Muziek / Algemeen / Anderstalige muziek
zoeken in:
0
geplaatst: 6 juni 2006, 18:58 uur
Wat mij opvalt, is dat de muziek die ik luister toch wel erg Engelstalig georienteerd is. Af en toe kom ik ook wel erg leuke popmuziek tegen, die gezongen wordt in een andere taal. Zo heb ik ooit Krystof meegenomen uit Tsjechie. Ander voorbeeld is Kaizers Orchestra (Noors). Van de week pindakaasde ik per ongeluk iets Deens (Föreningen til livets beskytte). Misschien kunnen we hier een lijst maken van cd's uit anderstalige landen.
Ik begin met:
Tsjechisch: Krystof - Mikrokosmos
Ik begin met:
Tsjechisch: Krystof - Mikrokosmos
0
geplaatst: 6 juni 2006, 19:01 uur
Beetje onzinnig om een lijst te maken lijkt me
Je kunt hier (op MuMe) ook gewoon naar het land zoeken, dus een lijst maken is niet echt nodig.
Maar als ik er één zou moeten noemen word dat deze:
Dungen - Ta Det Lugnt (zweeds)
Geweldige plaat!
Je kunt hier (op MuMe) ook gewoon naar het land zoeken, dus een lijst maken is niet echt nodig.
Geweldige plaat!

0
geplaatst: 6 juni 2006, 19:02 uur
Dungen - Ta det lugnt
Dungen - Stadvandringar
Loituma - Kuutamolla (In the Moonlight)
Loituma - Things of Beauty (Ondanks de titel geen woord Engels)
Dungen - Stadvandringar
Loituma - Kuutamolla (In the Moonlight)
Loituma - Things of Beauty (Ondanks de titel geen woord Engels)
0
fastpulseboy
geplaatst: 6 juni 2006, 19:05 uur
ik wordt ook altijd erg blij van duitse indie plaatjes....
van bijvoorbeeld;
tocotronic
blumfeld
die sterne
van bijvoorbeeld;
tocotronic
blumfeld
die sterne
0
DutchViking
geplaatst: 6 juni 2006, 19:12 uur
Ik luister graag naar Keltische/Ierse folk, folk-rock en folk-metal. Enkele uitstekende albums waarin in het Gaelic (de oorspronkelijke taal in Ierland) gezongen wordt:
Cruachan - Tuatha Na Gael
Kila - Tóg É Go Bog É
Mael Mórdha - Cluain Tarbh
Cruachan - Tuatha Na Gael
Kila - Tóg É Go Bog É
Mael Mórdha - Cluain Tarbh
0
geplaatst: 6 juni 2006, 19:20 uur
Music4ever schreef:
Geweldige plaat!
Geweldige plaat!

Misschien niet helemaal goed geformuleerd.....het is misschien ook handig dat het nog leuk is om te beluisteren...en ik denk niet zozeer aan wereldmuziek, maar echt aan bandjes. Die rock/pop muziek maken. Dungen is inderdaad ook een goede, maar die ken ik al

0
geplaatst: 6 juni 2006, 19:23 uur
aERodynamIC schreef:
Ja lekker is dat zeg
Op naar Loituma dan zou ik zeggen
(quote)
Ja lekker is dat zeg

Op naar Loituma dan zou ik zeggen

Ik zag dat je wel meteen geinspereerd was om Stadsvandringar te luisteren... Ga ik ook weer eens doen

0
geplaatst: 6 juni 2006, 19:30 uur
Naast een paar engelstalige albums heeft Kent ook een aantal albums in het Zweeds uitgebracht:
Kent - Vapen & Ammunition
Kent - Du & Jag Doden
Kent - Vapen & Ammunition
Kent - Du & Jag Doden
0
Sietse
geplaatst: 6 juni 2006, 19:43 uur
de gehele Fonal discografie.
Enkele artiesten: Islaja, Es, Killa, Kemialliset Ystävät en Paavoharju
Enkele artiesten: Islaja, Es, Killa, Kemialliset Ystävät en Paavoharju
0
geplaatst: 6 juni 2006, 19:55 uur
-Egyptisch, Marokaans, Arabisch:
Natacha Atlas (Diaspora is haar beste album)
-Van de Salomonseiland Melanese traditionele zang:
Melanisean Choirs: The Blesses Island link
-Jocelyn Pook (link):
Deze britse componiste mixt veel Gregoriaanse stemmen, met Sanskrit, Arabische invloeden, met allerlei andere wereldinvloeden... Al componeert ze ook tracks zonder zang, maar is wel het vermelden waard.
Natacha Atlas (Diaspora is haar beste album)
-Van de Salomonseiland Melanese traditionele zang:
Melanisean Choirs: The Blesses Island link
-Jocelyn Pook (link):
Deze britse componiste mixt veel Gregoriaanse stemmen, met Sanskrit, Arabische invloeden, met allerlei andere wereldinvloeden... Al componeert ze ook tracks zonder zang, maar is wel het vermelden waard.
0
geplaatst: 6 juni 2006, 20:17 uur
Alpha Blondy zingt naast Engels ook nog in het Frans, Hebreeuws en Arabisch.
0
geplaatst: 6 juni 2006, 20:25 uur
Mojo Pin schreef:
De Kast?
De Kast?
De Kast heeft drie liedjes in het Fries ofzo..... Als je dan toch iets in het Fries wilt kun je beter luisteren naar bijvoorbeeld Deinum, Strawelte of Reboelje.... Deinum heeft het zelfs nog wel eens geschopt tot een uitzending van John Peel

0
geplaatst: 6 juni 2006, 20:26 uur
DutchViking schreef:
Ik luister graag naar Keltische/Ierse folk, folk-rock en folk-metal.
Ik luister graag naar Keltische/Ierse folk, folk-rock en folk-metal.
Idem
Manau - La Tribu de la Dana (Frans)
Enya zing ook veel keltisch, of whatever

Ik heb ook wat cd's van Spirits of Nature, staan heel veel Aziatische en vooral Afrikaanse bandjes op, best leuk
Sigur Rós luister ik ook graag.
Sommige nummers van Devendra Banhart zijn Spaans. CocoRosie is Frans. Ook veel beluisterd

0
fastpulseboy
geplaatst: 6 juni 2006, 20:43 uur
het spaanstalige Migala kan mij ook altijd zeer bekoren...
0
DutchViking
geplaatst: 6 juni 2006, 21:20 uur
Ik vind Mecano trouwens ook wel goed (Spaanstalig, vooral bekend van Hijo de la Luna). En Enya heeft inderdaad ook wel wat aardige nummers in het Gaelic 

0
geplaatst: 6 juni 2006, 21:22 uur
Hijo de la Luna is het enige nummer dat ik ken, maar die is echt supergoed 

0
geplaatst: 7 juni 2006, 12:55 uur
Skyforger - Latviešu strënieki / Latvian Riflemen.
Wellicht een beetje misplaatst tussen bovengenoemde bands, maar dit is een Black Metal band uit Letland, met teksten in hun taal. Toch wel speciaal, ik wilde het toch even noemen.
Wellicht een beetje misplaatst tussen bovengenoemde bands, maar dit is een Black Metal band uit Letland, met teksten in hun taal. Toch wel speciaal, ik wilde het toch even noemen.
0
Sietse
geplaatst: 7 juni 2006, 13:05 uur
nevyn schreef:
CocoRosie is Frans
CocoRosie is Frans
Ze komen uit New York, VS. Ze wonen momenteel wel in Frankrijk (in dezelfde commune als Banhart) En ze hebben wel geteld 1 nummer met Franse zang...
Múm (van iedere album zijn ook versies in het IJslands, die heel moeilijk te krijgen zijn buiten IJsland, maar toch)
0
geplaatst: 7 juni 2006, 16:17 uur
Hm, dit bewijst toch maar weer dat ik misschien wat beter zou moeten luisteren. Ik was er toch van overtuigd dat heel Noah's Ark frans was, maar ik snap ook niet hoe ik daar bij zou moeten komen, want het is gewoon engels.
*rent hard weg uit schaamte*
*rent hard weg uit schaamte*

0
geplaatst: 7 juni 2006, 18:18 uur
Kent is af en toe in het Zweeds. Ik houd er echter niet zo van wanneer ik de tekst van de muziek niet kan verstaan(ik kan alleen Nederlands en Engels)
0
ElMeroMero
geplaatst: 8 juni 2006, 20:36 uur
Hum ik zal maar niet beginnen met Afrikaanse plaatjes aan te raden: dat lijkt me een verhaal zonder eind 
Voor Spaanse (metal)pop is Heroes del Silencio wel een uitschieter. Ook kent men vast Jarabe de Palo nog wel van dat zomerhitje van vorig jaar en Las Celtas Cortos is ook wel fijn voor die mensen die pop met een Keltische ondertoon leuk vinden.
Frans is wat makkelijker: Mano Negra, Ned's Atomic Dustbin, Les Negresses Vertes waren allen erg popi in de jaren 90. Leuk is dat dit bands zijn die een onconventioneel soort muziek maakten met hun mixen van wereldmuziek en moderne pop/rock.
De recentere Franse pop is me helaas wat onschoten.

Voor Spaanse (metal)pop is Heroes del Silencio wel een uitschieter. Ook kent men vast Jarabe de Palo nog wel van dat zomerhitje van vorig jaar en Las Celtas Cortos is ook wel fijn voor die mensen die pop met een Keltische ondertoon leuk vinden.
Frans is wat makkelijker: Mano Negra, Ned's Atomic Dustbin, Les Negresses Vertes waren allen erg popi in de jaren 90. Leuk is dat dit bands zijn die een onconventioneel soort muziek maakten met hun mixen van wereldmuziek en moderne pop/rock.
De recentere Franse pop is me helaas wat onschoten.

* denotes required fields.