MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Beste Funk muziek

zoeken in:
Wat is voor jou de lekkerste funk? Muziek waar je niet op stil kan blijven zitten

Ik vind Prince, George Clinton, Maceo Parker erg relax

Huey Lewis and the News, B 52's, Talking Heads, Tom Tom Club, Arsenal, Be your Own Pet, ...

Dumballover schreef:
Huey Lewis and the News, B 52's, Talking Heads, Tom Tom Club, Arsenal, Be your Own Pet, ...

Heet dat ook al funk ?

Bootsy Collins , Parliament, Funkadelic : allemaal Clinton connectie plus James Brown, EWF en natuurlijk Prince

Ik liet mij gewoon gaan op de zin ' Muziek waar je niet op stil kan blijven zitten'. Ik weet anders niet wat funk betekent. Barry White en Prince bijvoorbeeld? Dat vind ik wel echt niet goed

sq
Eenzaam schreeuwend leurend met de mooiste funkplaten die ik heb. Niemand schijnt ze te kennen. Natuurlijk bij mij ook Funkadelic en/of Clinton. Maar probeer eens:

Vaughan Mason & Crew
is een van mijn weinige 5* albums, kan wel huilen zo mooi.

of

Xavier
Ook erg mooi, en met gastoptredens van Collins en Clinton als kwaliteitskeurmerk

Verder Injoy van de Bar Kays (nog niet op de site), alle producties van Norman Whitfield (Rose Royce, Instant Funk, Stargard) en , en ?& voordat de raaskal definitief losbarst moest ik sowieso nog maar eens een lijstje maken. Misschien later meer. Ik ga nu Vaughan Mason opzetten.

edo84
Dumballover schreef:
Ik liet mij gewoon gaan op de zin ' Muziek waar je niet op stil kan blijven zitten'. Ik weet anders niet wat funk betekent. Barry White en Prince bijvoorbeeld? Dat vind ik wel echt niet goed

funk is afgeleid van soulmusic, in de late jaren 60 door Afro-Amerikanen.Funk heeft complexere ritmes,er worden ook vaak maar 2 riffs gebruikt en hele zware baslijnen.

het woord funk betekent:de geur van sex.

sq schreef:
Maar probeer eens: Vaughan Mason & Crew
is een van mijn weinige 5* albums, kan wel huilen zo mooi.

Zal het meteen opzoeken. Ben ook zeer gecharmeerd van het jaren zeventig werk van Cameo, Con Funk Shun, The Commodores en The Meters en natuurlijk wat later Prince en The Peppers!

Cymande, Mandrill, Average White Band, Ohio Players

tondeman
Sly & the Family Stone - There's a Riot Goin On

Mother's Finest, Johnny Guitar Watson en Parliament/Funkadelic

Tower of Power

overal waar george clinton aan heeft gezeten, The meters. In de Jazz word ook lelijk gefunkt.. Grant Green, Jimmy smith....

Herbie Hancock!!

zo dit topic kan dicht.

Herbie Hancock is niet echt funk toch...

Niet echt een genre waar ik veel van ken, maar ik vind The Red Hot Chili Peppers wel goed (dat is toch funk, toch?), ook George Clinton en Bootsy Collins vallen wel mee. Maar van die laatste 2 ken ik slechts enkele losse nummers...

Monsta Kody schreef:
Herbie Hancock is niet echt funk toch...

Zeker wel, in de jaren zeventig heeft ie zwaar gefunkt.
En luister allen ook naar George Duke en Stanley Clarke de laatste de allerbeste jazz/funk bassist die er is (echt!)
Schuif je wel ook weer een beetje op naar fusion.

jamiroquai

sq
beruk schreef:
En luister allen ook naar George Duke en Stanley Clarke de laatste de allerbeste jazz/funk bassist die er is (echt!)

O ja zeker, dit is ook neusje van de zalm. Kan je 'We supply' van album ' Rocks Pebbles & Sand' aanbevelen. Een van de meest funky nummers die ik ken. Betreffende album is een buitenbeentje in de Jazzrock, want het zou veels te 'rocky' zijn voor Jazz.

Overigens grappig dat je Duke en Clarke samen noemt, want anders was ik er nooit meer opgekomen: had je niet ooit zoiets als het Clarke-Duke project? Was ook zeer funky, weet ik nog, maar ik heb t zelf niet.

ow, vergat ik bijna dr. John

Dick schreef:
ow, vergat ik bijna dr. John

Ik heb nog nooit een funkplaat van Dr.John gehoord. Maar ik ken er dan ook maar 3. En dat is allemaal Cajunachtige blues. Heb je misschien een titel?

1 van mijn favorieten een heerlijke zomerplaat.

Duke elegant - Dr. John performing the music of Duke Ellington.

Onder de noemer beter goed gejat dan slecht verzonnen.

Overigens grappig dat je Duke en Clarke samen noemt, want anders was ik er nooit meer opgekomen: had je niet ooit zoiets als het Clarke-Duke project? Was ook zeer funky, weet ik nog, maar ik heb t zelf niet.[/quote]

Ja! Ik niet meer, op een cassette bandje maar die zijn niet mee verhuisd.

Dumballover schreef:

Muziek lesje?

Funk is gebaseerd op de vierkwartsmaat. Bij heel veel muziek ligt de nadruk op de eerste en de derde tel. Bij de funk echter op de tweede en de vierde. Telt u mee?
een TWEE drie VIER (klap er eens op twee en vier met je handen bij en ja je bent al aan het funken!) In de jaren tachtig was er een hele leuke serie over pop muziek(rock school) waarin Bootsy Collins Het meestelijk heeft uitgelegd. Onvergetelijke televisie. Als ik ooit zomergast wordt dan laat ik het zien.

Ik hou het maar bij Aaron Funk.

Dick schreef:
1 van mijn favorieten een heerlijke zomerplaat.

Duke elegant - Dr. John performing the music of Duke Ellington.

Onder de noemer beter goed gejat dan slecht verzonnen.

Ik wil niet gaan dwarsliggen, ben geen funk-fan ofzo, maar Duke Ellington is toch echt jazz en geen funk.

Ik ga desalniettemin de plaat opzoeken.

En dat muzieklesje van Beruk.....
Daar hebben we wat aan
Zal eens meetellen en klappen op die plaat.

- Eddy Bo - Check your bucket.
- Aaron Neville - Hercules.
Beide staan o.a op de verzamelaar New Orleansfunk van het Souljazz label.

Snowman
beruk schreef:
(quote)

Muziek lesje?

Funk is gebaseerd op de vierkwartsmaat. Bij heel veel muziek ligt de nadruk op de eerste en de derde tel. Bij de funk echter op de tweede en de vierde. Telt u mee?
een TWEE drie VIER (klap er eens op twee en vier met je handen bij en ja je bent al aan het funken!) In de jaren tachtig was er een hele leuke serie over pop muziek(rock school) waarin Bootsy Collins Het meestelijk heeft uitgelegd. Onvergetelijke televisie. Als ik ooit zomergast wordt dan laat ik het zien.

Dan kijk ik.

vanson
BETTY DAVIS !!!!

onversneden funk, te consumeren in kleine hoeveelheden om de zintuigen, alle zintuigen en onzintuigen, niet te veel te belasten met nieuwe prikkels, behalve de onderbuik dan.

The Prefunktery Sniff

Ze zijn nog onbekend, maar ze zijn echt goed!

Gast
geplaatst: vandaag om 16:17 uur

geplaatst: vandaag om 16:17 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.