MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Verplichte nummers

zoeken in:
The Scientist schreef:
(quote)

maar Dancing With the Moonlit Knight is veel mooier natuurlijk

... als ik 1 nummer moest kiezen wat iedereen een keer geluisterd zou moeten hebben... zou dat Heroin zijn, van de Velvet Underground... daar zit zoveel in, en zo mooi uitgevoerd... Verder sterk aan te raden nummers, verschillende soorten muziek met wat minder bekendheid:

Bark Psychosis - A Street Scene
Hash Jar Tempo - Well Oiled #1
Husker Du - Something I Learned Today

Heroin, prachtig nummer. Ik heb 3 weken op zomervakantie dit nummer goed beluisterd, en bleef het fantastisch vinden. Alleen die gitaarherrie aan het einde hoefde van mij niet zo

Interpol - 5 (echt vaag met dat gekrijs aan het begin maar echt wel een vet nummer)

Ad Vanderveen - Be Your Own Best Friend
Gram Parsons - A Song For You
Gordon Haskell - Someone I Knew
David Knopfler - Sometimes There Are No Words
Ede Staal - Het Hoogelaand
Townes van Zandt - Flyin Shoes
Pearls Before Swine - Rocket Man

Gridlock - 364:277
Architect - Speed O.J.
Download - The Guide, Affirmed
Keef Baker - Armed Snobbery
Stendeck - Citylights Slide Behind You, and You Are Just Like a Small Star Lost in the Night
Bola - Effanjor
Cleen - Smoking Enemy
Juno Reactor - Shark
Haujobb - Solid State Logic, Distance

Echt een paar geniale huzarenstukjes uit de electronische hoek van het muziekspectrum, speciaal voor de electrofoben onder ons.. Hier zit dus écht wél muziek in

Ziet er leuk uit, zal er een paar moeten opzoeken.

John Doe schreef:
Ziet er leuk uit, zal er een paar moeten opzoeken.

Die ken jij toch allang?

De nieuwe Paul Draper!

ik heb hier nummers die moet je echt gehoord hebben of die moet je gewoon hebben
het zijn classiekerss:

herman brood: never be clever
herman brood: saturday night
steppenwolf: born to be wild
the nits: in the dutch mountains
deep purple: smoke on the water
the cure: boys don't cry
golden earring: another 45mile to go
golden earring: long blonde animal
jimmi hendrix: hey joe
joe jackson: is she really go out with him
acdc: shook me all night long
led zeppelin: stairway to heaven

veel luisterplezier ermee

Simpel, welke nummers vind je dat eigenlijk iedereen zou iedereen moeten horen, maar niet iedereen kent?

Die klassiekers kent iedereen natuurlijk wel.

Als ik alles op moet schrijven waarvan ik vind dat iedereen het hoort te kennen ben ik volgende week nog bezig!

Buddy Holly - Learning the Game

BenzW202 schreef:
Als ik alles op moet schrijven waarvan ik vind dat iedereen het hoort te kennen ben ik volgende week nog bezig!

Jij kent natuurlijk zoveeeeel fantastische muziek, en wij zo ongelooooooofelijk weinig, dus dat snap ik wel.

In Tua Nua...nu eens niet Seven into the sea, maar Voice of America

luc011190, ik weet niet of dat een aanval was op mij, maar waarom je zo'n reactie geeft is voor mij onbegrijpelijk.

BenzW202 schreef:
luc011190, ik weet niet of dat een aanval was op mij, maar waarom je zo'n reactie geeft is voor mij onbegrijpelijk.

Nou, de vraag van dit topic is: noem nummers die veel mensen hier niet kennen en die je vindt dat ze wel moeten kennen.

Nou, er zijn hier mensen met een ontzettend uitgebreide muziekkennis, en die proberen nog een selectie te maken om ons wat leuke (onbekende) muziek voor te schotelen.

Als jij zegt dat je dan wel zoveeeeeel kan posten, dan denk ik, kan het niet dat we die nummers al kennen en zullen we die wel echt zo goed vinden.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:41 uur

geplaatst: vandaag om 20:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.