Muziek / Algemeen / Muziek Cliche's (en win kaartjes voor het TROS muziekfeest)
zoeken in:
0
dutch2
geplaatst: 4 maart 2006, 20:09 uur
Een best of... met een enkel nieuw nummertje dat al jaren terecht heeft liggen verpieteren.
0
JonnieBrasco
geplaatst: 4 maart 2006, 20:13 uur
Bij een (m)tv-interview onderuitgezakt in de bank zitten, en vervolgens om het minste geringste grapje in een deuk liggen.
0
geplaatst: 4 maart 2006, 21:43 uur
brooklyn schreef:
Als je niet weet hoe je een nummer moet beëindigen, dan maar gewoon lekker uitfaden (wat heb ik daar een hekel aan...)
Als je niet weet hoe je een nummer moet beëindigen, dan maar gewoon lekker uitfaden (wat heb ik daar een hekel aan...)
Hear hear. Laatst wat Depeche Mode albums geluisterd, en daar wordt dat af en toe toegepast. Wat een goedkope, triestige, belabberde manier om een nummer af te sluiten. Zelfs de instrumentjes één voor één wegnemen is beter.
Maar waar ik mij het meest aan stoor. Rockclipjes die uitgewerkt worden naar een concept, en dan gemengd met "het bandje dat speelt". Waarom moeten die morons steeds zo'n clipje komen verpesten ?
0
geplaatst: 4 maart 2006, 21:52 uur
Onderhond schreef:
Maar waar ik mij het meest aan stoor. Rockclipjes die uitgewerkt worden naar een concept, en dan gemengd met "het bandje dat speelt". Waarom moeten die morons steeds zo'n clipje komen verpesten ?
Helemaal mee eens
sowieso is het verschijnen in je clip vrij nutteloos 
0
geplaatst: 4 maart 2006, 22:30 uur
Bwah, als een artiest gewoon nog een personage vertolkt of zo, tot daaraan toe. Maar men moet niet staan zingen in een clip, da's gewoon idioot, al helemaal als het bandje achter je staat te faken
. Kom met een leuk idee en werk dat uit, zodat het nummer een extra dimensie krijgt.
. Kom met een leuk idee en werk dat uit, zodat het nummer een extra dimensie krijgt.
0
dutch2
geplaatst: 4 maart 2006, 22:34 uur
Muzikanten die zeggen dat ze hebben gekozen voor onbeperkte artistieke vrijheid, en daarom hun album in eigen beheer hebben uitgebracht. Dat er geen platenmaatschappij in hen was geinteresseerd hoor je nou nooit...
0
Electro_
geplaatst: 4 maart 2006, 22:36 uur
Absolute dieptepunt:
Marlies uit Idols I die nu haar album via e-mail verkoopt op haar site.
Marlies uit Idols I die nu haar album via e-mail verkoopt op haar site.
0
geplaatst: 4 maart 2006, 23:34 uur
Da's niet echt cliché toch?
Clichés:
*dat ze ontdekt hebben dat er meer is in het leven dan sex, drugs en rock 'n' roll en na bv. een kind te hebben gekregen een erg persoonlijke plaat hebben gemaakt
*de artiest heeft een fanschare die vooral uitblinkt in bier drinken
Clichés:
*dat ze ontdekt hebben dat er meer is in het leven dan sex, drugs en rock 'n' roll en na bv. een kind te hebben gekregen een erg persoonlijke plaat hebben gemaakt
*de artiest heeft een fanschare die vooral uitblinkt in bier drinken
0
geplaatst: 4 maart 2006, 23:54 uur
herman schreef:
de artiest heeft een fanschare die vooral uitblinkt in bier drinken
de artiest heeft een fanschare die vooral uitblinkt in bier drinken
Dat is toch bij darten?

0
Toine Rorije
geplaatst: 5 maart 2006, 00:17 uur
Afgeschreven b-artiesten die meedoen aan een single voor het goede doel, omdat ze het zo erg vinden 

0
dutch2
geplaatst: 5 maart 2006, 00:37 uur
Rocksterren die zeggen dat ze zich niet lenen voor een single voor het goede doel (nadat ze drie weken tevergeefs op een telefoontje hebben gewacht).
0
SelmaDuim
geplaatst: 5 maart 2006, 11:49 uur
Bands die geheel 'spontaan' en 'onverwacht' (not!) terugkomen voor een toegift en dan nèt dat ene bekende nummer nog even spelen. 

0
geplaatst: 5 maart 2006, 11:58 uur
SelmaDuim schreef:
Bands die geheel 'spontaan' en 'onverwacht' (not!) terugkomen voor een toegift en dan nèt dat ene bekende nummer nog even spelen.

We want more! Zugabe!

0
SelmaDuim
geplaatst: 12 maart 2006, 17:53 uur
Gitaristen, bassisten en zangers/zangeressen die bij de laatste kick/slag van de drummer gezamelijk van het drumpodiumpje afspringen. 

0
geplaatst: 12 maart 2006, 17:57 uur
Zo'n omhooggaande drumroffel in trance tracks. Er zal vast een naam voor zijn maar die dingen zijn dus echt heel erg lame.
0
geplaatst: 12 maart 2006, 18:02 uur
Hiphop/rap-acts die op het podium gaan doen van "Say hoooo!! Say ho-ho-ho!! All the ladies!!".
0
Electro_
geplaatst: 12 maart 2006, 18:04 uur
Nederlandse/Belgische artiesten die naar Amerika gaan om hun clip op te nemen, zodat het er interessanter uitziet.
(Leki - Breakin' Out)
(Leki - Breakin' Out)
0
geplaatst: 12 maart 2006, 18:10 uur
BoordAppel schreef:
Zo'n omhooggaande drumroffel in trance tracks. Er zal vast een naam voor zijn maar die dingen zijn dus echt heel erg lame.
Haha inderdaad, en zo makkelijk ook. Menig trackje mee opgeleukt in m'n FastTracker 2 tijd.
0
geplaatst: 12 maart 2006, 19:00 uur
Electro_ schreef:
Nederlandse/Belgische artiesten die naar Amerika gaan om hun clip op te nemen, zodat het er interessanter uitziet.
(Leki - Breakin' Out)
(Leki - Breakin' Out)
Maar dat maakt het gelukkig niet interessanter

0
geplaatst: 12 maart 2006, 19:23 uur
Kleine/onbekende rappers die een beef aangaan met een grote/bekende rapper om zo bekendheid te vergaren.
0
geplaatst: 12 maart 2006, 19:44 uur
Reijersen schreef:
Kleine/onbekende rappers die een beef aangaan met een grote/bekende rapper om zo bekendheid te vergaren.
Zoals de Kliek.

0
geplaatst: 6 september 2009, 17:41 uur
Slechte emobandjes met veel te lange namen.
Een intiem solo-album met alleen de kop van de artiest op de voorkant.
Vervelende post grunge bands met vervelende zangers die extreem mannelijk proberen te zingen over hun ex-vriendin.
Extreme metalnummers dicht geplamuurd met "double bass".
Metal/hardrock artiesten die het hebben over "true" blijven en afgeven op "sellouts" en vervolgens album na album de "fans" (oftewel cashcows) album na album precies geven wat ze verwachten.
Slechte bands die na enkele makkelijke hits niet meer weten dat ze slecht zijn.
Een intiem solo-album met alleen de kop van de artiest op de voorkant.
Vervelende post grunge bands met vervelende zangers die extreem mannelijk proberen te zingen over hun ex-vriendin.
Extreme metalnummers dicht geplamuurd met "double bass".
Metal/hardrock artiesten die het hebben over "true" blijven en afgeven op "sellouts" en vervolgens album na album de "fans" (oftewel cashcows) album na album precies geven wat ze verwachten.
Slechte bands die na enkele makkelijke hits niet meer weten dat ze slecht zijn.
0
geplaatst: 6 september 2009, 18:02 uur
0
geplaatst: 6 september 2009, 18:04 uur
Bands die uit elkaar gaan wegens 'muzikale meningsverschillen'.
Reunies van bands die lang geleden uit elkaar zijn gegaan en afkomen met zwak materiaal en/of live-concerten.
Rockzangers (met name bij postgrunge-bands) die boosheid simuleren.
Bands die het geluid van andere bands kopiëren en doen alsof ze het warm water uitgevonden hebben.
Gebruik maken van zoveel mogelijk gastartiesten en ze vermelden bij de songs op de hoes.
Reunies van bands die lang geleden uit elkaar zijn gegaan en afkomen met zwak materiaal en/of live-concerten.
Rockzangers (met name bij postgrunge-bands) die boosheid simuleren.
Bands die het geluid van andere bands kopiëren en doen alsof ze het warm water uitgevonden hebben.
Gebruik maken van zoveel mogelijk gastartiesten en ze vermelden bij de songs op de hoes.
0
geplaatst: 6 september 2009, 18:42 uur
Geweldig topic. Gadver wat haat ik populaire muziek toch.
- Rappers. 1 groot cliche.
- Muzieksterren die zich gedragen als wereldverbeteraars. Bleerghh
- Rappers. 1 groot cliche.
- Muzieksterren die zich gedragen als wereldverbeteraars. Bleerghh
0
geplaatst: 6 september 2009, 18:49 uur
Rappers, idd.
Rappers die zich uithalen naar alles wat commercieel is maar zelf zoveel mogelijk proberen te verkopen.
Rappers die met modder naar elkaar smijten.
Waarschuwingsstickers als 'Parental advisory, expliciet lyrics' op (vooral rap)albums.
Rappers die zich uithalen naar alles wat commercieel is maar zelf zoveel mogelijk proberen te verkopen.
Rappers die met modder naar elkaar smijten.
Waarschuwingsstickers als 'Parental advisory, expliciet lyrics' op (vooral rap)albums.
0
lambf
geplaatst: 6 september 2009, 19:50 uur
Over clichés gesproken...nuance is weer eens ver te zoeken 

0
geplaatst: 20 februari 2010, 23:37 uur
vooral in de trancemuziek heb ik er veel last van: een melodietje wordt ingezet en dan is het met een roffel eronder minutenlang wachten tot die keiharde beat eronder komt.
dat melodietje duurt dan 4 minuten en je hebt weer een nummer af
dat melodietje duurt dan 4 minuten en je hebt weer een nummer af
0
geplaatst: 29 augustus 2010, 15:51 uur
Octaaf omhoog gaan zingen aan het einde van een liedje.
Heb ik zo'n gloeiende hekel aan.
Heb ik zo'n gloeiende hekel aan.* denotes required fields.