MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Mary J Blige en U2 - One (argggh)

zoeken in:
Op de radio wordt je zo onderhand doodgegooid met One, uitgevoerd door Mary J Blige en Bono. Vind ik het orgineel van U2 nog een mooie niets aan de hand plaat, maar deze cover doet mijn tenen samenkrommen en ik krijg de neiging om met een botte bijl de radio onder handen te nemen.

De radio afzetten dan maar? Helaas heb je buiten je eigen huis weinig te zeggen over welke radiozender er op staat en kun je niet anders dan je lot ondergaan.

Deze versie van one is in mijn ogen een vreselijke commerciele campagne om U2 op de kaart te houden en Mary J Blige weer onder het stof vandaan te halen.

Wat vinden jullie, U2 fans en anderen? Ziet iemand deze cover wel als een welkome aanvulling op de muziekgeschiedenis?

Misschien zit ik er helemaal naast, maar komt de samenwerking tussen U2 en Mary J. Blige niet voort uit hun gezamenlijke optreden tijdens de grote televisieactie in de VS na de orkaan Katrina??? Of was het andersom?

Toine Rorije
Aha, dus ze misbruiken ook nog het goede doel om zichzelf onder de aandacht te brengen.
En ze hebben die stem van bono ook nog eens heel raar bewerkt(?)

Er is niets bewerkt. Het nummer is gewoon helemaal opnieuw opgenomen.

Toine Rorije
Weet ik, maar dr gaat hier en daar zo'n foute 'Cherfilter' over z'n stem

En dat is dat vreemde ohhhoohh whoohooo instrument dat steeds voorbij komt?

Toine Rorije schreef:
Weet ik, maar dr gaat hier en daar zo'n foute 'Cherfilter' over z'n stem

Hehe, was me niet opgevallen. Heb het nummer pas een keer gehoord en ben ook niet zo enthousiast.

Moet hiervoor apart een topic geopend worden?

Ik ben geen groot fan van U2, maar daarentegen wel van Mary J. Blige. Ik ken het nummer 'One' natuurlijk wel. Zowlel het origineel als deze versie die op het fantastische album(bijzaak) van Mary J. staat.
Ik moet zeggen ik ben erg te spreken over deze versie van het nummer. Vooral omdat het niet zomaar geript is door Mary J. maar omdat U2 meegeholpen heeft met het nummer en het opnieuw ingespeeld en gezongen hebben. Voor mij is het dus een welkome aanvulling.

het is natuurlijk niet erg origineel , maar ik vind het niet eens heel slecht, het haalt het natuurlijk niet bij de fantastische versie van Johnny Cash......

steven schreef:
het is natuurlijk niet erg origineel , maar ik vind het niet eens heel slecht, het haalt het natuurlijk niet bij de fantastische versie van Johnny Cash......

Die was óók tenenkrommend ja! Die ken ik van de Q2000 cd, maar gelukkig helemaal achteraan gezet, zodat ik na, als ik het goed onthouden heb, Grandaddy de cd kon afsluiten.

Thisisme
Goed nummer, begrijp de negativiteit hier niet zo. Mary J. Blige heeft een dijk van een stem, en het is goed gemixt met het spel van U2

tondeman
Met die dijk van een stem verpest ze wel het hele nummer. Vreselijk dat gekrijs en gekreun. Ook totaal ongepast bij zo'n soort nummer.
Het maakt trouwens ook niet zo veel uit, U2 heeft zichzelf de laatste tien jaar toch al aardig naar de klote geholpen.

Voor mij is het eerder Bono die het verpest dan Mary J Blige; hij zingt zo overdreven. Maar goed, ik heb One toch al nooit zo'n geweldig nummer gevonden.

Ik ben ook niet weg van deze cover.

Ik ook niet echt. Ik vind het wel grappig dat een R&B-zangeres samen zingt met U2, maar het komt het nummer zeker niet ten goede. Hopelijk was het een eenmalige productie

Wat een verschrikking dat wijf, hhhheehh ik kreeg de rillingen over de rug. Het is jammer dat zo'n nummer wordt verkracht.

Pfff, wat een aanstellerij hier over dat nummer. Ik zeg zelf dat het origineel het mooiste blijft, maar deze versie met Mary vind ik echter zeer de moeite waard. Het nummer wordt naar een prachtige climax gezongen. Okee, je houdt wel of niet van haar stem, ik ben er gek op.

Mag wat mij betreft nummer 1 worden in de top 40 en de plaat is al hard op weg, want deze week stijgt hij van 36 naar 8 (en daarmee al hoger dan het origineel die niet verder kwam dan 11, voor de cijfertjesfreaks onder ons).

teutoon
IK heb de indruk dat mensen gewoon negatief zijn deels omdat het een RnB zangeres is. Dat mag natuurlijk geen reden zijn als het nummer je stiekum wel aanstaat, ook al had je dat niet verwacht.

Geweldig nummer om zeep gebracht door Mary J Blige !

Ik wordt ook niet echt vrolijk van deze versie.
Waarom moet er zo'n rnb sausje overheen worden gegoten door Mary?

Maar of dit nu een apart topic nodig heeft?

Snowman
Waarom vraag je alleen de U2 fans wat ze er van vinden & niet de Mary fans? Maar als je niet van RnB zoals velen hier houdt maak er gewoon geen topic over.

Ik heb hem inmiddels nog een paar keer gehoord en ik moet zeggen: Bono krijgt zangles van Mary J. Het is bijna jammer dat ie ueberhaupt nog meezingt.

Totaal niet mee eens !

herman schreef:
Ik heb hem inmiddels nog een paar keer gehoord en ik moet zeggen: Bono krijgt zangles van Mary J. Het is bijna jammer dat ie ueberhaupt nog meezingt.

Ja, inderdaad! Bono's aanwezigheid is eigenlijk niet nodig.
Ik vind het een geweldig nummer, fantastisch gezongen door Mary J Blige. En nee, ik hou normaal gesproken niet zo van R&B, maar er zijn af en toe uitzonderingen, en sorry hoor, maar haar stem is fantastisch!

johnbo
Het gekreun en gesteun van Mary J. Blige verpest voor mij wel de opbouw en de spanning die het origineel bezat.

Ik ben al niet een U2 fanaat, maar dit nummer is nog minder houdbaar als een pak melk die al lang over zijn datum heen is. Mary J. Blidge is sowieso een overrated dramaqueen. Ze is puur gemaakt door de industrie.

Ze heeft een geweldige stem, maar ze maakt op haar RnB manier wel even een topnummer kapot.

Kos
VeX- schreef:
Ze is puur gemaakt door de industrie.
Ja, doei.

teutoon
EmDee schreef:
Ze heeft een geweldige stem, maar ze maakt op haar RnB manier wel even een topnummer kapot.

Dat mag je U2 ook kwalijk nemen. Ze hebben beide hier schuld aan.

Wat moet ik hierin U2 kwalijk nemen?
Dat ze het nummer met Mary spelen?
Dat ze het uit laten brengen?

Had een zangeres als Mary Black er neer gezet en ik had er wss kippenvel aan over gehouden.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:59 uur

geplaatst: vandaag om 08:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.