MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Lange Frans niet welkom op bevrijdingsfestival: terecht?

zoeken in:
Lange Frans en Baas B zijn niet welkom op Bevrijdingspop Haarlem. De organisatie heeft het optreden afgezegd naar aanleiding van de vechtpartij vrijdag in Meppel waarbij Lange Frans vrijdag betrokken was. De rapper mishandelde tijdens een optreden een jongen uit het publiek die een ijsblokje naar zijn hoofd zou hebben gegooid (wat later niet zo bleek te zijn).

http://dump.geenstijl.nl/mediabase/648/b7a3e97c/index.html

Terecht dat ze hem weigeren?

Electro_
Tuurlijk. Zelfs met een ijsblokje blijft het een heethoofd. Het is natuurlijk niet normaal dat iemand wordt bekogeld, maar om vanwege één lullig ijsblokje iemand gelijk in elkaar te meppen?.. Beetje domme zet.

Electro_ schreef:
Tuurlijk. Zelfs met een ijsblokje blijft het een heethoofd.

Yak
Ik lachte me wel scheel toen Bange Frans in één avond bij zo'n beetje elk actualiteitenprogramma zat om zijn blunder goed te praten.

Dat die twee überhaupt waren uitgenodigd begreep ik al niet.
Maar ik vind de beslissing van de organisatie terecht.

En hij is toch al eens eerder negatief in het nieuws gekomen met dat "knuppelincident" in Amsterdam?

Yep. Een gevalletje recidive. Moven met die man.

Electro_
Je moet toch wat over hebben om gerespecteerd rapper te zijn. Al lukt het hem overduidelijk niet.

Uit de Telegraaf:

Beelen bedankt voor presenteren Bevrijdingspop Haarlem

HILVERSUM - Het vechtincident waarbij rapper Lange Frans betrokken is, krijgt nog een staartje. Doordat de organisatie van Bevrijdingspop Lange Frans niet wil uitnodigen voor het festival, wil Giel Beelen Bevrijdingspop Haarlem niet presenteren. De Radio 3FM-dj liet dit woensdag in zijn uitzending weten aan de organisatie van het festival. Beelen verklaart zich solidair met Lange Frans.

Lange Frans sloeg tijdens een optreden een jongen uit het publiek die vanaf een paar meter afstand een ijsblokje tegen zijn gezicht gooide. De organisatie in Haarlem vindt dit gedrag niet passen bij een 'ambassadeur van de vrijheid' waartoe Lange Frans met zijn maatje Baas B was benoemd. Beelen hield organisator Marcel Sukel voor dat de rapper uitgebreid zijn excuus heeft aangeboden en bevrijding ook gaat over vergeving. „Mogen de Duitsers dan ook niet komen?”, vroeg de dj zich af. De Haarlemse organisatie houdt voet bij stuk.

Beelen en Lange Frans zijn geen onbekenden van elkaar. De rapper heeft een wekelijkse column in het programma van de dj. Beelen woont in Haarlem en heeft de presentatie van het bevrijdingsfestival in zijn woonplaats overgenomen van de overleden dj Wim Rigter.

Lange Frans en Baas B treden op tijdens verschillende bevrijdingsfestivals. Het Nationaal Comité 4 en 5 mei, de organisatie die de vrijheidsambassadeurs aanwijst, veroordeelt het slaan van Lange Frans, maar de rapper mag wel aanblijven als ambassadeur van de vrijheid. Het comité en de bevrijdingsfestivals roepen op tot discussie over „hoe we met onze vrijheid en die van anderen om wensen te gaan”. Lange Frans en Baas B doen hieraan mee. In Amsterdam, Utrecht en Almere is het duo op 5 mei wel welkom

Van geenstijl: "...Hij kreeg een klap voor z'n kop maar keek niet om en hield z'n mond. Tot ie de volgende ochtend met hersenletsel opstond. Die ene klap dat was de fatale, hij zou het einde van de dag niet meer halen. Hoeveel moeten er nog komen, hoeveel moeten er nog gaan..."

ik zeg: hypocriet!

Inderdaad. Dit is gewoon oog om oog, tand om tand. Hoe zinloos wil je het hebben... Ik neem aan dat Lange Frans ook wel een securitymannetje oid. in had kunnen schakelen bij dat incident.

Overigens vind ik wel dat Beelen een punt heeft met dat vergeving ook een onderdeel is van bevrijding.

Yak
aERodynamIC schreef:
In Amsterdam, Utrecht en Almere is het duo op 5 mei wel welkom

Moeha-ha-ha... :evil

Filmpje net bekeken. Wat is die Lange Frans eigenlijk toch een zielig figuur.

Yak
Plus: die gast heeft het nu natuurlijk wel over zichzelf afgeroepen. Bij de komende optredens zullen er alleen nog maar meer ijsblokjes worden gegooid, want bezoekers die zijn muziek maar ruk vinden weten precies hoe ze hem moeten sarren.

"Ijsblok-gate"???

Toine Rorije
Je bent gewoon een ontzettende amateur als je op deze manier omgaat met lastige fans. Zeker als je je bekendheid te danken hebt aan je tenenkrommend moralistisch gerap.

Toine Rorije schreef:
Je bent gewoon een ontzettende amateur als je op deze manier omgaat met lastige fans. Zeker als je je bekendheid te danken hebt aan je tenenkrommend moralistisch gerap.

Ik had het niet beter kunnen zeggen.

Los van het hele ijsblokjes verhaal denk ik dat hij er goed aan zal doen om hulp te zoeken bij een psychiater. Want na het horen van al die onzin die hij uitkraamt vlak voor zijn woede uitbarsting kan ik niet anders concluderen dan dat hij met serieuze seksuele frustraties zit. Je moet psychisch wel enorm gekrenkt zijn om zulke opmerkingen überhaupt te kunnen verzinnen, laat staan ze vervolgens te laten horen aan minderjarigen. Dat gecombineerd met zijn woede uitbarstingen en de haast naar schizofrenie neigende veranderingen in hoe hij zich voordoet richting anderen lijken mij voldoende om op zijn minst te twijfelen aan zijn mentale stabiliteit.

bubbachups schreef:
hulp te zoeken bij een psychiater.
Als ik die Lange Frans was, zou ik een sessie met het medium Char optuigen om nog eens even terug te blikken op zijn tijd als Gnoe en na te gaan wat er toen precies is misgelopen.

aERodynamIC schreef:
Beelen verklaart zich solidair met Lange Frans
Nou dat bevrijdingspop festival gaat er in 1 klap maar liefst twee sprongen op vooruit.

kluivie
En terecht we willen echte muziek op bevrijdingsfestivals en niet van dat gerap

bubbachups schreef:
Los van het hele ijsblokjes verhaal denk ik dat hij er goed aan zal doen om hulp te zoeken bij een psychiater. Want na het horen van al die onzin die hij uitkraamt vlak voor zijn woede uitbarsting kan ik niet anders concluderen dan dat hij met serieuze seksuele frustraties zit. Je moet psychisch wel enorm gekrenkt zijn om zulke opmerkingen überhaupt te kunnen verzinnen, laat staan ze vervolgens te laten horen aan minderjarigen. Dat gecombineerd met zijn woede uitbarstingen en de haast naar schizofrenie neigende veranderingen in hoe hij zich voordoet richting anderen lijken mij voldoende om op zijn minst te twijfelen aan zijn mentale stabiliteit.

Er zijn mensen om minder opgenomen.....

Had die gast niet een steen kunnen gooien? Mijn god wat was die freestyle die Kleine Schwanz deed slecht.

Yak
Je kunt van GeenStijl.nl vinden wat je wilt, maar scoopen kunnen ze als geen ander. Hier bellen ze met het slachtoffer.

Smurfen komen van rechts, ijsblokjes komen van links...

teutoon
Die filmpjes zijn echt hylarisch. God was is die Frans toch een zielig figuur zeg? Rapt hij deze sekslessen alleen voor dit publiek, of dat hij dit bij al zn optredens?

De hele farce rond zo'n voorvalletje is toch minstens even triest dan het voorvalletje zelf.

Persoon A geeft persoon B een klap. Nou boehoe.

Ik heb het filmpje bekeken. Wat ik niet begrijp dat het publiek behoorlijk stoïcijns bleef (wat ik er van kon zien). Als het publiek een beetje ballen heeft dan wordt lange Frans omgebouwd tot korte Frans. Wat een misselijk en naar mannetje. Dus een terechte boycot.

Onderhond schreef:
Persoon A geeft persoon B een klap. Nou boehoe.

Persoon A moet gewoon met z'n poten van persoon B afblijven. Of vind jij het soms normaal om iemand een klap te geven?

bubbachups schreef:
(quote)

Persoon A moet gewoon met z'n poten van persoon B afblijven. Of vind jij het soms normaal om iemand een klap te geven?

of een ijsklontje naar iemands hoofd te gooien....

Gast
geplaatst: vandaag om 13:11 uur

geplaatst: vandaag om 13:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.