MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Jouw Muziek Droom

zoeken in:
Wat is jouw droom in de muziek?

Een samenwerking tussen je 2 favoriete artiesten?
De terugkeer van de zanger bij een band?
Een nieuwe cd van een gestopte band?
Een artiest die opstaat uit de dood?

Alles wat je wil, het moet jouw ultieme droom van de muziek zijn. Ik zal eerst wel even kijken wat jullie ervan maken, voordat ik de mijne drop.

John Lennon en George Harrison alive! Beatles weer bij elkaar, voor 1 pracht van een plaat!

Genesis die weer bij elkaar komt en een mooie plaat maakt. En gaan touren. (Inclusief Gabriel)

Pink Floyd die weer gaan touren.

verassend, HiLL

Neutral Milk Hotel komt met een opvolger van 'In The Aeroplane Over The Sea'.

Nick Drake blijkt helemaal niet dood te zijn en hij heeft zelfs 12 albums opgenomen na Pink Moon.

12 ook echt!

ja he ette zou jij willen!

Hoofdredacteur worden bij Oor en er een geweldig blad (dat ook nog verkocht wordt) van maken. Met artikels over Dungen, maar ook Tibetaanse electro en Madagaskische death metal. En iemand vinden die kan schrijven over acts als Pussycat Dolls alsof het de nieuwe Dostojevski betreft. Ik zal ook wat mensen van MuMe erbij betrekken als het zover komt.

Fulltime met muziek bezig zijn lijkt me sowieso wel wat. Draaitafels kopen, veel oefenen en elk weekend een feest geven zoals in Any Way The Wind Blows (maar dan zonder drugs).

Hier in de straat zijn 3 grote sportvelden (als ik van mijn balkon afspring ben ik er al, ware het niet dat ik dan waarschijnlijk mijn enkel oid. breek). Daar zou ik wel 's een festival willen organiseren. Met vette dansmuziek, leuke bandjes en natuurlijk een chill out.

Ik kan nog wel even doorgaan, aan dromen geen gebrek.

@ HiLL:

jouw eerste zou een mooie droom zijn
Genesis hoeft voor mij niet zo nodig meer, en PF wordt sowieso tijd voor 'n album
ik heb eigenlijk nooit gehoord dat ze definitief zijn gestopt, of is dat wel?

Ik voeg er nog even aan toe dat ik wel zo goed zou willen kunnen DJ'en als Erol Alkan. Ik hoor al vaak de meest geweldige combinaties qua muziek in mijn hoofd, maar kan het nog niet echt overbrengen als ik zelf iets probeer (vergelijk het met een voetballer die Stormvogels Telstar die opkijkt naar een vedette van Barcelona). Vraag me sowieso af hoe hij muziek beleeft. Misschien moet ik hem maar interviewen als ik straks bij Oor werk.

Ace
Tja, de mijne is ook wat afgezaagd: alle Beatles levend en wel die nog een keertje touren!

En wat reëler, al zie ik ook dat niet meer gebeuren: Pink Floyd met hun farewell tour!

Arthur Lee en Bryan MacLean die nog 1x samen komen om de perfecte opvolger voor Forever Changes te maken. Met de rest van mijn top 10 als gastartiesten

herman schreef:

Oor....dat ook nog verkocht wordt.......Met artikels over Dungen, maar ook Tibetaanse electro en Madagaskische death metal.

Iets klopt niet Herman...maar ja...tis dan ook een droom he...Ik hou me overigens van harte aanbevolen mocht je het ooit tot hoofd redacteur schoppen...doe ik de Madagaskische Death Metal wel inclusief sfeerrapportage op locatie

Ace
Dan doe ik de Tibetaanse electro wel. Om wat door een Atari ondersteunde neuriende moniken te kunnen recenseren, hoef je geen Onderhond te heten.

JonnieBrasco
(knip... laat ik mijn dromen maar voor me houden)

jezus, jonnie
da's geen droom, da's een nachtmerrie

Richard D. James die zich een jaar opsluit in zijn studio en met Selected Ambient Works III komt.

Hmm... muzikale dromen genoeg.

*Een bekende drumster worden. Als voorbeeld voor alle andere meiden die willen drummen .
*Mijn eigen platenlabel hebben. Over een jaar of 20. En dan van die goed rockende bandjes onder mijn hoede nemen natuurlijk.

Enough about me... dit moet er gebeuren in de muziek:

*Ineens is het daar ... een nieuwe rockband. Ze veroveren de wereld met hun goede muziek. Ze hebben een leadzanger als Phil Lynott, met enorm veel uitstraling. Als gitarist misschien iets met het talent van Jimi Hendrix, maar wel met een eigen stijl. Nog een gitarist, een beetje zo iemand als Gary Moore (in zijn jongere jaren...) Als basgitarist.. maakt me niet zoveel uit. Carl Moore is misschien een goede optie . En als drummer... een soort van nieuwe John Bonham.. ja, dat is een voor mij een ideale rockband. Nu maar wachten tot die rockband er komt, en dat het een beetje bekend wordt.

*Er komt een hele nieuwe generatie nieuwe Nederlandse muzikanten, die alle verwachtingen overtreffend werkelijk supergoed zijn. Ze veroveren de hele wereld en Nederland mag zich defintief rekenen tot het land waar de beste muzikanten vandaan komen.

*Programma's zoals Idols worden definitief van de buis gehaald.

*Alle Jimi Hendrix, John Bonhams, Phil Lynotts en Jeff Buckleys staan tijdelijk op uit de dood om nog één album te maken waar ze al hun talent en creativiteit in leggen.

*TMF wordt veranderd in een zender waar er voldoende aandacht voor nieuw talent, goede bands en interessante muzikanten is.

Zoals je ziet genoeg dromen

dutch2
Mijn droom is dat Darryll-Ann weer bij elkaar komt. Best een bescheiden droom, toch?

HiLL schreef:
John Lennon en George Harrison alive! Beatles weer bij elkaar, voor 1 pracht van een plaat!

Genesis die weer bij elkaar komt en een mooie plaat maakt. En gaan touren. (Inclusief Gabriel)

Pink Floyd die weer gaan touren.

Vince droomt met HiLL mee....

En verder droom ik wel eens dat ik in een andere tijd leef, om bijvoorbeeld de muziekperiode van PF en Genesis mee te maken, of nog mooier de hele jazzperiode eind jaren vijftig, begin jaren zestig. En dan natuurlijk wel in Amerika leven....

moviefreak#1
Mijn droom is zo ongeveer dat de tijd terug word gedraaid naar de periode 1967-1972. Geweldige muziek, geen hip-hop/R&B/house/trance. Heel veel geweldig volk en non-stop feesten. En uiteraard heeeeeel veel concerten bezoeken waaronder uiteraard Woodstock'69.

Oh jongens, ik ga weer heerlijk dromen dadelijk

Muzikale dromen:

- Iedereen vind commerciële muziek kut.
- Niemand rust tot-ie zijn eigen smaak afdoende heeft doorgelicht.
- Ik maak zelf de (wat véél later blijkt) beste plaat ooit.
- Ik ontdek (op die beste plaat ooit na) nog een plaatje of 10 die beter zijn dan mijn huidige favoriet.

neo
Nee ik zou niet als film componist aan de slag willen gaan. Zat er meer een te denken om van temp tracker mijn beroep te maken, wat in Nederland voor films niet echt bestaat. Maar oh well ik droom

Een hoop muziek die m'n dromen gewoon overstijgt, dus daarover wil ik weinig kwijt. Muziekgerelateerde dromen :

* Algemeen gezien, minder focus op zang, meer focus op muziek. Vaak storend dat alle instrumenten, bassritmes en melodielijnen plaats moeten maken omdat er één of andere nozem er een beetje oninteressante praat wil overlullen. Leuk op een poëzieavond, minder leuk in muziek. Lyrics kunnen best oké zijn, maar integreer ze dan mooi.

* Minde idolatie van de mensen achter de muziek, meer idolatie voor de muziek zelf. Wat maakt het uit dat Britney niet kan zingen, dat 50 Cent zich als een stoere neger profileert, dat K3 een hoop commecieel bijelkaar geraapte trutten zijn, en dat Elvis erg cool z'n been kon bewegen. En waarom moet elk rockbandje ever z'n onnozele kop laten zien in elke videoclip die ze uitbrengen. Wordt er vaak iets moois gemaakt, staan er drie of vier apen, met gitaar en drumstel natuurlijk een beetje belachelijk door te spelen. Luister naar de muziek, de rest is van geen belang.

* Videoclips krijgen meer artistieke aandacht. Het concept videoclip is geweldig, en wanneer goed gedaan een waardevolle uitbreiding op de muziek zelf. In sommige gevallen zelfs bepalend. Meer videoclips die op originele en gepaste wijze de sfeer van de muziek uitstralen en versterken.

* Rock sterft, eindelijk, na al die jaren.

Mijn muziekale dromen dat zijn er nog al wat,

* ik zou heel graag een plaat opnemen waarbij ik zelf alle instrumenten bespeel maar bij gestaan word door mijn grote helden, Dus Bruce Dickinson zingt en riedeltje mee, Steve Harris bast een beetje leuk mee, af en toe een solo-tje van Dimebag Darrel, Ook kerryking en Jeff Hanneman doen hun dingetje. en ga zo maar door. Alleen zijn mijn muziekale capasiteiten ernstig beperkt.
* Pantera komt weer bij elkaar en maken een plaat in het verlengde van Vulgar Display of power.
* Iron Maiden doet een monsterlijk grote show waarbij alle oude zangers en muziekanten opgetrommelt worden, zodat elk nummer in zijn orginele line-up live ten gehore word gebracht.
* Black metal word weer volledig underground, en euyronymous en death worden weer opgegraven.

* Guns 'n Roses komt weer bij elkaar in de Apetite line up (Axl, Slash, Duff, Steven Adler en Izzy Stradlin) en maken weer een meesterlijke plaat die je zo mee terug neemt naar 1988, met meer make up dan je zus draagd en heerlijke foute glamrock-outfit. vervolgens gaan ze op toer, en doen ze in plaats van grote shows alleen maar show in kleine zweterige zaaltjes.

Onderhond schreef:
* Rock sterft, eindelijk, na al die jaren.

Je kunt ook te ver gaan

titan (crew)
* My bloody valentine komt weer bij elkaar en maakt een aantal baanbrekende platen.

* Door een mysterieus virus krijgt iedereen een hekel aan commerciele muziek.

* Vanuit een oneindige database kan iedereen onbeperkt naar elk nummer ooit gemaakt luisteren.

titan schreef:

shappy1010
Genesis reunion concert met Hacket, Gabriel en Collins weer samen op 1 podium. Er zijn constant geruchten de laatste tijd, maar het wil er maar niet van komen.

titan schreef:

Nee lijkt me niks aan. Ik zou wel willen dat er iets betere muziek op de radio komt enzo, maar niet dat er helemaal geen commerciele muziek meer zou zijn.

Dit zou namelijk betekenen dat de albums die gelden als 'je eigen kleine geheimpje waar bijna niemand het bestaan van weet' niet meer bestaan.

gemaster schreef:
(quote)

Nee lijkt me niks aan. Ik zou wel willen dat er iets betere muziek op de radio komt enzo, maar niet dat er helemaal geen commerciele muziek meer zou zijn.

Dit zou namelijk betekenen dat de albums die gelden als 'je eigen kleine geheimpje waar bijna niemand het bestaan van weet' niet meer bestaan.

Dat heb ik nou nooit begrepen. Waarom zou je dat nou willen?

Ben het wel eens met gemaster dat de commerciële muziek helemaal niet weg hoeft, alleen z'n reden vind ik ook maar een beetje vreemd. Waarschijnlijk heb ik iets teveel "kleine geheimpjes" om het nog leuk te vinden.

Anyway, ik heb hier een mapje met een 25tal popnummertjes staan die ik liever niet zou missen eigenlijk. Laat ze maar gerust commeciële muziek blijven maken. Verder ook nogal raar om titan zoiets te horen zeggen

Eddie schreef:
(quote)

Je kunt ook te ver gaan

Ach ja, echt helemaal dood hoeft het natuurlijk niet , maar na 40 jaar is de (vooral kritische) dominantie die er nog steeds heerst overdreven naar mijn mening. Tijd voor iets nieuws.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:51 uur

geplaatst: vandaag om 02:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.