MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Mary J Blige en U2 - One (argggh)

zoeken in:
teutoon
EmDee schreef:
Wat moet ik hierin U2 kwalijk nemen?
Dat ze het nummer met Mary spelen?
Dat ze het uit laten brengen?

Had een zangeres als Mary Black er neer gezet en ik had er wss kippenvel aan over gehouden.

Ja U2 wilde dit toch ook lijkt mij? Je wist dat dit kon gebeuren.

Ace
Hoewel ik gemiddeld een niet al te hoge pet op heb van U2, vind ik One een erg mooi nummer. Dat het dus op deze manier op mensonterende wijze verkracht wordt, doet me mijn haren te bergen rijzen en niet alleen op mijn hoofd. Een nieuw dieptepunt in de muziekgeschiedenis is bereikt.

johnbo schreef:
Het gekreun en gesteun van Mary J. Blige verpest voor mij wel de opbouw en de spanning die het origineel bezat.

Alsof Bono niet net zo hard kreunt in het begin? Meneer Fox is net zo goed theatermaker.

Bono Vox (goede stem)

Inmiddels gecorrigeerd ! Vrij vertaald Bono Fox (slimme vos)met wat fantasie !

Ik heb iets teveel X-Files gekeken de laatste tijd...

Het enige moment dat Bono meekomt is helemaal op het einde, als beide voluit gaan. Verder wordt ie weggezongen wat mij betreft.

Toine Rorije
Natuurlijk is Mary beter bij stem dan Bono, maar ik vind One nou niet meteen een nummer waarin je al je registers open moet trekken. En als je dat dan toch gaat doen neigt dat snel naar narcisme.

U2 Staat heus wel op de kaart, hoor. Daar hebben ze dit nummer niet voor nodig. Het is natuurlijk wel een commerciële uitbuiting en een "verkrachting" van het nummer, al moet ik zeggen dat het aardig klinkt.

Ik hou sowieso niet van covers.

(in reactie op Toine)

Vind ik niet. Gezien het onderwerp (een moeizaam lopende relatie) mag het best verbeten - en dus met alle registers zo ver mogelijk open - gebracht worden. In die zin vind ik berekende zang van Bono (maar ook wel Mary J. Blige in het begin) niet passen.

shappy1010
Ace je haalt de woorden uit mijn mond. Draak van een re-release, U2 daalt enorm in mijn niveau, evenals toen Metalica Nothing Else Matters opnieuw uitbracht met orkest, net zoiets, puur een poging om weer jong publiek aan te trekken met een succesvol nummer.

beaster1256
pracht van een nummer en met alle 2 in topvorm , fantastisch gewoon

Ik weet niet waarom je dit onderwerp van een jaar oud zo ineens weer omhoog haalt, maar ik moet zeggen dat ik liever naar de stem van Mary luister dan naar de stem van Bono.

Fox=vox=Paul Hewson

Welke zot gaat er nou Bono's stem vergelijken met die van Mary J. Blige?
Alleen al daarom vind ik dit geen geslaagde cover.
Ik vind Bono + band hier trouwens zeer gemakzuchtig klinken, zo van 'Nou, hier zijn we, begin maar te spelen, dan gaan we na 10 minuten weer weg'. Op zo'n manier stroomt het geld wel erg gemakkelijk binnen. En RnB-artiesten moesten eens stoppen met dit soort gemakkelijke een-tweetjes. Ik word schijtziek van die eindeloze rij RnB-ified covers die de hitparade bevolken. Mary heeft een supergeluid, maar hier had ze gewoon van af moeten blijven.
RnB + U2 is geen combinatie, dat hoort toch de grootste leek?
Conclusie: Onnodig kutnummertje.

Ik zal er kort over zijn: Op een na de grootste vern*uking van een klassieker ooit. (De 1e zijnde Nothig else matters van Lucie Silvas )

Op zich zou een nieuwe versie zonder Mary J. Blidge, een zeg maar moderne versie van U2 zelf, niet misstaan.
Ik heb het idee dat zij gewoon wil teren op het succes van U2's mooiste hit, waar hebben we dat al niet eerder gezien, en Katzor je hebt gelijk met je standpunt op 'die eindeloze rij RnB-ified covers die de hitparade bevolken'.
Sowieso vind ik Blidge solo, in zang en carriere, beter.

Hopelijk wordt dit geen trend

We weten het nu wel ja.

beaster1256
t'is kaztor en geen katzor , draai het om en je begrijpt het !

Father McKenzie
Ik hou het simpel en kort; foeilelijk vind ik deze versie; Mary J Blige zingt niet, die kwijlt à la andere kwijltrienen als Mariah Carey en fu**in' Whitney Houston.
Vreselijke meuk, en een ware verkrachting van een oorspronkelijk schitterend nummer.
Aan de schandpaal ermee!

"R&B" is voor mij pure slechte smaak, en U2 moet daar mijlen ver vandaan blijven. Ook Sting heeft zich al laten vangen aan dat gekwijl van die Arrenbie-klotestijl, en wel op zijn miskleun Sacred Love (2002). Het kwam daarna ook nooit meer goed met de beste man!

Father McKenzie
herman schreef:
Ik heb hem inmiddels nog een paar keer gehoord en ik moet zeggen: Bono krijgt zangles van Mary J. Het is bijna jammer dat ie ueberhaupt nog meezingt.

Vreselijk om zoiets dus te moeten lezen.
zangles van die trien van een Blige, dat kwijlwijf??? bah....

Hoe iemand naar dat vreselijke "Arrenbie" gekwijl KAN luisteren is me geheel een raadsel.
Smaken verschillen gelukkig!

Neen, de allergrootste vergissing die U2 ooit maakte, ik hoop dat ze dat zelf ook ingezien hebben. Het haalt hun muziek ongelooflijk naar beneden.

Father McKenzie schreef:
Vreselijk om zoiets dus te moeten lezen.

Echt verschrikkelijk. Krantenberichten over Tsunamis en droogten in Afrika verbleken erbij. Wil je het telefoonnummer van slachtofferhulp?

Sorry FMK, maar ik vind de toon van je bericht nogal overdreven. En dan afsluiten met de dooddoener smaken verschillen... inderdaad dus.

Father McKenzie schreef:
"R&B" is voor mij pure slechte smaak, en U2 moet daar mijlen ver vandaan blijven.

Mary J. is bij mijn weten een soulzangeres, geen R&B-zangeres.

En van mij mag ze Bono nog wel een zanglesje geven.

Ach, ik vind One toch al een ontiegelijk kutnummer, dus er valt voor mij niet veel aan te verkrachten.

En Father McKenzie kent zijn klassiekers niet. Veel van zijn favoriete muziek (bv. The Fab Four) heeft haar roots in de R&B. Helaas wordt de term tegenwoordig vaak misbruikt voor inhoudsloze zwarte popmuziek, zoals de voorbeelden die hij aandraagt...

Mary J. Blige is inderdaad een soulzangeres die sterk is beïnvloed door Aretha Franklin maar zij heeft helaas gekozen voor de veilige en gelikte R&B. Inderdaad was R&B synoniem van rhythm-and-blues dat basis stond van de rock'n roll met Chuck Berry, Fats Domino, Ray Charles en Ike Turner als belangrijkste artiesten en the Beatles maar nog veel meer the Rolling Stones hebben daar ook hun roots in. De term R&B voor deze huidige 'Arrenbie' vind ik verkeerd gekozen want het heeft helemaal niets met blues te maken.

Wat deze versie van "One" betreft, ik vind Mary J. Blige er niet op passen (hoe goed ze ook kan zingen), de combinatie Bono (die duidelijk met minder passie zingt dan op het origineel) met Mary J. Blige werkt gewoon niet.

Mary kan met soul zingen dat het je hart uitrukt, en Bono kan (of kon?) dat ook geweldig. Maar in 'One' vind ik Bono juist te mat klinken en Mary een beetje overkill aan soul. Maar het idee van die twee samen vind ik toegegeven wel alleraardigst.

Ik ben niet kapot van de versie met Mary J Blige. Het origineel daarentegen is een absolute klassieker: m.i. een van de beste U2 songs.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:02 uur

geplaatst: vandaag om 18:02 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.