Muziek / Algemeen / Pitchfork
zoeken in:
1
geplaatst: 18 januari 2024, 12:13 uur
Gretz schreef:
Het begin van het einde voor P4K?
Vandaag is (alweer) een zwarte dag voor muziekjournalisten en -liefhebbers over heel de wereld - focus.knack.be
Het begin van het einde voor P4K?
Vandaag is (alweer) een zwarte dag voor muziekjournalisten en -liefhebbers over heel de wereld - focus.knack.be
Nou, nou, nou! Dat kan allemaal wel wat minder. Het is gewoon, geloof het of niet, een teken des tijds: wie geeft er nu nog ca 7 euro uit aan een muziektijdschrift? Zeker als je voor diezelfde 7 euro lang plezier kunt hebben van een cd (in de aanbieding) - met nieuwe cd's wordt in NL een jaaromzet van ca 16 miljoen euro behaald, en da's nog primair. Muziektijdschriften zijn secundair en zeker met alle websites - zoals ook deze - en die van labels , bands en persoonlijke muziekblogs is het geen wonder dat muziekbladen verkommeren en ook websites die eraan verbonden zijn, zullen het veelal lastig hebben, tenzij ze een publiek aan zich kunnen binden dat anderszins voor geld in het laatje zorgt.
Vraag is hoe ze zich voorstellen P4K aan GQ te knopen - da's immers een tamelijk upmarket gericht blad, en de indie-kleur past daar niet echt bij. Aan de andere kant als je de recentelijke verschijning van Slowdive op het podium ziet is daar wel een bepaald soort fashion/expressie aan te knopen.
1
geplaatst: 18 januari 2024, 12:20 uur
Lol alsof de alternatieve muziek liefhebber, wat dat dan ook mag zijn, volledig afhankelijk is van pitchfork. Ik kijk er maar zelden op wegens totaal oninteressant.
0
geplaatst: 18 januari 2024, 12:23 uur
Nog een linkje: Toonaangevend muziekmedium Pitchfork gaat op in mannenblad GQ - NRC
Ik ga het niet missen, denk ik. Vind veel van de recensies vaak niet te lezen, veel gewauwel, interessantschrijverij en niet representatief voor wat ik in een album meen te horen. Nou zegt dat laatste natuurlijk niks, ik ben immers een ouwe L*L ….(of is/was P4K ook juist bedoeld voor ol’ers?)
Ik ga het niet missen, denk ik. Vind veel van de recensies vaak niet te lezen, veel gewauwel, interessantschrijverij en niet representatief voor wat ik in een album meen te horen. Nou zegt dat laatste natuurlijk niks, ik ben immers een ouwe L*L ….(of is/was P4K ook juist bedoeld voor ol’ers?)
0
geplaatst: 18 januari 2024, 13:21 uur
Moet zeggen dat ik er ook nooit keek. Als je me had verteld dat ze 5 jaar geleden waren opgeheven had ik het ook geloofd...
0
geplaatst: 18 januari 2024, 13:29 uur
Ik vond Pitchfork (steeds) minder relevant aan het worden voor de Europees markt, dan wel mijn interesses. De recensies varen vaak nogal pretentieus en lastig te doorgronden, wel goed voor hun ‘gezaghebbend’ imago in de muziekwereld. Maar toch jammer dat het zo gaat.
0
geplaatst: 18 januari 2024, 14:34 uur
Ach, kijken op Pisvork - zoals (nomen est omen) het vaak wordt genoemd - doe je mede om te zien uit welke hoek de wind waait, zoals Metacritic, en bijv ook OOR - en ik ken meerdere - niet meer de norm zijn. Afhankelijk van je smaak/voorkeur zijn er betere bronnen. "De doelgroep" bestaat eigenlijk niet meer. 

0
geplaatst: 10 februari 2024, 14:08 uur
Ehhh, de berichten van pitchfork staan hier, en de rip berichten bij pitchfork.
panjoe of Casartelli kan dat ook weer teruggezet worden?
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 10 februari 2024, 14:21 uur
trebremmit schreef:
Ehhh, de berichten van pitchfork staan hier, en de rip berichten bij pitchfork.
We gaan er even naar kijken. Is het inderdaad zo binair als jij het nu schetst? Dan is de schade nog redelijk te overzien .Ehhh, de berichten van pitchfork staan hier, en de rip berichten bij pitchfork.
1
geplaatst: 10 februari 2024, 14:22 uur
Lijkt wel zo. Ik zou haast zeggen dat je gewoon de titels kunt aanpassen.
0
Onweerwolf
geplaatst: 10 februari 2024, 14:27 uur
Dit is echt vaag. Ik ben benieuwd wie de topic titels heeft omgedraaid.
0
WVTRVE
geplaatst: 10 februari 2024, 16:51 uur
Excuses jongens, ik bedoelde het alleen maar als flauw grapje.
* denotes required fields.