MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / 100 hundred albums you should remove from your record collection

zoeken in:
Ik heb deze leuke link al eens een tijd geleden in een ander forum gepost, maar hier past hij ook goed.

Leuk stukje, de schrijver jaagt bijna iedereen wel even de boom in en bijna iedereen zal ook wel ergens heel erg mee eens zijn. Verder vooral heel grappig en soms ook heel raak.

titan (crew)
Grappig wel ja, maar ik kan wel negenennegentig betere voorbeelden verzinnen (voor je het vraagt: ik ga het niet doen, heb wel wat beters te doen )

Mijn collectie blijft in ieder geval compleet als ik het artikel mag geloven

Volgens mij heeft de schrijver iets tegen de Beastie Boys. Elk album staat er in! Dat doet geen band ze na .

Ik heb 5 platen uit de top 10... Ik zou ze niet willen missen!

Yak
Ik heb er negen. Tien als Check Your Head/Ill Communication als twee platen geldt.

The Beatles - Sgt. Pepper's Lonely Heart's Club Band
Nearly killing rock and roll in the name of 'psychedelia' by adding strings and excessive production. You pretentious Limeys, Sinatra had been doing the same thing for years!!

neo
Onderhond schreef:

Mijn collectie blijft in ieder geval compleet als ik het artikel mag geloven

Hier ook

Ik vind het niet echt humor ofzo, heb zelf maar 5 albums uit de lijst dus het valt mee

ben slechts "schuldig" aan drie albums, dus de schade valt mee..

Hmm, 11 albums en dan ben ik er nog een aantal tegen gekomen die ik nog moet hebben.

ik hou niet zo veel meer over

Ponty Mython
Ik heb er maar twee en laten dat nou net de 'big beat' albums zijn van de twee grootste namen uit die scene.

Casartelli (moderator)
Mwah.

Kan het eigenlijk in het merendeel van zijn commentaar wel vinden, al is het vaak wel makkelijk scoren (U2 afkraken, free jazz masturbatie noemen etc.). Heb ook slechts 4 albums uit het lijstje (Boatman's Call, Sgt. Pepper's, Bitches Brew (ja ik ben namelijk heel cool ) en Transformer). 3 had ik vroeger, maar heb ik inderdaad weggedaan (Nevermind, Smash en Hello Nasty)

die site is dan ook een fan site van XTC (zie English Settlement symbool bovenin), ook een hele goeie groep overigens.

Ik blijf het vreemd vinden dat mensen zoveel tijd steken in (het schrijven over) muziek die ze blijkbaar verafschuwen.

Mee eens, zo wie zo stukjes op het internet over muziek zitten schrijven is best zielig.

Rush - Moving Pictures
If it looks like prog rock and smells like prog rock, it's prog rock. This is not, I repeat, NOT a viable alternative to Yes, E.L.P., and all the other wankers from that bloated 70s scene. Is there anything more grating than Geddy Lee's shrill vocals? Add the smug instrumental chops, and you've got an unfortunate cultural phenomenon that still seems to be going strong.

Yann Samsa
Deze vond ik wel grappig (beschrijving van The Flaming Lips):

"Maybe in this band's hometown of Oklahoma City folks think it would be cool if Led Zeppelin and Yes joined forces to back Neil Young on "A Man Needs A Maid."

Behoorlijk spot on, maar toch +1 voor The Flaming Lips.

Wat een zure man.

Best zielig als zo'n afzijklijst je claim to fame moet zijn.

Best grappig, toch? Niets zieligs aan, hij laat iedere muziekliefhebber gewoon zien dat ze allemaal lange tenen hebben als het over een bepaalde artiest of een bepaalde stijl gaat.

Dan is het dus gewoon een gewoon een mystax urinalis optimus, oftwel gewoon een allerbeste zeiksnor (met "ei") - heb overigens zo'n dertig titels uit die lijst en voel me totaal niet aangesproken.

Grappig nee - en lieden die het taalgebruik der heer leuk vinden, raad ik aan lessen in den Engelschen taal te nemen.

Sommige stukjes tekst zijn best vermakelijk.. maar al met al zie ik totaal geen lijn in wat de man afzeikt. Het lijkt meer een beetje at random gekozen en wat klassiekers om wat aandacht te krijgen van de mensen met lange tenen.

Ik "moet" er 3 weggooien (#76,94,98)

Ponty Mython
De commentaren bij de albums doen me denken aan de recensies van hipsterwebsite Pitchfork.

Wel gemakkelijk om klassiekers af te zeiken, het lijkt mij iemand die ergens zijn frustraties kwijt wil. Tegen die man wil ik zeggen: zoek een psychiater en bekijk het leven en de muziek vanuit een positieve kant.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:13 uur

geplaatst: vandaag om 15:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.