Muziek / Algemeen / Lange Frans niet welkom op bevrijdingsfestival: terecht?
zoeken in:
0
geplaatst: 30 maart 2006, 12:04 uur
Nee hoor, maar zo abnormaal is het ook weer niet. En al helemaal niet de moeite om er zo'n lawaai over te maken. Daarnaast is zoals Reijersen zegt het gooien met ijsklontjes naar iemand's hoofd ook niet meteen voorbeeldig gedrag.
Vind het persoonlijk heel wat naarder als mensen oordelen over een artiest als mens op basis van een act. Dan wordt het pas echt triest.
Vind het persoonlijk heel wat naarder als mensen oordelen over een artiest als mens op basis van een act. Dan wordt het pas echt triest.
0
geplaatst: 30 maart 2006, 12:05 uur
Onderhond schreef:
Nee hoor, maar zo abnormaal is het ook weer niet. En al helemaal niet de moeite om er zo'n lawaai over te maken.
Nee hoor, maar zo abnormaal is het ook weer niet. En al helemaal niet de moeite om er zo'n lawaai over te maken.
Je bedoeld dat het weer veel te veel opgeblazen word?
0
geplaatst: 30 maart 2006, 12:11 uur
Een ijsklontje is inderdaad ook niet normaal. Maar dat is toch zeker geen excuus om er op los te meppen? Als jij een sneeuwbal tegen je aan krijgt van iemand dan ga je toch ook niet meteen meppen. Je laat 'm wel duidelijk weten dat het niet weer moet gebeuren, maar als je direct gaat slaan dan verlaag je jezelf tot hetzelfde niveau.
0
geplaatst: 30 maart 2006, 12:13 uur
bubbachups schreef:
Een ijsklontje is inderdaad ook niet normaal. Maar dat is toch zeker geen excuus om er op los te meppen? Als jij een sneeuwbal tegen je aan krijgt van iemand dan ga je toch ook niet meteen meppen. Je laat 'm wel duidelijk weten dat het niet weer moet gebeuren, maar als je direct gaat slaan dan verlaag je jezelf tot hetzelfde niveau.
(quote)
Ik vind het allebei belachelijk en ik ben van mening dat er al veel te veel aandacht aan gegeven is.
0
geplaatst: 30 maart 2006, 12:13 uur
Onderhond schreef:
Nee hoor, maar zo abnormaal is het ook weer niet.
Nee hoor, maar zo abnormaal is het ook weer niet.
Dan kom ik mensen als jij liever niet tegen, die het niet zo abnormaal vinden om iemand te slaan.
Onderhond schreef:
Nou wordt ie helemaal mooi. Iemand een mep verkopen mag als het onderdeel van je act is??!?
0
geplaatst: 30 maart 2006, 12:17 uur
Reijersen schreef:
Ik vind het allebei belachelijk en ik ben van mening dat er al veel te veel aandacht aan gegeven is.
(quote)
Normaal gesproken vind ik dat ook hoor. Maar omdat het hier gaat om iemand die zich voordoet als goedheiligman die tegen zinloosgeweld is snap ik wel waarom hier zo'n ophef over is.
0
geplaatst: 30 maart 2006, 12:28 uur
bubbachups schreef:
Nou wordt ie helemaal mooi. Iemand een mep verkopen mag als het onderdeel van je act is??!?
Zet er nog een paar uitroeptekens bij als je wil
. Ik had het over dit soort lage opmerkingen : Want na het horen van al die onzin die hij uitkraamt vlak voor zijn woede uitbarsting kan ik niet anders concluderen dan dat hij met serieuze seksuele frustraties zit. Je moet psychisch wel enorm gekrenkt zijn om zulke opmerkingen überhaupt te kunnen verzinnenDan kom ik mensen als jij liever niet tegen, die het niet zo abnormaal vinden om iemand te slaan.
Ik vind het wel abnormaal iemand te slaan (hoewel ik het ook al gedaan heb), maar verder is het helemaal niet zo abnormaal. Ik heb op een normaal ASO middelbaar gezeten (Latijnse, dat soort richtingen), en zelfs daar werd ook regelmatig eens een arm in iemands gezicht gegooid.
Als jij een sneeuwbal tegen je aan krijgt van iemand dan ga je toch ook niet meteen meppen.
Mooie vergelijking zeg. Er bestaan kleine nuanceverschillen tussen sneeuwballen, ijsklontjes en een half kapot glas bijvoorbeeld.
0
geplaatst: 30 maart 2006, 13:22 uur
Elke artiest mag dan wel gescreend worden. Borsato heeft vast wel eens iemand een klap gegeven.
0
geplaatst: 30 maart 2006, 14:18 uur
Onderhond schreef:
. Daarnaast is zoals Reijersen zegt het gooien met ijsklontjes naar iemand's hoofd ook niet meteen voorbeeldig gedrag.
. Daarnaast is zoals Reijersen zegt het gooien met ijsklontjes naar iemand's hoofd ook niet meteen voorbeeldig gedrag.
Mee eens, die mijnheer is ook niet goed bij zijn hoofd.
0
geplaatst: 30 maart 2006, 14:45 uur
Los van dit alles was de ijsklontengooier niet degene die de klappen kreeg.
0
geplaatst: 30 maart 2006, 15:04 uur
Erg lullig voor die gast natuurlijk (die wel in elkaar werd gemept), maar gezien de reacties van de mensen hier is dat redelijk naast de kwestie.
Volgens mij is meneer Frans vooral de lul omdat hij gemept heeft, niet omdat hij op de verkeerde gemept heeft
Volgens mij is meneer Frans vooral de lul omdat hij gemept heeft, niet omdat hij op de verkeerde gemept heeft

0
geplaatst: 30 maart 2006, 15:15 uur
Meneer Frans B (of was het lange baas ofzo?) mag dan wel hypocriet bezig zijn, maar aan de andere kant..
Wat is het de volgende keer wat zijn hoofd raakt, een bierglas? ''Een paar klappen kunnen geen kwaad om je grenzen aan te geven'' (ALDUS lange Frans B)..
Wat is het de volgende keer wat zijn hoofd raakt, een bierglas? ''Een paar klappen kunnen geen kwaad om je grenzen aan te geven'' (ALDUS lange Frans B)..
0
geplaatst: 30 maart 2006, 15:21 uur
Jeroen enzo schreef:
Een paar klappen kunnen geen kwaad om je grenzen aan te geven.
...nee, een paar klappen kunnen nooit kwaad

0
geplaatst: 30 maart 2006, 16:19 uur
Lange Frans mocht zijn verhaal ook doen bij Barend & Van Dorp, die begrijpend knikten. Vraag me af of ze een aantal jaar geleden ook begrijpend knikten toen een stel Hell's Angels met een paar klappen hun grenzen aangaven.
0
dutch2
geplaatst: 30 maart 2006, 16:22 uur
Jeroen enzo schreef:
Bij heel veel aapsoorten schijnt dat inderdaad prima te werken. Sommige jonge chimpansees slaan ook regelmatig wijfjes in elkaar om ze hun plaats te wijzen. Maar om nou de evolutie er maar helemaal aan te geven lijkt me ook weer zoiets.
0
geplaatst: 30 maart 2006, 16:24 uur
Ik denk het ook niet. Alweer hypocriet dus..
Wat was er toendertijd aan de hand dan?
(Ben niet zo op de hoogte van onze vrolijke nederhoppers..)
Wat was er toendertijd aan de hand dan?
(Ben niet zo op de hoogte van onze vrolijke nederhoppers..)
0
geplaatst: 30 maart 2006, 16:36 uur
dutch2 schreef:
Bij heel veel aapsoorten schijnt dat inderdaad prima te werken. Sommige jonge chimpansees slaan ook regelmatig wijfjes in elkaar om ze hun plaats te wijzen. Maar om nou de evolutie er maar helemaal aan te geven lijkt me ook weer zoiets.
(quote)
Eens. Slaan/geweld gebruiken om je standpunt duidelijk te maken is voorbehouden aan primaten. Opvallend genoeg zijn er nog steeds hele volksstammen die dit niveau nog niet ontstegen zijn. Dat zal ook altijd wel zo blijven... gezellig.
0
geplaatst: 30 maart 2006, 16:49 uur
...nee, een paar klappen kunnen nooit kwaad 

Lange Frans mocht zijn verhaal ook doen bij Barend & Van Dorp, die begrijpend knikten. Vraag me af of ze een aantal jaar geleden ook begrijpend knikten toen een stel Hell's Angels met een paar klappen hun grenzen aangaven.
Eens. Slaan/geweld gebruiken om je standpunt duidelijk te maken is voorbehouden aan primaten. Opvallend genoeg zijn er nog steeds hele volksstammen die dit niveau nog niet ontstegen zijn. Dat zal ook altijd wel zo blijven... gezellig.
Lieve mensen.
Het was een citaat van Frans uit de Metro van vanochtend.
Het is dus niet mijn visie.
Speld allemaal een lieveheersbeestjes button op en ga een stille tocht houden.

0
slaemperayreon
geplaatst: 30 maart 2006, 17:36 uur
Publiek moet zich inderdaad ook een beetje kunnen inhouden, maar om meteen op iemand in te gaan slaan...
Ik zal heel even nog wat vertellen wat ik een keer heb meegemaakt. Bij het concert van Chimaira op 9 december in het Patronaat traden Hatesphere en Dark Tranquillity op als voorprogramma. Tijdens Dark Tranquillity stond de zanger een beetje met zijn hoofd gebogen zodat het haar voor zijn ogen hing en iemand zag toen zijn kans schoon een bekertje naar zijn hoofd te gooien. 3 maal raden wat hij deed en Lange Frans dus ook had kunnen doen...
Ik zal heel even nog wat vertellen wat ik een keer heb meegemaakt. Bij het concert van Chimaira op 9 december in het Patronaat traden Hatesphere en Dark Tranquillity op als voorprogramma. Tijdens Dark Tranquillity stond de zanger een beetje met zijn hoofd gebogen zodat het haar voor zijn ogen hing en iemand zag toen zijn kans schoon een bekertje naar zijn hoofd te gooien. 3 maal raden wat hij deed en Lange Frans dus ook had kunnen doen...
0
geplaatst: 30 maart 2006, 17:43 uur
Onderhond schreef:

Meneer Frans is de lul omdat hij raps maakt over zinloos geweld, omdat hij preekt en vervolgens het tegenovergestelde doet.
Het is ook niet de eerste keer dat hij in opspraak is geraakt.
Daarom is het een heisa geworden. Hij bekleedt de verkeerde functies zullen we maar zeggen.
0
teutoon
geplaatst: 30 maart 2006, 19:25 uur
Trouwens bij het eerste filmpje van geenstijl (die met de goede kwaliteit). Als Frans van het podium springt om even uit te halen naar iemand in het publiek, hoor ik 2 doffe klappen.
Is dit jullie ook opgevallen? Denken jullie dat die klappen gewoon zijn voeten zijn die op de vloer landen? Of zijn het de klappen op het gezicht van het slachtoffer (wat je normaal amper kan horen), maar hier misschien wel vanwege de microfoon? Ik vond het wel een droog geluid
.
Bij voorbaat dank,
teutoon
Is dit jullie ook opgevallen? Denken jullie dat die klappen gewoon zijn voeten zijn die op de vloer landen? Of zijn het de klappen op het gezicht van het slachtoffer (wat je normaal amper kan horen), maar hier misschien wel vanwege de microfoon? Ik vond het wel een droog geluid
.Bij voorbaat dank,
teutoon
0
Electro_
geplaatst: 30 maart 2006, 19:26 uur
Als je het telefoongesprek luistert, hoor je dat het slachtoffer zegt dat dat de klappen waren met de microfoon. 

0
geplaatst: 30 maart 2006, 19:32 uur
aERodynamIC schreef:
...omdat hij preekt en vervolgens het tegenovergestelde doet.
...omdat hij preekt en vervolgens het tegenovergestelde doet.
Dan promoveer ik graag de rest van de wereldbevolking ook mee tot lul.
0
teutoon
geplaatst: 30 maart 2006, 19:35 uur
Electro_ schreef:
Als je het telefoongesprek luistert, hoor je dat het slachtoffer zegt dat dat de klappen waren met de microfoon.

Haha, oh dan valt het mee. Meneer bange Frans slaat dus met de microfoon, dat moet best aangenaam zijn.
0
geplaatst: 30 maart 2006, 19:37 uur
Zijn er zoveel mensen die preken en het tegenovergestelde doen?
Er zijn wel een hoop mensen hypocriet, maar die preken niet echt. Preken is meer iets zoals Def P. die preekte tegen de commerciele muziek en toen ineens met dat bubbelbadnummer kwam.
Er zijn wel een hoop mensen hypocriet, maar die preken niet echt. Preken is meer iets zoals Def P. die preekte tegen de commerciele muziek en toen ineens met dat bubbelbadnummer kwam.
0
Toine Rorije
geplaatst: 30 maart 2006, 19:42 uur
Dat nummer was juist een parodie op commerciele muziek. (zo bedoelt iig)
0
geplaatst: 30 maart 2006, 19:47 uur
Ach dan kan ik altijd nog de videoclip van 'Origineel Amsterdams' in de strijd gooien.
0
geplaatst: 30 maart 2006, 20:24 uur
Het geheel berust natuurlijk op een enorm misverstand. Dat ijsklontje was gewoon bedoeld om fransje een goed idee te geven voor de volgende paar regels van zijn geweldige freestyle.
0
geplaatst: 30 maart 2006, 20:24 uur
Je had het over "de lul zijn" en niet over lul: je gaat een andere richting op nu.
En je weet heel goed waarom juist hij in opspraak is geraakt en deze opmerking van jou raakt in dit geval dus kant noch wal.
Jij wijst anderen graag op het goed lezen van jouw opmerkingen: dat gaat nu ook voor jou op.
Dat we het publiek niet moeten uitvlakken vind ik zeker ook het geval.
* denotes required fields.