MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar #2

zoeken in:
7. Typhoon – Zandloper

41. Damon Albarn - Lonely Press Play

Sterk begin! Hopelijk komt het titelnr. van Everyday Robots ook nog langs.

Goed begin, maar ook een goede top 40, met twee nummers die dit jaar mijn lijst haalden.

En jordidj1s plugwerk heeft geholpen!

Lekker begin hoor. Typhoon redde mijn lijst net niet, Damon Albarn staat op 3. Ook solo wist hij een zeer sterke plaat te maken en dit is het beste nummer van die plaat.

Ik heb 1 overlap met de geplaatste top 40
Overigens wist ik helemaal niet dat Maitre Grims in Nederland bekend was laat staan een half jaar in de top 40 heeft gestaan

Voordat we allemaal overenthousiast worden van toevoegwerk en plugwerk wil ik toch even een kanttekening plaatsen.

jordidj1

Al jouw 5 toevoegingen op RYM zijn niet goed onderbouwd of zelfs foutief. Als je een album toevoegt, geef je een bron naar de album release. Als je een single toevoegt, geef je een bron naar de single release.

Simpele logica maar je voegt Zandloper als single toe en vervolgens geef je het album op discogs als bron?
Je voegt het toe als digitale streaming single maar je geeft geen streaming source van de single?

Gelukkig staat er op discogs een promo van Zandloper, dus die kun je wel als bronvermelding op RYM opgeven, als CD dan (dus niet digitaal en dan wel als promo). Digitaal kan ik uit 2014 geen bron (van de single) vinden, als je die wel hebt kun je die natuurlijk beter doorgeven dan de CD-promo. Ik vind het wel vreemd dat het nummer dan zowel in NL als België niet in de hitparade of tipparade heeft gestaan, Typhoon is immers behoorlijk bekend en populair. In 2015 kwam er wel een officiële remix release van, op itunes.

Bij jouw andere toevoegingen doe je hetzelfde, geen bron naar de single en geen bron voor een digitale release. Het toevoegwerk is ongetwijfeld goed bedoeld Jordi en met een aparte toevoeging op RYM staat Zandloper nu in de top-20 hier, dat maakt mij niet uit maar rommelig is het wel.

Mr. Tembo van Damon Albarn vind ik erg fijn en haalde m'n lijstje net niet, maar andere singles van hem ken ik geloof ik niet. Straks eens luisteren.

zaaf schreef:
Maar maf was zelfs het team dat Graf opgaf

Wablief?

Salvadore volgens Jaap van Dissel mag zandloper hier gewoon meedoen mits genomineerd door spelers jonger dan 60 jaar.

Hè, verdorie. Net wakker en dan staat Zandloper in de top 20 plus een volle lading kritiek. Bedankt maar, denk ik..?

Rudi S schreef:
Salvadore volgens Jaap van Dissel mag zandloper hier gewoon meedoen mits genomineerd door spelers jonger dan 60 jaar.

Prima hoor, op de rommelmarkt van Zaaf zijn afwijkende singles toegestaan ... en digitaal coronaveilig

jordidj1 schreef:
Hè, verdorie. Net wakker en dan staat Zandloper in de top 20 plus een volle lading kritiek. Bedankt maar, denk ik..?

Bezemen of bannen of mogen jullie ook zo'n € 390,- boete uitdelen als handhavers?

zaaf
GrafGantz schreef:
(quote)

Wablief?
Zo dan, zet die gekke Graf gewoon even xxx xxxxx op de eerste plek.

Van kritiek word je beter, van kusjes niet...

luigifort schreef:

Tijdens het functioneringsgesprek met mijn baas gaat daar mijn voorkeur ook naar uit, maar verder...

dix
luigifort schreef:

Wel als je ziek bent

Rudi S schreef:
(quote)

Bezemen of bannen of mogen jullie ook zo'n € 390,- boete uitdelen als handhavers?

Eigen risico...

Ik heb het mooie nummer van Damon Albarn echt op het allerlaatst van 18 naar 23 gezet in mijn lijstje:

23 Damon Albarn - Lonely Press Play

En Typhoon ben ik helemaal vergeten! Hoewel ik van Salvadore begrijp dat dit ook juist is, want het was helemaal geen single in 2014 jordidj1? Geef jezelf eens een boete van 390 euro.

west schreef:
En Typhoon ben ik helemaal vergeten! Hoewel ik van Salvadore begrijp dat dit ook juist is, want het was helemaal geen single in 2014 jordidj1?

Het is als promo uitgebracht.

Poek schreef:
(quote)

Het is als promo uitgebracht.

Dat bedoel ik!

Je kan snel zien of nummers echt promo's zijn of niet. Echte promo's neem ik niet mee in mijn top 20, dat zijn geen singles.

In 2015 staat er bijvoorbeeld promo bij King Kunta van Kendrick Lamar, maar dat is wel een single. Van Björk zijn van Vulnicura bewust geen singles uitgebracht, dus Stonemilker en Lionsong zijn echte promo's en geen singles. Hoe mooi ik ze ook vind, ik kan ze niet meenemen als single.

Dan neem je ze mee als promo...

luigifort schreef:
Dan neem je ze mee als promo...

Terwijl de artiest er bewust voor heeft gekozen om ze niet als single uit te brengen? Dit is de Singles Top 20 per jaar, toch?

west schreef:
(quote)
Dit is de Singles Top 20 per jaar, toch?

Dacht ik ook ja, maar als er mensen zijn met promo's op 1...

zaaf
18. Run the Jewels - Close Your Eyes (And Count To Fuck)
https://youtu.be/wvbqaGIqZ9c

Punten : 113
Nom. : 6x
Nr. 1 van : niemand

RYM's #31 voor 2014
Hardcore Hip Hop

RTJ = Killer Mike en El-P. Vooral de laatste is belangrijk voor het geluid van Run The Jewels: hij rapt en produceert. Eigenlijk net zo'n baasje als Albarn. Begon als groepslid van Company Flow en ontpopte zich middels soloplaten en productiewerk voor bijv Cannibal Ox, Aesop Rock en Mr. Lif tot toonaangevend hiphop-producer met een eigen en bepalend geluid. Dat horen we dus ook terug in Run The Jewels.
Dat vrij stevige geluid met nogal wat schurende randjes is perfect voor een invaller als Zach de la Rocha om op te excelleren. Dat doet ie dus op Close Your Eyes.

17. Juan Maclean - A Simple Design
https://youtu.be/MLpM2Y_000Q?t=525

Punten : 117
Nom. : 5x
Nr. 1 van : niemand

RYM's #?? voor 2014
Nu-Disco

Even voorstellen: John MacLean was de gitarist van post hardcore band Six Finger Satellite. Die band overkwam nogal wat narigheid en na de laatste worp, geproduceerd door James Murphy, kapte MacLean ermee. Hij ging aanvankelijk nog wat productiewerk doen, vanuit zijn eigen studio, maar stapte op een gegeven moment uit de muziekwereld. Murphy was bevriend met de man geraakt en haalde hem over toch weer wat te gaan doen.
Medio jaren zero dropte The Juan Maclean het eerste album. Bijna 10 jaar later scoort zijn 2e single van zijn 4e album. Weinig stemmen op MuMe en ook op RYM was het bepaald geen hype. Toch... toch...

06. Run the Jewels - Close Your Eyes (And Count To Fuck)

AND THE CROWD GOES RTJ

Hoe is die van Juan er in geslopen? Is dat een trui favoriet?

Zowel van de artiest (Juan Maclean) als van het genre (Nu-disco ) nog nooit gehoord, maar dat ligt natuurlijk ongetwijfeld aan mij. Een paar jaar geleden had ik immers ook nog nooit van Run the Jewels gehoord. En dat vind ik inmiddels op zijn tijd ook best lekker, zoals met dit nummer. Dus wie weet...

3. Damon Albarn - Lonely Press Play
13. Run the Jewels - Close Your Eyes (And Count to Fuck)

Edit: inmiddels Juan Maclean beluisterd, ik acht de kans geloof ik niet zo groot...

En de teller komt op 1. Ik ken 'm van de Trui en de Ladder ja.

16. The Juan Maclean - A Simple Design

3. The Juan MacLean – A Simple Design

Certified Singles Top 20 Per Jaar classic

Wat een kapsel bij dat live-optreden! Ik geloof niet dat het liedje meer indruk maakt dan haar wilde dos.

zaaf schreef:

Even voorstellen: John MacLean was de gitarist van post hardcore band Six Finger Satellite. Die band overkwam nogal wat narigheid en na de laatste worp, geproduceerd door James Murphy, kapte MacLean ermee. Hij ging aanvankelijk nog wat productiewerk doen, vanuit zijn eigen studio, maar stapte op een gegeven moment uit de muziekwereld. Murphy was bevriend met de man geraakt en haalde hem over toch weer wat te gaan doen.

En niet te vergeten: de vocals op A Simple Design zijn van Nancy Whang, tevens lid van James Murphy's LCD Soundsystem.

Fanastisch nummer, heb het destijds helemaal grijsgedraaid. En inderdaad leren kennen via SvhJ.

2. The Juan Maclean - A Simple Design

Eén van de beste RTJ:

14 Run the Jewels - Close Your Eyes (And Count to Fuck)

23 Damon Albarn - Lonely Press Play

Gast
geplaatst: vandaag om 06:33 uur

geplaatst: vandaag om 06:33 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.