MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Jouw Muziek Droom

zoeken in:
Toch opvallend dat zoveel mensen het idee hebben dat commerciële muziek een afgebakend genre o.i.d. is i.p.v. een subjectief waardeoordeel

Tuurlijk, over sommige dingen is er geen twijfel (K3, DJ BoozyWoozy)....

Wat mij betreft is pop Vs commerciële muziek hetzelfde als avant-garde Vs experimentele muziek, en wordt het door vele mensen ook als dusdanig gebruikt

Ook niet vergeten dat de doelgroep K3 gevonden heeft, en niet omgekeerd. Ik ga niet beweren dat ze daar niet op ingespeeld hebben uiteraard, maar toch

Oké daar komt de mijne.

Pharrel zegt in een Amerikaans tv-programma dat hij op dit moment veel naar Kanye West luisterd en erg veel respect voor hem heeft.

Kanye zegt in een freestyle dat Pharrel zn favoriete producer is.

Tijd voor een samenwerking. Niet omstebeurt een track produceren, maar een hele cd samen. In één nummer moet alleen Pharrel zingen en in één nummer alleen Kanye. De rest van de nummers moeten ze af en toe een stukje zingen, maar die nummers moeten vooral in het teken staan van deze artiesten (met een groot deel hebben ze al eens eerder samengewerkt, dus kan je al een beetje inschatten hoe dat klinkt)

1. Cee-Lo
2. Eminem
3. Kelis
4. Alicia Keys
5. Snoop Dogg
6. Missy Elliot
7. Talib Kweli
8. Common
9. The Game
10. Jay-Z
11. John Legend
12. Twista
13. Mos Def
14. N.E.R.D
15. Andre 3000

De boxen van mijn zusje gaan NU kapot...

En verder zou ik het wel mooi vinden als radiohead en sigur ros samen een nummer van een minuut of twintig zouden maken, waarbij radiohead begint en sigur ros het nummer langzaam overneemt voor een glorieus einde in ( ) stijl.

Jaah, dat zou mooi zijn

shappy1010
T.O. schreef:
Toch opvallend dat zoveel mensen het idee hebben dat commerciële muziek een afgebakend genre o.i.d. is i.p.v. een subjectief waardeoordeel

Tuurlijk, over sommige dingen is er geen twijfel (K3, DJ BoozyWoozy)....

Helemaal mee eens (en dus oneens dat commercieel per definitie slecht is)

titan (crew)
Onderhond schreef:
Ik heb hier een mapje met een 25tal popnummertjes staan die ik liever niet zou missen eigenlijk. Laat ze maar gerust commeciële muziek blijven maken. Verder ook nogal raar om titan zoiets te horen zeggen

Waarom is dat raar zoiets door mij te horen zeggen? En sinds wanneer is popmuziek hetzelfde als commerciële muziek?

En sinds wanneer is popmuziek hetzelfde als commerciële muziek?

Als je het zo niet bedoelde, verwijs ik je graag door naar T.O.'s kritiek.

titan (crew)
Geef nou eens gewoon antwoord op mijn vraag (allebei graag).

Gast
geplaatst: vandaag om 20:44 uur

geplaatst: vandaag om 20:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.