MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Zomermuziek

zoeken in:
ik word (en veel mensen om me heen) erg vrolijk van deze plaat:

tryo - grain de sable http://www.musicmeter.nl/album/116850

Er zit bij mij nooit zoveel verschil tussen wat ik in de zomer luister of in de winter.

Les Negresses Vertes - Mlah is het eerste album wat bij me opkomt als ik denk aan een zomerse plaat.

Lin

(afbeelding)

dit vind ik zelf altijd heerlijk om in de zomer op te hebben staan, buiten in de tuin met een wijntje en een barbeque ofzo

De Brazilliaanse tegenhanger van de heren hier boven....

(afbeelding)

pub's dub-ambient single ''summer'' doet het erg goed hier

tnf
Ik heb gisteren onderstaand schijfje in elkaar gezet. Mag officieel niet, maar is wel on-topic. Mits je een beetje van jaren 50/60-exotica e.d. houdt, moet je ELKE track in dat lijstje een keer uitproberen als je van zomerse muziek houdt.

Overigens tip ik vooral tracks 5, 11 en 12.

(afbeelding)

Zoek verder eens de volgende internetzenders op:
-Soma FM Illinois Street Lounge' --> muziek zoals op de cd hierboven.
-Cherie FM Summer Hits --> Franse zender met veel soorten zomerse muziek. Niet alleen Frans, trouwens.

Over Frankrijk gesproken: Ik ben nu van alles bij elkaar aan het rapen in de categorie Ella Ella, Desenchantee, Voyage voyage (toevalligerwijs allemaal tracks waar Kate Ryan niet met d'r tengels vanaf kan blijven), enzovoort. Ook altijd leuk als het warm is.

Deep Purple - Machine Head
Queens of the Stone Age - Songs for the Deaf
Lily Allen - Alright, Still

om er maar enkele te noemen.

tnf schreef:
Ik heb gisteren onderstaand schijfje in elkaar gezet.
Kaft zelf gemaakt? Stijlvol. Die drie hoofdtips zoek ik in ieder geval op.

tnf
(offtopic) Ja. Doe ik altijd met zelfgemaakte cd's. Ik heb een artwork-tic, vind 'echte' cd's ook al gelijk minder leuk om te draaien als ze heel lelijk en/of inspiratieloos verpakt zijn. Dat laatste komt vaak voor bij commerciële dance-verzamelaars en bij van die 3/4/5-cd-boxen met verzamelde oude hits.

Dit is er ook eentje van mij, waarvan nummers 6 t/m 12 zeker zomers te noemen zijn. Dus wel een beetje ontopic. Alleen zijn déze nummers juist heel recent, en vallen ze in de categorie funk/hiphop. En qua zelfgemaakt artwork is dit m'n favoriete creatie. Maar de muziek daarop is iets minder zomers.

(Een aantal van m'n hoesjes had ik al op m'n site gezet.)

Leuk bezig.

Lucien-N-Luciano - Blind Behaviour, het frisfruitig idm-ige uitstapje van de toch al zomerse Chileense minimalist Luciano.

Gaat het zo goed doen bij de BBQ.

Hij heeft ze in mijn ogen wel beter gebraden, maar misschien is het te lang geleden dat ik het gehoord heb.

tnf
Nee, ik ga hierna geen hoesjes meer posten (én vanwege het niet zo legale aspect, én omdat ik zo wel erg aanwezig ben), maar deze was tijdens m'n vorige posts nog onder constructie. Nog eentje meer om ideeën op te doen voor leuke zomernummers.

Er staan alleen maar nummers op die in een Zuid-Europese of exotische taal gezongen zijn, of nummers die volledig instrumentaal zijn - eventueel met een Engelse titel.

(afbeelding)

--> Overigens ben ik verleden week op zoek geweest naar een 'echte' cd die hier qua playlist iets van weg heeft. Maar ondanks dat ik in goede winkels was voor 'rare' cd's (De Waaghals, en dat ene vage tweedehands-winkeltje in de Hezelstraat, beiden in Nijmegen) was de juiste cd niet vindbaar. En bij de meer mainstream concurrentie ook niet. Jammer. Ik ben wel met Headhunters van Herbie Hancock naar huis gegaan, en daarvan kan ik mededelen dat 'ie redelijk goed in dit topic past.

sq
Feitelijk album met het zomerse gevoel dat je beschrijft maar dan Italiaans.

tnf
Ik ken er werkelijk niets van, maar wie weet is het de moeite van het proberen waard.

vreemd genoeg niet te vinden op musicmeter, maar deze man maakt me toch heerlijke muziek:

federico aubele
(http://youtube.com/watch?v=CMvfDWga0vc)

beetje gotan project-achtig.

The Castaways - Liar, Liar (zullen sommige wel herkennen) doet het erg goed bij mij.

Nummer dat eerder was aanbevolen 'Os Tribalistas - Já sei namorar' is heerlijk overigens, thanks!

Hmm deze nieuwe nummers vind ik ook erg zomers klinken:

Hercules And Love Affair - You Belong
Bumblebeez - Rio [Crookers Remix]
Walter Meego - Forever
Cut Copy - Feel The Love
Voodoo Chilli - Streetplayers
Jamie Lidell - Another Day
Aeroplane - Whispers

In Genres > R&B en Hip-Hop > zomerse old school:

M'n thermometer meet hier alle enkele dagen dik in de 20 graden, en dan kunnen de zomerse beats natuurlijk niet uitblijven. Lekkere zwoele old school hip hop zou dus wel eens deugd doen. Nu ja, van hip hop ken ik echter geen fuck, dus ieder advies is welkom, je moet het echt niet diep gaan zoeken of zo. OK, laat maar komen

Pete Rock & C.L. Smooth

En dit album, weliswaar geen old skool, is dé ideale plaat voor de warmste dagen van het jaar (de titel en voorkant zeggen al genoeg lijkt me)

DJ Jazzy Jeff & The Fresh Prince
D.J. Chuck Chillout & Kool Chip - Masters of the Rhythm

Zomerse electronic:

Colleen - The Golden Morning Breaks

...en natuurlijk:

Ochre - Lemodie

Over zomerse electronic gesproken, Ulrich Schnauss - Passing by:

(let niet op die lelijke tekening )

- soul jazz van Blue Note etc. (Horace Silver, Hank Mobley)
- cocktaillounge, Franse zuchtmuziek en faux-jazz (Henry Mancini, Serge Gainsbourg, Dimitri from Paris)
- Braziliaanse bossanova (Sergio Mendes, Getz/Gilberto)

Of een mengeling van bovenstaande, zoals Quincy Jones' "Soul Bossa Nova"

In Muziek > Algemeen > dance summer:

Zijn er zo van die summer liedjes die kijken op:

Marly- you never know
Stellar Project - get up stand up

Dit is echt mijn lievelingsmuziek. Ook de clips van beide liedjes zijn echt zomers. Hebben jullie nog zo van die aanraders, die in dit dancegenre liggen met misschien bijhorende summerclip.

Met zomerhits bedoel ik niet the backstreetboys met get down of andere dingen. Het moet in dit genre zijn.....

Wie heeft een tip.....

sq
Ik weet niet of je het al eens hoorde, maar als je het niet kent moet je zeker eens luisteren naar:

Shapeshifters - Lola´s Theme

ander nummer van ze, bijna net zo mooi

Dankuwel sq. Ik kende ze allemaal. Zeker de liedjes van shapeshifters vind ik zeer goed.

Nog een aanrader die in het rijtje summerfeeling thuishoort is: stonebridge - sos

[Roel]
zeker magnus- the body gave you everything eens proberen

Gast
geplaatst: vandaag om 18:36 uur

geplaatst: vandaag om 18:36 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.