MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / platen uit je platenkast die je nog nooit hebt gedraaid

zoeken in:
Joy
heel gek, ik trek er net deze uit

(afbeelding)

Miles Davis - Tutu

nog nooit beluisterd

ga ik nu doen

Ik heb een idee: iemand post 5 of 10 albums uit zijn platenkast die hij of zij onvoldoende kent en de rest legt uit welk album diegene hoognodig moet beluisteren en waarom. Is dat een goed idee?

neo
Mits andere die dan kennen... Leuk idee al sla ik over

Joy
ik ook, en anders begin je dat maar in een ander topic, dit is de mijne

grrr

Oke, sorry.
Trouwens toch een stom idee van mij. Als iemand 5 of 10 albums kan selecteren die hij of zij nog onvoldoende kent, kan die persoon ook wel de titels even intikken en de kritieken erbij lezen.

(afbeelding)

Deze ooit eens voor nop op een platenbeurs gekocht, met zo'n 30 andere CD's. Heb hem nog nooit gehoord...

Hahaha

Ik heb deze gekocht:

(afbeelding)

1 keer geluisterd en daarna noooooit meer, daar gaan m'n 20 euri's

Joy
mm, 1 keer, op het randje

neo
Deze nog oa.

(afbeelding)

Er staan geen platen of CD's in mijn kast die ik nog nooit gehoord heb.

Deze albums staan naar mijn weten nog onbeluisterd in de kast. Hooguit 1 keer de eerste paar nummers gedraaid.

Nat Baldwin - Lights Out
Belle & Sebastian - Books EP
Broken Family Band - Jesus Songs
John Coltrane - The Last Trane
The Contrail - Correspondence School
Detwiije - Six Is Better Than Eight
The Dying Californian - The Dying Californian E.P.
Fruit Bats - Mouthfuls
Guided By Voices - Alien Lanes
Michael Holt & Someone Still Loves You Boris Yeltsin - Someone Still Loves You Michael Holt
The Impossible Shapes - We Like It Wild
Ladybug Transistor - The Ladybug Transistor
Mono - Walking Cloud & Deep Red Sky
Jason Ringenberg - A Pocket Full Of Soul
Silver Jews - Starlite Walker
Elliott Smith - XO
Spaghetti Western String Co. - The Quiet Mob EP
Tindersticks - Coliseu Dos Recreios De Lisboa
U.N.P.O.C. - Fifth Column
Brian Wilson - Smile
James Yorkston - Just Beyond The River

Ik zie daar toch wel een hoop juweeltjes tussenstaan...

Kun je nagaan hoe goed de rest van mijn collectie wel niet is...

Joy
mij doemt vooral de vraag op:

waarom je het nooit hebt gedraaid

kheb voor mijn mils davis geen enkele logische beredenering, behalve dat ik ervan uitging dat Miles anno 1980 nooit veel soeps kon zijn

inmiddels heb ik de plaat beluisterd en ik vind um nogal kil, te modern, te jaren 80

ik had dus min of meer gelijk:)

bubbachups schreef:
Kun je nagaan hoe goed de rest van mijn collectie wel niet is...

Ik zal hier maar niet neerzetten wat ik nog allemaal moet beluisteren...

neo
Ik heb bij alle 25 (zoals ik nu net telde) totaal geen reden. Het zijn allemaal van componisten die mij al hemelsbreed bekend zijn en ik dus weet dat het niet anders als redelijk tot geweldig kan zijn.

Joy schreef:
mij doemt vooral de vraag op:

waarom je het nooit hebt gedraaid

Een hoop ervan zijn aanbiedingen die met een hoop tegelijk zijn gekocht. Kans is dan groot dat er 1 of 2 tussen zitten die onopgemerkt de kast in gaan.

Soms krijg je gratis albums meegestuurd met bestellingen bij een label. Ook die staan meestal niet hoog op de pikorde om geluisterd te worden.

En sommige albums stellen teleur na de eerste kant (of eerste paar nummers) te hebben gehoord. Die zet je dan af om later een nieuwe kans te geven, maar soms komt het er niet meer van.

Maar inderdaad, er staan als ik het zo bekijk best wel albums tussen die mij mooi lijken. Kwestie van tijd. Soms heb ik een dag waarop ik alle niet of weinig gedraaide albums een kans geef. Vaak blijken er echt wel leuke dingen tussen te zitten. Zo kwam ik eens een album tegen van Wovenhand waarvan ik echt niet meer wist dat ik die uberhaubt had, maar bleek erg goed te zijn.

Uiteindelijk worden alle albums wel een keer gedraaid.

Joy
sommige platen ken ik al jaren, maar heb ze gekocht voor de heb

dus nooit gedraaid ook

voorbeeld:

(afbeelding)

volgens mij aardig zeldzame EP anno 2006

Muse - Dead Star / In Your World. Een soort maxi-single uit Japan, meer voor de heb dus

handsome_devil
Franz Ferdinand - You Could Have It So Much Better (of zoiets)
Deftones - Around The Fur
Radiohead - Kid A
Radiohead - The Bends
Radiohead - Amnesiac
Radiohead - Hail To The Thief
The Cure - Show (heb ik alleen paar liedjes van geluisterd)
Faith No More - This Is It
Morrissey - Southpaw Grammar

handsome_devil schreef:
Franz Ferdinand - You Could Have It So Much Better (of zoiets)
Deftones - Around The Fur
Radiohead - Kid A
Radiohead - The Bends
Radiohead - Amnesiac
Radiohead - Hail To The Thief
The Cure - Show (heb ik alleen paar liedjes van geluisterd)
Faith No More - This Is It
Morrissey - Southpaw Grammar

Als ze je niet bevallen, ik ben kandidaat overnemer

handsome_devil
Arno schreef:
(quote)

Als ze je niet bevallen, ik ben kandidaat overnemer

Nah, het is meer dat ik nu op mijn computer alles aan het sorteren en luisteren en ontdekken ben en ik ben pas bij de B Ik kom vanzelf langs die cd's van mijn lijstje, want die heb ik ook allemaal op mijn harde schijf staan. En als het me bevalt, zal ik de cd's zelf ook vaker opzetten.

Whaha, dat klinkt bekend. Ik ben inmiddels bij de S aangeland

... na 2 maanden werk

Ik heb dus een heleboel Skyclad nog niet geluisterd, wat Explosions in the Sky en Godspeed You! Black Emperor nog niet.

Tom Waits - Rain Dogs ook niet Maar, ik zet alles op mijn mp3speler, en dan kom thet van de week wel aan bod

handsome_devil
Zo doe ik het ook, maar ik heb aan 150 gb aan muziek op mn harde schijf dus het het heeft een maand geduurd voor ik alleen door de A heen was

Misschien moeten we downloads buiten beschouwing laten, dat is toch een beetje valsspelen.

handsome_devil
Nee mijn lijstje hierboven zijn ook cd's die ik van mijn eigen centjes betaald heb Ik vertelde alleen dat ik ze vanzelf wel op mijn computer luister als ik bij de juiste letter ben aanbeland

Ok... In dat geval telt alleen Tom Waits , en die heb ik dus net geript voor op mijn mp3speler

En die anderen wilde ik uitchecken om misschien te kopen

neo schreef:
Het zijn allemaal van componisten die mij al hemelsbreed bekend zijn en ik dus weet dat het niet anders als redelijk tot geweldig kan zijn.

dan ga je het toch beluisteren?

handsome_devil schreef:
Nee mijn lijstje hierboven zijn ook cd's die ik van mijn eigen centjes betaald heb Ik vertelde alleen dat ik ze vanzelf wel op mijn computer luister als ik bij de juiste letter ben aanbeland

Ah, okay.

neo
brooklyn schreef:
dan ga je het toch beluisteren?

Natuurlijk dat is wel zo. Het is echter zo dat ik altijd een ietswat wisselend lijstje in mijn hoofd heb zitten met titels die ik hoognodig weer eens opnieuw moest luisteren en dat soort zaken. Dat gaat bij mij meestal voor. Als ik net een enkele cd heb gekocht zet, dan zet ik die meestal wel meteen op. Als ik er meerdere koop blijft het bij eentje meteen luisteren, waarna de rest wat langer op zich laten wachten. Denk ook niet dat ik de enige ben die op een soort dergelijke manier als ik met een stapel ongeluisterde zit en door hun 'systeem' er niet echt aan toe komen.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:45 uur

geplaatst: vandaag om 16:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.