MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Artiesten/bands van wie je tot je verwondering/spijt niks bezit

zoeken in:
Ik heb niets van de Bietels, maar behoefte heb ik daar ook niet aan.
Zou wel wat meer krautrock willen hebben, en Marque Moon van Television moet ik ook nog eens aanschaffen.

Ik heb ook niks van Bob Dylan, bedenk ik me nu...

orbit schreef:
The Fall..

Heb ooit eens een interview gelezen met Mark E. Smith (ofwel ''Gollem'') waarin hij in negatieve bewoordingen sprak over Frank Zappa...

Dus Mark, als je kijkt:

(afbeelding)

Edwin schreef:
Tsja, ik moet toegeven dat ik hier heel rigide in ben. Het kost al tijd en geld genoeg om al het interessante spul van tegenwoordig bij te houden. Ik ben een kind van de jaren 80, dus alles wat daar voor ligt heb ik altijd bewust aan mij voorbij laten gaan. Ik kan er niets aan doen, het interesseert me domweg niet. Geen golden oldies voor mij. Ik heb dus nog nooit iets in huis gehad van The Beatles, The Rolling Stones, David Bowie, The Velvet Underground, Jimmy Hendrix, Bob Marley, The Animals, Tom Waits, Van Morrison, The Who, Led Zeppelin, Deep Purple, The Eagles, The Kinks, Queen enz. enz. Sterker nog, het enige dat ik heb van voor 1980 is Joy Division en Genesis en wat gebrande schijfjes van Fleetwood Mac, Supertramp, ELO en 1 verdwaalde Pink Floyd. Meer dan genoeg wat mij betreft .

Maar goed, kwestie van smaak inderdaad. Voor hetzelfde geld zetten mensen hier grote ogen op als ik meld dat ik opvallend weinig muziek uit de jaren nul heb.

Bij mij zijn het AC/DC en Black Sabbath. Van beide wil ik nog wel eens wat aanschaffen, maar het heeft geen haast, omdat die albums toch wel altijd leverbaar zullen blijven. Moet zeggen dat ik me bij BS voornamelijk aangetrokken voel tot de bezetting met Dio; met de zang van Ozzy heb ik nogal moeite.

En voor een Beatles-adept als ik valt het me op dat ik praktisch niets in huis heb van George Harrison, afgezien van een zelf gebrande Best of. Daar moest maar eens verandering in komen. Probleem is alleen dat ik zijn reguliere albums vrijwel nooit voor minder dan een tientje zie staan. En dat is voor oudere en gemakkelijk verkrijgbare albums toch echt de bovengrens voor mij.

Stalin schreef:
(quote)

Heb ooit eens een interview gelezen met Mark E. Smith (ofwel ''Gollem'') waarin hij in negatieve bewoordingen sprak over Frank Zappa...

Dus Mark, als je kijkt:

(afbeelding)

Godslastering! Men zegt niets kwaads over Mark E. Smith!

gaucho schreef:

En voor een Beatles-adept als ik valt het me op dat ik praktisch niets in huis heb van George Harrison, afgezien van een zelf gebrande Best of. Daar moest maar eens verandering in komen. Probleem is alleen dat ik zijn reguliere albums vrijwel nooit voor minder dan een tientje zie staan. En dat is voor oudere en gemakkelijk verkrijgbare albums toch echt de bovengrens voor mij.

Tja, z'n beste en bekendste werk is een dubbelalbum dus het lijkt me logisch dat je die nergens voor minder dan een tientje op de kop kunt tikken. Kom hem na een korte zoektocht tegen voor 15,99 met gratis bezorging, veel goedkoper zal het niet worden, tenzij je voor de tweedehands optie gaat...

/edit: opvallend trouwens dat bol.com daar 24,99 exclusief verzendkosten voor vraagt (in beide gevallen de geremasterde versie), die zitten dus minstens een tientje hoger

@GrafGantz: Je hebt het natuurlijk over All things must pass. En daar heb je gelijk in. Dat is wel zo'n klassieker dat die best wat duurder mag zijn. Het is er simpelweg nog nooit van gekomen om hem aan te schaffen. Maar het gaat ongetwijfeld een keer gebeuren.
Maar al zijn andere albums tref ik doorgaans voor vergelijkbare prijzen aan (de remasters althans, en dan dus nieuw). En dat wordt me net een beetje te gortig, omdat al die albums wel een paar mindere nummers bevatten.

Ze hadden mij blij kunnen maken met een goeie verzamel-cd met zijn bekendste/beste nummers, maar dat zou dan al gauw een dubbelaar moeten zijn. En de vorig jaar uitgebrachte compilatie Let it roll is een hopeloze misser. Daar ontbreken zóveel essentiële GH-nummers op dat het gewoon niet grappig meer is. En die andere Best of bestaat voor de helft uit Beatles-nummers. Die ik dus al heb, dus dat schiet ook niet op. Geen wonder dat ik er in dit geval zelf maar eentje samengesteld heb.

LucM schreef:
Aphex Twin
Can
Grateful Dead
My Morning Jacket
New Order
The Sound

Van New Order had ik wel de single Blue Monday en heb ik onlangs een compilatie op de kop kunnen tikken.
Van Elliott Smith en the Fall heb ik ook niets.

Mijn vorige lijst kan helemaal gewist worden, van alle voornoemde artiesten heb ik nu ook een album.

Waar ik wel nog een album moet aanschaffen:

Primal Scream
Throwing Muses
War on Drugs
Wire

Gast
geplaatst: vandaag om 19:28 uur

geplaatst: vandaag om 19:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.