MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Artiesten/bands die je moét kennen!

zoeken in:
liejanne
Ik wil heel graag nieuwe muziek ontdekken en toen kwam ik op het idee voor dit topic.
Wat vinden jullie nu artiesten of bandjes die je moét kennen?
(Ik kan me niet herinneren hier zo'n topic gezien te hebben, zo wel, mijn excuses.)

Casartelli (moderator)
ik denk dat de artiesten die hier vaak hoge ogen gooien wel redelijke stof tot verkenning vormen, indien nog niet bekend...

Ieder MOET kennen:
Flaherty/Corsano Duo

Luister maar eens naar een nummer van onderstaand album...

(afbeelding)
MP3: The Great Pine Tar Scandal

Verplichte kost voor de muzikale connaisseur!

titan (crew)
Ik vind eigenlijk dat er helemaal niet zoiets bestaat als "verplichte kost". Dat bepaal je gewoon zelf en klinkt meer als opdringerig gepreek van een muziekdominee die zieltjes voor zijn of haar favoriete muziek probeert te winnen.

klopt... ieder heeft zijn eigen smaak

Ik ben akkoord met Titan eigenlijk... Langs de andere kant, als ik toch namen zou mòeten noemen, dan zou ik zeggen: de tijdloze groepen. Dan denk ik als bands als Beatles, Pink Floyd... Dat zijn eigenlijk toch groepen waar iedereen iets van zou moeten kennen vind ik. Je hoeft ze niet per sé goed te vinden natuurlijk, dat is een andere discussie!

Mojo Pin
Jimi Hendrix.

Mojo Pin schreef:
Jimi Hendrix.

Die ken ik niet, speelt ie drums?

ZERO schreef:
Ik ben akkoord met Titan eigenlijk... Langs de andere kant, als ik toch namen zou mòeten noemen, dan zou ik zeggen: de tijdloze groepen. Dan denk ik als bands als Beatles, Pink Floyd... Dat zijn eigenlijk toch groepen waar iedereen iets van zou moeten kennen vind ik. Je hoeft ze niet per sé goed te vinden natuurlijk, dat is een andere discussie!

Maar waaróm zou iedereen die moeten kennen?

Jazper schreef:
(quote)

Maar waaróm zou iedereen die moeten kennen?

Begrijp ik ook niet helemaal eigenlijk..

titan schreef:
Ik vind eigenlijk dat er helemaal niet zoiets bestaat als "verplichte kost". Dat bepaal je gewoon zelf en klinkt meer als opdringerig gepreek van een muziekdominee die zieltjes voor zijn of haar favoriete muziek probeert te winnen.

Tja, dat is ook een manier om dit topic te benaderen

Jongens jongens, wat een geneuzel toch weer. Cheer up en zie dit topic gewoon voor wat het waard is. Een uitgelezen kans om elkaar van tips te voorzien!

Mojo Pin
Lukas schreef:
(quote)

Die ken ik niet, speelt ie drums?

Lukas een echte grapjas.

liejanne
Ik had het ook eigenlijk meer bedoelt als tips inderdaad. Niet als opdringen aan elkaar.

Sietse
mijn tip aan ieder zelfrespecterend muziekliefhebber is vandaag Six Organs of Admittance, al weet ik dat veel mensen hier niet zoveel mee kunnen bij de eerste luisterbeurt.

Verder ben ik van mening dat een ieder, zelfs niet zelfrespecterend muziekliefhebber, toch echt wel iets van Frank Zappa zou moeten kennen.

Verdere verplichte kost zou ik niet gaan voor de jaren 60/70 pop en rock bands, maar juist hele andere dingen...bepaalde jazz en misschien ook wat klassiek.

Uhm...je moet ze gaan leren kennen...Is eigenlijk ook een beetje doordat zij mijn eerste geinterviewden zijn: R.O.O.O.M. heb ze akoestisch zien optreden en met live-band als voorprogramma van Kane. Voor een 'beginnende' bent lieten ze erg veel lef, lol en kwaliteit zien. De TMF-debuut single is helaas een marketingstrategische zet geweest, ze kunnen meer!
lees het interview op www.sentimento.nl

Hmm bands die je moet leren kennen? (de moeite waard zijn om) Daar ben ik ook wel benieuwd na. .. Wolfmother is een goeie, maar wel redelijk bekend of yellowcard..

Weet iemand nog een onbekend leuk pop/rock achtige bandjes ?? of gewoon andere toffe bands? Let me know

Ik zou zeggen luister naar de VPRO op 3FM, meestal doordeweeks om tien uur 's avonds, heel vaak ontdek ik daar leuke nieuwe bandjes.

nou ik vind het altijd prettig om weer eens op een nieuw idee gebracht te worden.
en coolzero is er daar zeker 1 van

Voor de Metalcore-fans:
Silent Civilian
Heaven Shall Burn

Voor de (hardere) Nu-Metalfans:
40 Below Summer
Motograter (hoewel ze soms ook andere stijlen hebben)

Voor de Speed/Power Metalfans:
Nostradameus

Voor de Hardcore (Punk) fans:
Wisdom In Chains

Voor de Metalfans in het algemeen:
Threat Signal
Dagoba
Scar Symmetry

Cotton Fever! Lekkere ouderwetse grunge.

EGpower schreef:
Cotton Fever! Lekkere ouderwetse grunge.

Laat me raden; je eigen band?

Ik wil inderdaad niks opdringen maar ik vind dat je de muziek van Sigur Rós toch wel een keer geluisterd moet hebben.

fastpulseboy

ja, daar kan ik je geen ongelijk in geven! zeker een keer live zien ook

voor de liefhebbers van indiepop: Rogue Wave

voor de liefhebbers van singer songwriters: Fionn Regan

voor de liefhebbers van psychedelische rock: The Black Angels

voor de liefhebbers van alt. country: The Lancaster Orchestra

Gast
geplaatst: vandaag om 13:16 uur

geplaatst: vandaag om 13:16 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.