MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Zomermuziek

zoeken in:
In Muziek > Algemeen > Het perfecte terras muziek:

Hallo mensen!

Ik zal me eerst even voorstellen. Ik ben Bernard en ben nieuw op deze site. De reden dat ik dit topic open is omdat ik benieuwd ben welke muziek jullie zeer geschikt vinden voor het terras. Ik ben van plan om een playlist te maken die zeer goed geschikt is om op een terras te draaien.

Het is best moeilijk om een algemene lijst samen te stellen. Dus brand maar los en vertel wat je lekkere terras muziek vind.

Bernard

(afbeelding)

Maar zo kan ik er nog wel een hele lijst aan toe voegen. Ligt er ook aan in welke zin je ze wilt hebben. Relaxte achtergrondmuziek met kwaliteit of toch een (bescheiden) dansfeestje?
Ik denk dat je vraag nog wat aan de vage kant is eerlijk gezegd.

Eigenlijk van alles wel. Het kan varieren van bijvoorbeeld het relaxte coldplay tot lichtelijke dansfeestjes. Het is naar mijn idee heel moeilijk om een terras vol met mensen te kunnen bevredigen, dus een beetje afwisseling is nooit verkeerd.

Ik zal Bebel Gilberto eens luisteren.

En dat terras, is dat privé thuis of zakelijk?

Zakelijk, denk bijvoorbeeld aan een terras bij een restaurant

Dan denk ik dat Bebel Gilberto het wel goed moet doen: niet te extreem moeilijk, toch kwaliteit (geen goedkope liftmuziek). Alhoewel de doelgroep ook wel een beetje in de gaten moet worden gehouden: een groot verschil tussen hippe dertigers met centen die aan het netwerken zijn of bejaarden die een bakkie koffie komen doen.

Laat eerst anderen maar komen en dan kijk ik of ik meer neerzet hier.

Toppie, Kheb wat gehoord van bebel, klinkt inderdaad erg goed. Zal het zeker goed doen bij een hoop mensen. Bedankt alvast!

Ze heeft meer albums

(afbeelding)

Dan moet Kruder & Dorfmeister het ook wel goed doen.

(afbeelding)

(afbeelding)

Zelf kies ik vaak voor funk en soul, zoals deze nummers;
King Britt - Season's Change
Jill Scott - Family Reunion
Roy Ayers - Everybody Loves The Sunshine

(afbeelding)

(afbeelding)

The Kinks - The Kinks Are The Village Green Preservation Society

Ik heb nu zelf een zomerse rotatielijst gemaakt.

Masta Ace - A Long Hot Summer, is voor mij de zomerse plaat bij uitstek. Buiten mijn rotatielijst is Atmosphere met de Sad Clown Bad Summer Number 9 EP een echte aanrader.

Rond deze tijd mag ik graag muziek met jazzinvloeden luisteren. Talib Kweli is mijn favoriete artiest in de zomermaanden.

Atmosphere - Sunshine

Check ook eens dit label: Soul Jazz, hebben een hoop verzamelalbums uitgebracht vol met muziek variërend van reggae, (latin-)jazz tot soul en funk

Soulmuziek of Jazz, maar als ik Zappa erin knal klinkt het ook heerlijk bij een kouwe rakker.

In Genres > Overigen > Jou persoonlijke zomer jams:

Welkom volk ^^
Benieuwd naar jullie persoonlijke zomer hits
maak een top 10 als je zin hebt en geef elkaar aanraders voor onder de brandende zon.
Nu maar hopen dat het zonnetje ook zn werk zal doen de komende tijd
peace aap

Zomermuziek? Daarvoor moet je bij the Beach Boys zijn en meer bepaald hun eerste albums ("Surfin' Safari" t.e.m. "Summer Days (And Summer Nights!!)"), zij weten het best de zomerse sfeer te creëren.
Nog zomerse muziek vind ik Manu Chao. Vele reggae (o.a. Bob Marley) vind ik ook zomers klinken.

Empire Of The Sun - Walking On A Dream

Zomerser dan dat ga je het écht niet krijgen.

En ken je de Beach House cd's van Hed Kandi? Die zijn ook behoorlijk zwoel en lekker. Bij een beetje hippe tent is dat ideaal voor op de achtergrond als je het mij vraagt.

(afbeelding)
Notch - Raised by the People

Heb net toevallig een kleine recensie geschreven. Ik kan dit album echt aanraden voor in de zomer: de Spaans/Engelse teksten, Latin met reggae-invloeden... Echt heerlijk.

Dit waren mijn favoriete zomeralbums van de afgelopen jaren:

2001:

(afbeelding)

2002:

(afbeelding)

2003:

(afbeelding)

2004:

(afbeelding)

2005:

(afbeelding)

2006:

(afbeelding)

2007:

Jacques Lu Cont@Glastonbury2003 (heerlijke mix)

2008/2009: geen vooralsnog

De laatste jaren is het blijkbaar erg interessant voor journalisten om over zomerhits te schrijven, ik heb nu alweer twee artikelen over de zogenaamde basisingrediënten voor de ideale zomerhit.

Niet zo boeiend allemaal, zijn bijna toch altijd kutnummers

mathieudc
Ik vind de muziek deze zomer zeker niet slecht. Veel beter dan vorige zomers! Nummers als Lenka's The Show, Emiliana Torrini's Jungle Drum en Maria Taylor's Cartoons And Forever Plans vind ik bijvoorbeeld zeer geslaagde zomernummers, om er nu maar snel drie uit te pikken.

Pastichio Rocker

(afbeelding)

In Muziek > Toplijsten en favorieten > favoriete zomernummers:

met de zomer in het vooruitzicht ben ik wel benieuwd naar lekkere zomerse nummers... bijv. van die lekkere zwoele zomerhits... Ik heb alvast de volgende:

Fun Lovin' Criminals - Mr. Sun
Stereophonics - Maybe tomorrow
The Roots - The Seed (2.0)
Kraak and smaak - Squeeze me
Deep Dish - Say Hello
Delinquent Habits - Tres Delinquentes

Stijn_Slayer
Scott McKenzie - San Fransisco

Father McKenzie
The Lovin' Spoonful - Summer in the City
The Lovin' Spoonful - Daydream
The Kinks - Sunny Afternoon
The Kinks - Waterloo Sunset
The Beatles - Penny Lane
The Beatles - Here Comes The Sun
Traveling Wilburys - Handle With Care (klinkt gewoon zomers!)

schiet me nog 1 te binnen:

Cypress hill - tequilla sunrise

The Flaming Lips - It's summertime

deze is ook zo heerlijk in de zon:

Manu Chao - Me Gustas Tu

Soulvation - Summer in the City

B.O.B. ft. Bruno Mars - Nothin' On You

heerlijk !

Gast
geplaatst: vandaag om 21:46 uur

geplaatst: vandaag om 21:46 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.