geval door ene Erosie gemaakt, zegt Discogs. Dat zou best een Nederlander kunnen zijn, en die zou gezien de gelijkenis in muziek en de afkomst van Martyn ook best die andere hoes kunnen hebben gemaakt.

panjoe: Erosie is één van de bekendere graffitischrijvers in Nederland (geweest), en het ziet er naar uit dat hij zoals meerdere collega's ook op andere gebieden is gaan werken. Kijk anders hier ( www.erosie.net ), ik denk dat je gelijk hebt.

DjFrankie (moderator)

(afbeelding)

(afbeelding)

Gast
geplaatst: vandaag om 14:24 uur

geplaatst: vandaag om 14:24 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.