Muziek / Algemeen / Pitchfork
zoeken in:
0
elrayo
geplaatst: 27 januari 2010, 20:56 uur
In Muziek > Algemeen > Pitchfork:
Het leek me een goed idee om een algemeen topic te openen waarin alle berichten omtrent Pitchfork geplaatst kunnen worden.
Is het nieuwe album van Beach House echt een 9.0 waard? Een 3.9 voor het nieuwe album van Eels, is dat niet wat overdreven? Wat wordt de volgende hype?
Bespreek het hier!
Het leek me een goed idee om een algemeen topic te openen waarin alle berichten omtrent Pitchfork geplaatst kunnen worden.
Is het nieuwe album van Beach House echt een 9.0 waard? Een 3.9 voor het nieuwe album van Eels, is dat niet wat overdreven? Wat wordt de volgende hype?
Bespreek het hier!
0
geplaatst: 27 januari 2010, 21:31 uur
Waarom zouden we op deze site consequent de recensies van een andere site gaan bespreken?
0
geplaatst: 27 januari 2010, 21:50 uur
Er wordt af en toe wat afgeklaagd over Pitchfork, dus dat kan dan hierheen. Er was vandaag nog bij Beach House een hele 'discussie' over Pitchfork. Zat er nog even aan te denken als te verplaatsen naar een nieuw topic, maar uiteindelijk ging het gros van de berichten uiteindelijk nergens over, dus heb ik het maar weggegooid.
Zou eigenlijk ook niet weten wat je er verder over zou moeten melden... ik zie het maar als een topic zoals we er ook hebben over Oor en Kink.FM...
Zou eigenlijk ook niet weten wat je er verder over zou moeten melden... ik zie het maar als een topic zoals we er ook hebben over Oor en Kink.FM...
0
Conversation 16
geplaatst: 28 september 2012, 11:50 uur
Bij alt-J (∆) - An Awesome Wave (2012):
Ik snap niet dat er nog steeds naar pitchfork wordt gekeken hier??? Fantastische albums krijgen daar slechte reviews en kut albums worden de hemel in geprezen. Ze doen daar toch iets goed fout hoor.
nogmaals. Een kut site.
Ik snap niet dat er nog steeds naar pitchfork wordt gekeken hier??? Fantastische albums krijgen daar slechte reviews en kut albums worden de hemel in geprezen. Ze doen daar toch iets goed fout hoor.
nogmaals. Een kut site.
0
geplaatst: 28 september 2012, 14:52 uur
Voor de nieuwtjes is PF een uitstekende site. En eerlijk gezegd hebben ze met veel reviews het wel bij het rechte eind mijn insziens. Hier slaan ze echter de plank volledig mis. Misschien hebben ze wel een hekel aan alle muziek die niet op Amerikaanse bodem is gemaakt?
0
Conversation 16
geplaatst: 28 september 2012, 18:05 uur
perlon schreef:
Voor de nieuwtjes is PF een uitstekende site. En eerlijk gezegd hebben ze met veel reviews het wel bij het rechte eind mijn insziens. Hier slaan ze echter de plank volledig mis. Misschien hebben ze wel een hekel aan alle muziek die niet op Amerikaanse bodem is gemaakt?
Inderdaad. Muziek uit de UK kunnen ze niks mee.
Kijk naar de review van de laatste Maccabees op Pitchfork. Hoe mis kun je het hebben als muzieksite.
Wat ik al zei. Kutsite.
0
geplaatst: 28 september 2012, 18:09 uur
Of misschien hebben ze een eigen mening en proberen ze zo min mogelijk te denken als de rest. Het is niet omdat je reviews schrijft dat je dan de alwetende bent op het gebied van muziek. Muziek is geen wiskunde en daarmee bestaan er geen feiten wat goed of slecht is. Ik kijk dagelijks op Pitchfork en lees genoeg reviews die daar staan. En ondanks de soms negatieve beoordelingen weten ze wel altijd te zeggen wat er aan hen stoort. Niet altijd op en top objectief, maar ze trachten het wel te doen.
0
geplaatst: 28 september 2012, 19:33 uur
Ik ben het best vaak eens met P4K, maar dit slaat echt alles zeg. En dat ze een hekel hebben aan UK muziek is natuurlijk niet waar. Een band als de Arctic Monkeys heeft daar bijvoorbeeld alleen nog maar ruime voldoendes gescoord. Radiohead en The Beatles zijn ze ook verliefd op. Maar goed, dit is wel heel flauw.
0
Conversation 16
geplaatst: 28 september 2012, 20:08 uur
Als jullie Pitchfork willen verdedigen. prima. De grote Engelse bands kunnen ze inderdaad niet omheen. Dan zouden ze helemaal door de mand vallen.
Ik heb heel wat reviews gelezen op Pitchfork en op de een of andere manier hebben ze altijd wel wat te zeuren. je kan zeggen dat ze trachten hun vinger te leggen op iets wat hen stoort maar dat doen ze wel erg vaak bij erg goeie albums. Alsof ze het tegendeel willen bewijzen of zo...
Persoonlijk vind ik Pitcfork totaal geen goede graadmeter om een album te gaan beluisteren. Anders had ik al heel wat goeie muziek gemist.
Gelukkig hebben we MuMe.
Ik heb heel wat reviews gelezen op Pitchfork en op de een of andere manier hebben ze altijd wel wat te zeuren. je kan zeggen dat ze trachten hun vinger te leggen op iets wat hen stoort maar dat doen ze wel erg vaak bij erg goeie albums. Alsof ze het tegendeel willen bewijzen of zo...
Persoonlijk vind ik Pitcfork totaal geen goede graadmeter om een album te gaan beluisteren. Anders had ik al heel wat goeie muziek gemist.
Gelukkig hebben we MuMe.
0
geplaatst: 28 september 2012, 20:55 uur
Conversation 16 schreef:
Als jullie Pitchfork willen verdedigen. prima. De grote Engelse bands kunnen ze inderdaad niet omheen. Dan zouden ze helemaal door de mand vallen.
Gelukkig hebben we MuMe.
Gelukkig hebben we MuMe.
Is het dan een feit dat An Awesome Wave een goede plaat is ? Is dat door wetenschappelijke berekeningen besloten ? Pitchfork is soms te kritisch en inderdaad vaak bij dergelijke hypes, maar dat betekent niet dat er een complot achter zit. En ik verdedig helemaal niets. Ik zeg gewoon dat een recensie ieder zijn eigen manier van mening uiten is. Zij vinden het slecht en dat is hun goed recht.
0
Conversation 16
geplaatst: 28 september 2012, 21:14 uur
IllumSphere schreef:
Is het dan een feit dat An Awesome Wave een goede plaat is ? Is dat door wetenschappelijke berekeningen besloten ? Pitchfork is soms te kritisch en inderdaad vaak bij dergelijke hypes, maar dat betekent niet dat er een complot achter zit. En ik verdedig helemaal niets. Ik zeg gewoon dat een recensie ieder zijn eigen manier van mening uiten is. Zij vinden het slecht en dat is hun goed recht.
(quote)
Muziek is niet wetenschappelijk te graden maar 572 stemmen met een gemiddelde van 4??? Het is inderdaad een feit dat een Awesome Wave een goede plaat is.
En ik sprak nooit van een complot laat dat even duidelijk zijn

En hun goed recht is het zeker maar daar ging het niet om.
Alleen vind ik hun uitingen op het gebied van recenties nogal mager.
But hey. Thats my opinion.
0
geplaatst: 28 september 2012, 21:19 uur
Stop nou maar Bert, want onze Louis blijft altijd antwoorden, en dan moet de crew weer ingrijpen.
0
Conversation 16
geplaatst: 28 september 2012, 21:22 uur
fatima schreef:
Stop nou maar Bert, want onze Louis blijft altijd antwoorden, en dan moet de crew weer ingrijpen.
En dat willen we niet. Back to topic

0
geplaatst: 30 september 2012, 12:28 uur
Lekker belangrijk wat ze op een website zeggen. Je beluisterd het album toch zelf en geeft je oordeel.
0
geplaatst: 30 september 2012, 12:40 uur
Dat lijkt me ook. Ik lees nooit de reviews op Pitchfork, maar voor de nieuwtjes en leuke tracks van obscure nieuwe artiesten (alhoewel dat in mijn geval vaker miss dan hit is) is het een prima site.
0
geplaatst: 30 september 2012, 12:48 uur
Uiteindelijk kun je niet alles beluisteren, en pitchfork geeft mij richting.
Zonder hen zou ik Janelle Monae of Beach House niet zo vroeg ontdekt hebben. Pitchfork gelooft ook soms tegendraads in sommige platen, zoals de laatste M83, ook daar volgde ik.
Af en toe breken ze iets af dat ik prima vind: Josh T. Pearson vorig jaar en nu Alt-J, maar dat neem ik er dan maar bij. Ze blijven zo verrassend en onvoorspelbaar.
Als je Uncut of Mojo leest, dan weet je van tevoor dat elke Neil Young of Bob Dylan opgehemeld wordt. Voor pitchfork zijn er geen heilige huisjes.
Hun recensies zijn in elk geval steeds prima onderbouwd en prachtig geschreven.
Zonder hen zou ik Janelle Monae of Beach House niet zo vroeg ontdekt hebben. Pitchfork gelooft ook soms tegendraads in sommige platen, zoals de laatste M83, ook daar volgde ik.
Af en toe breken ze iets af dat ik prima vind: Josh T. Pearson vorig jaar en nu Alt-J, maar dat neem ik er dan maar bij. Ze blijven zo verrassend en onvoorspelbaar.
Als je Uncut of Mojo leest, dan weet je van tevoor dat elke Neil Young of Bob Dylan opgehemeld wordt. Voor pitchfork zijn er geen heilige huisjes.
Hun recensies zijn in elk geval steeds prima onderbouwd en prachtig geschreven.
0
geplaatst: 30 september 2012, 13:12 uur
Pitchfork schieten soms door met hun beoordelingen (zowel positief als negatief), maar het bashen van pitchfork wordt vaak ook nogal overdreven. Ik gebruik pitchfork wel voor het ontdekken van nieuwe muziek, omdat bij hun 'best new music' vaak wel interessante dingen zitten. De reviews zelf lees ik verder niet echt omdat die vaak nogal pompeus op me overkomen. Als je de reviews en beoordelingen af en toe met een korreltje zout neemt is het een prima site om nieuwe muziek te ontdekken.
Op het gebied van hiphop hebben ze er wel echt geen kaas van gegeten imo.
Op het gebied van hiphop hebben ze er wel echt geen kaas van gegeten imo.
0
geplaatst: 30 september 2012, 15:41 uur
Ik vind die plaat van Alt-J wel een typische musicmeter-plaat. Wordt altijd goed gewaardeerd hier, die weëige britpop Net als Elbow, ook zo onverklaarbaar.
0
geplaatst: 30 september 2012, 16:15 uur
Pitchfork check ik af en toe om te kijken of er nieuwe nummers zijn. Zij waren bijvoorbeeld de eerste met nummers van Converge en Pig Destroyer. Ook de nieuwe single van Voivod is als eerste op Pitchfork te beluisteren.
0
geplaatst: 30 september 2012, 19:23 uur
Ward schreef:
Pitchfork schieten soms door met hun beoordelingen (zowel positief als negatief), maar het bashen van pitchfork wordt vaak ook nogal overdreven. Als je de reviews en beoordelingen af en toe met een korreltje zout neemt is het een prima site om nieuwe muziek te ontdekken.
Pitchfork schieten soms door met hun beoordelingen (zowel positief als negatief), maar het bashen van pitchfork wordt vaak ook nogal overdreven. Als je de reviews en beoordelingen af en toe met een korreltje zout neemt is het een prima site om nieuwe muziek te ontdekken.
Hear hear.
0
geplaatst: 1 oktober 2012, 13:46 uur
Een typische pitchfork band is : deerhof,
lage waarderingen op musicmeter, hoge op pitchfork,
andere voorbeelden van hoge cijfers pitchfork, lage cijfers musicmeter zijn:
deerhof, xiu xiu, girl talk, the bug, m83, mu, black dice, the books
het is alsof een bepaald soort experimentele muziek door pitchfork overgewaardeerd wordt en door musicmeter niet gewaardeerd wordt......., hoe zien jullie dat? de namen genoemd ken ik niet enorm goed namelijk.....
lage waarderingen op musicmeter, hoge op pitchfork,
andere voorbeelden van hoge cijfers pitchfork, lage cijfers musicmeter zijn:
deerhof, xiu xiu, girl talk, the bug, m83, mu, black dice, the books
het is alsof een bepaald soort experimentele muziek door pitchfork overgewaardeerd wordt en door musicmeter niet gewaardeerd wordt......., hoe zien jullie dat? de namen genoemd ken ik niet enorm goed namelijk.....
0
geplaatst: 1 oktober 2012, 13:49 uur
Ach, een cijfer van PF is een momentopname van slechts een persoon dus ik snap sowieso niet waarom je de cijfertjes wilt gaan vergelijken. Hier op Mume is het (veelal) een gemiddelde van meerdere mensen die er een cijfer aan gegeven hebben, en als een album wat sneller blijkt te gaan vervelen (het zgn. snoepje van de week) heb je ook nog eens de mogelijkheid om je cijfer na verloop van tijd naar beneden aan te passen.
0
geplaatst: 1 oktober 2012, 14:59 uur
Ik hecht ook geen waarde aan de cijfers van Pitchfork: het is een mening van een enkel iemand waarvan ik totaal geen idee heb wat diens smaak is.
0
geplaatst: 1 oktober 2012, 15:55 uur
Pitchfork doet inderdaad veel aan promotie van home-grown artists. Dat is hun goed recht en ook veelal weerspiegeld in hun einde-jaars lijstjes. Echter is die review over Alt-J bagger, als medium zouden ze zich moeten kunnen spiegelen aan de opinie van haar doelgroep. Al zegt het voor mij persoonlijk ook genoeg dat ze nu pas een review over het album online zetten.
0
geplaatst: 28 augustus 2013, 14:35 uur
Ik vind het grappig dat Oor soms wat afgeeft op Pitchfork en zgn pitchfork-hypes. En dat terwijl zij toch vele goede platen onderbelicht hebben en Oor zo zijn eigen hypes had. Weet je nog the fun loving criminals, die kwamen op nummer 3 van beste albums van het jaar een keer. Musicmeter, Oor, Pitchfork hebben elk hun eigen biases. Oor weet engelse bands beter en realistischer te waarderen dan Pitchfork. De albums die Pitchfork waardeert, zijn vaak experimenteel en namen waar ik anders niet van gehoord had. In Engeland worden weer bepaalde engelse bands teveel gehypet, waar Oor soms een beetje in meegaat. En singersongwriters en roots, daarvoor kun je beter andere sites/tijdschriften voor bezoeken.
0
geplaatst: 28 oktober 2013, 20:12 uur
Pitchfork blijft toch ook veel MuMe-ers beroeren. Ze geven Reflektor een 9,2 en onmiddellijk een hele discussie bij dat album 
Ik ben wel eens benieuwd of Reflektor het gaat halen van Yeezus (9,5) in hun eindejaarlijst.
Sowieso hou ik meer van de eigenzinnige ratings en staff lists van Pitchfork, en het is alleszins een betere graadmeter voor mijn smaak dan het gemiddelde hier op MuMe (al ga ik met Yeezus helemaal niet mee met p4k, maar wie weet ... binnen een paar jaar).

Ik ben wel eens benieuwd of Reflektor het gaat halen van Yeezus (9,5) in hun eindejaarlijst.
Sowieso hou ik meer van de eigenzinnige ratings en staff lists van Pitchfork, en het is alleszins een betere graadmeter voor mijn smaak dan het gemiddelde hier op MuMe (al ga ik met Yeezus helemaal niet mee met p4k, maar wie weet ... binnen een paar jaar).
1
geplaatst: 2 augustus 2021, 14:08 uur
Geven we deze lijst, waar Pitchfork op zoek gaat naar de favoriete platen van hun lezers sinds de start van Pitchfork, even een MuMe-injectie? Misschien allemaal Donny Benet op 1 zetten, wat jullie Gretz, jordidj1, 123poetertjes en Arrie? Deadline is 20 augustus overigens.
En wat een inactief topic is dit, hoezo is hier verleden jaar niet heftig gediscussieerd over de 10 die ze Fiona Apple gaven aerobag en Johnny Marr, waar waren jullie?
En wat een inactief topic is dit, hoezo is hier verleden jaar niet heftig gediscussieerd over de 10 die ze Fiona Apple gaven aerobag en Johnny Marr, waar waren jullie?
1
geplaatst: 2 augustus 2021, 14:15 uur
ArthurDZ schreef:
Slowgaze heeft ons niet getagd.
2
geplaatst: 2 augustus 2021, 15:56 uur
ArthurDZ schreef:
Is pitchfork nog relevant dan?
music never sounded like this
0
geplaatst: 18 januari 2024, 12:01 uur
Het begin van het einde voor P4K?
Vandaag is (alweer) een zwarte dag voor muziekjournalisten en -liefhebbers over heel de wereld - focus.knack.be
Vandaag is (alweer) een zwarte dag voor muziekjournalisten en -liefhebbers over heel de wereld - focus.knack.be
* denotes required fields.