Muziek / Algemeen / Toevoegingen op RYM
zoeken in:
0
geplaatst: 27 april 2020, 12:38 uur
Bij Muziek > Muziekgames > Singles Top 20 Per Jaar #2:
Zandloper is ook gewoon als digitale single uitgebracht.
Typhoon — Zandloper on Spotify - open.spotify.com
En die Björk songs zou ik ook niet zomaar afschrijven.
west schreef:
Dat bedoel ik! In 2015 staat er bijvoorbeeld promo bij King Kunta van Kendrick Lamar, maar dat is wel een single. Van Björk zijn van Vulnicura bewust geen singles uitgebracht, dus Stonemilker en Lionsong zijn echte promo's en geen singles. Hoe mooi ik ze ook vind, ik kan ze niet meenemen als single.
(quote)
Dat bedoel ik! In 2015 staat er bijvoorbeeld promo bij King Kunta van Kendrick Lamar, maar dat is wel een single. Van Björk zijn van Vulnicura bewust geen singles uitgebracht, dus Stonemilker en Lionsong zijn echte promo's en geen singles. Hoe mooi ik ze ook vind, ik kan ze niet meenemen als single.
0
geplaatst: 27 april 2020, 12:42 uur
herman schreef:
(quote)
Wat betreft Zandloper, dat moeten jij en Salvadore dan eens gaan bekijken. Ik vind het in ieder geval een mooi nummer van een fraaie plaat.
Die Björk songs heb ik opgezocht, ik wilde ze ook in mijn top 20 zetten, maar er stond promo. Vervolgens blijkt dat er bewust geen singles uitgebracht zijn van het album. Lijkt mij toch duidelijk?
0
geplaatst: 27 april 2020, 12:49 uur
west schreef:
Wat betreft Zandloper, dat moeten jij en Salvador dan eens gaan bekijken. Ik vind het in ieder geval een mooi nummer van een fraaie plaat.
Die Björk songs heb ik opgezocht, ik wilde ze ook in mijn top 20 zetten, maar er stond promo. Vervolgens blijkt dat er bewust geen singles uitgebracht van het album. Lijkt mij toch duidelijk?
Wat betreft Zandloper, dat moeten jij en Salvador dan eens gaan bekijken. Ik vind het in ieder geval een mooi nummer van een fraaie plaat.
Die Björk songs heb ik opgezocht, ik wilde ze ook in mijn top 20 zetten, maar er stond promo. Vervolgens blijkt dat er bewust geen singles uitgebracht van het album. Lijkt mij toch duidelijk?
Mwa, Zandloper lijkt me een duidelijk verhaal. Heb niet echt de behoefte om dat nog eens te gaan bekijken, ik ben al druk zat met mijn eigen topfavorieten toevoegen op RYM.
Van Stonemilker zijn geen reguliere singles uitgebracht, maar wel een VR-app en een videoclip. Dus die kreeg wel wat speciale aandacht. Als ik me goed herinner was er van Notget ook een digitale release met video. Verder zijn er nog een stuk of 10 remix-singles uitgebracht van Vulnicure-songs.
0
geplaatst: 27 april 2020, 12:52 uur
Ik zeg heel eerlijk, ik heb gewoon naar wiki gekeken en daar stond "Zandloper was de eerste single van blababla" en toen vroeg RYM als bronvermelding het album. Ja, wist ik veel. Die shit wordt wel gecontroleerd, mooi niet dus. Mijn excuses. Ik zal er beter op letten.
Hopelijk is mijn laatste toevoeging wel correct, Salvadore?
Hopelijk is mijn laatste toevoeging wel correct, Salvadore?
0
geplaatst: 27 april 2020, 13:01 uur
Ziet er prima uit Jordi. ranja weet overigens veel meer van RYM dan ik, hij is zelfs sitebeheerder of iets dergelijks geweest.
1
geplaatst: 27 april 2020, 13:02 uur
jordidj1 Je had ook wikipedia en zelfs spotify (de http link) kunnen toevoegen als bron. Dat kan alsnog trouwens als comment bij de toevoeging.
Het kan zijn dat als een mod er nu tegenaan loopt dat het weggehaald wordt vanwege foutieve bron voor deze specifieke release. Als je er een plaatje bij geüpload had was dat vrij zeker al gebeurd.
RYM werkt wel anders dan MuMe - hier kijkt een mod al naar een release voor die vrijgegeven wordt om op te stemmen e.d. Op RYM wordt wel gekeken naar wijzigingen in bestaande - bv tracklist, label en ook hoesfoto - maar nieuwe toevoegingen zijn laagdrempeliger. Wat wel kan gebeuren is dat als een mod tegen een foutieve invoer aanloopt die de hele historie van de user nog even naloopt en als het teveel foutieve zijn zal dat wel gemeld worden met een waarschuwing en in het ergste geval een ban.
Het kan zijn dat als een mod er nu tegenaan loopt dat het weggehaald wordt vanwege foutieve bron voor deze specifieke release. Als je er een plaatje bij geüpload had was dat vrij zeker al gebeurd.
RYM werkt wel anders dan MuMe - hier kijkt een mod al naar een release voor die vrijgegeven wordt om op te stemmen e.d. Op RYM wordt wel gekeken naar wijzigingen in bestaande - bv tracklist, label en ook hoesfoto - maar nieuwe toevoegingen zijn laagdrempeliger. Wat wel kan gebeuren is dat als een mod tegen een foutieve invoer aanloopt die de hele historie van de user nog even naloopt en als het teveel foutieve zijn zal dat wel gemeld worden met een waarschuwing en in het ergste geval een ban.
0
geplaatst: 27 april 2020, 13:06 uur
Ok. Zal wel lachen verhaal zijn trouwens, dat een moderator van MusicMeter wordt geband op RYM.
Anyway, laten we verder gaan met deze discussie per PM en laten we de vloer weer geven aan zaaf.
Anyway, laten we verder gaan met deze discussie per PM en laten we de vloer weer geven aan zaaf.
1
geplaatst: 27 april 2020, 13:06 uur
Salvadore schreef:
Ziet er prima uit Jordi. ranja weet overigens veel meer van RYM dan ik, hij is zelfs sitebeheerder of iets dergelijks geweest.
Dat klinkt wel heel zwaar
Ik ben wel mod geweest op de database wat betekent dat mijn bijdragen automatisch goedgekeurd werden en ik rechten had om wijzigingen en hoesfoto's goed of af te keuren en releases te verplaatsen of mergen.Maar na een poosje te weinig gedaan te hebben en het ook niet altijd eens te zijn met de richting die de site opging is dat ingetrokken

0
geplaatst: 27 april 2020, 13:07 uur
herman schreef:
De link waarnaar jij verwijst is het album tracknummer.Zandloper is ook gewoon als digitale single uitgebracht.
Er is net als op itunes een single uitgebracht met remixes, uit 2015, deze spotify-link en die is dus uit 2015. Als je die link als bron gebruikt kun je zoiets toevoegen, niet met een link naar een albumtrack.
0
geplaatst: 27 april 2020, 13:13 uur
Deze itunes link is prima te gebruiken
'Zandloper (Remixes) [feat. Rico & Andre Manuel] - Single' van Typhoon op Apple Music - music.apple.com
Moet je nog wel de b-kanten toevoegen, voordeel is wel dat je meteen een hoesfoto hebt met dezelfde bron.
'Zandloper (Remixes) [feat. Rico & Andre Manuel] - Single' van Typhoon op Apple Music - music.apple.com
Moet je nog wel de b-kanten toevoegen, voordeel is wel dat je meteen een hoesfoto hebt met dezelfde bron.
0
geplaatst: 27 april 2020, 13:21 uur
Ik heb zelf ook al wat singles toegevoegd voor 2014 en 2015... ondanks geen itunes abonnement kan ik daar toch wel zoeken. Nadeel is wel dat daar soms singles verdwijnen volgens mij als er een album uitkomt waar die track ook in dezelfde versie op staat. Dat maakt het wel lastig soms.
Bij Spotify iets vergelijkbaars - daar worden singles die uitkomen na de albumrelease vaak niet meer als losse release opgevoerd tenzij er een single-versie of b-kant is.
Ik heb ook nog napster als bron gevonden al denk ik dat die voor Nederlandse artiesten minder werkt.
Bandcamp is ook nog een goede bron voor streaming singles (en die kun je ook kopen dus ook download).
Maar het blijft lastig als er bv. wel een clip is van een nummer en je nergens een echte bron kunt vinden dat het ook echt ooit downloadbaar/streaming is geweest.
Bij Spotify iets vergelijkbaars - daar worden singles die uitkomen na de albumrelease vaak niet meer als losse release opgevoerd tenzij er een single-versie of b-kant is.
Ik heb ook nog napster als bron gevonden al denk ik dat die voor Nederlandse artiesten minder werkt.
Bandcamp is ook nog een goede bron voor streaming singles (en die kun je ook kopen dus ook download).
Maar het blijft lastig als er bv. wel een clip is van een nummer en je nergens een echte bron kunt vinden dat het ook echt ooit downloadbaar/streaming is geweest.
0
geplaatst: 27 april 2020, 13:24 uur
Sowieso vind ik het met TopNotch singles erg lastig checken, want de site van hen doet het opeens niet meer als ik een artiestenpagina open
1
geplaatst: 27 april 2020, 14:10 uur
Wat ook wel lastig is, is het aantal singles dat 'verdwijnt'. Veel singles van 2014 en 2015 is nu weinig meer van terug te vinden, terwijl ze destijds wel op Spotify/YouTube e.d. waren te beluisteren. Soms zijn zelfs de artiesten van de aardbodem verdwenen.
Luister zelf veel singles en stem vervolgens op RYM, maar grofweg de helft van wat ik beluister staat niet op RYM en het is ook niet te doen alles zelf toe te voegen.
De afgelopen 2 weken heb ik bv. al ruim 60 recente singles beluisterd die niet op RYM staan. Zal over een tijdje nog eens checken of ze erop staan, maar de kans is groot dat een aantal dan ook alweer van Spotify is gehaald.
2020.niet op RYM on Spotify - open.spotify.com
Verder wel handig inderdaad om goed bronnenmateriaal te overleggen, anders staat een toegevoegde single binnen een week weer in je graveyard.
Luister zelf veel singles en stem vervolgens op RYM, maar grofweg de helft van wat ik beluister staat niet op RYM en het is ook niet te doen alles zelf toe te voegen.
De afgelopen 2 weken heb ik bv. al ruim 60 recente singles beluisterd die niet op RYM staan. Zal over een tijdje nog eens checken of ze erop staan, maar de kans is groot dat een aantal dan ook alweer van Spotify is gehaald.
2020.niet op RYM on Spotify - open.spotify.com
Verder wel handig inderdaad om goed bronnenmateriaal te overleggen, anders staat een toegevoegde single binnen een week weer in je graveyard.
* denotes required fields.