MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Krassen op cd's, het zou verboden moeten worden!!

zoeken in:
Wat een onzinnig topic zeg !

De allereerste cd's die ik als 11/12 jarig jochie kocht in 1994 (The Wall en Pulse van Pink Floyd) zijn nog immer krasvrij...

Gewoon een kwestie van met respect behandelen

kiriyama
Eens, al is het soms wel zo dat er al krassen op zitten als je ze koopt. Dan kan je ze nog zo erg met respect gaan behandelen, die krassen blijven.

Gallow
Ben helemaal niet bang dat mijn boten zinken, maar gewoon geen zin om continue een cd uit de kast te pakken. Ik koop ook enkel cd's als deze echt de moeite waard zijn om te hebben, mooi artwork, slechte of geen download mogelijkheid, verzamel edities etc.

Ik kocht vandaag een CD een vrij recente, maar tweedehands.
CD had wat krassen maar ik besloot de gok toch te wagen.
Begon allemaal prima tot dat ik bij nummertje 4 aankwam. Hij stopte zelfs met spelen...
De winkel al terug gemaild, maar aangezien ik geen zin heb om terug te gaan naar Amsterdam of het ding op te sturen besloot ik het lot in eigen hand te nemen...

Zilverpoets uit de kast gehaald, oude onderbroek( ja die bewaren wij om schoenen mee te poetsen, dat schijnt iemand hier zo te hebben bedacht) er bij gepakt en een kloddertje op de krassen gedaan.
Er zat een flinke kras op waar ik vermoede dat hij oversloeg.
Na flink, maar met beleid, te hebben gepoetst was deze kras zo goed als verdwenen.
CD slaat niet meer over en ik ben een gelukkig man.

Het werkt dus wel

Stijn_Slayer
Ook maar eens proberen dan. Die tandpasta truc heeft bij mij nooit gewerkt. Voor zover ik weet heb ik maar twee cd's met een overslaande kras (GnR en Sigur Ros). Tweedehands gekocht.

Vind het wel een prestatie op zich als mensen het voor elkaar krijgen om zo onzorgvuldig met hun spullen om te gaan. Je moet een cd haast over een betonnen vloer schaven, wil je het zover krijgen...

kiriyama
Verschilt ook wel een beetje per installatie. Die van mij is bijvoorbeeld erg gevoelig. Ooit een CD gekregen (Henry's Dream van Nick Cave) waar een piepklein speldenprikje in zat, en die stopte daardoor ook halverwege een nummer.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:06 uur

geplaatst: vandaag om 21:06 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.