MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Gemiddelde leeftijd van je top10

zoeken in:
1991,7

Ik kom zelf uit 1996, ongeveer 4 jaar ouder.

Jullie moeten wel de hele lijst aanhouden

Arrie schreef:
1989,7

Ben zelf van '91 dus komt aardig in de buurt.

Ik heb echt precies hetzelfde!
1989,7 - '91

Ik heb net toevallig, na een jaar, Joy Division eruit gegooid
(die ik er nu eigenlijk weer in wil )

Rizz
29 jaar, 1982, kom zelf uit 1992.

1993,8
In 2008 was dat 2004,1

Op dit moment 1994.4
Maar ik heb van de twijfelgevallen voor mijn top 10 (ik heb nog zo'n vijf albums die er wel in mogen) voornamelijk de recentere platen er in staan.

lovegun schreef:
(quote)

Ik heb echt precies hetzelfde!
1989,7 - '91

Ik heb net toevallig, na een jaar, Joy Division eruit gegooid
(die ik er nu eigenlijk weer in wil )

Je zou je bijna gaan afvragen of het toeval is...

Gooi die Joy Division er trouwens gewoon maar weer in.

1992,6

Maar dat is niet zo vreemd met een top 10 met alleen maar albums uit de periode 91-94

Mijn top-10 komt gemiddeld uit 2004.

In 2009 (toen ik hier net nieuws was) was het nog 2007,3. Maar toen kende ik überhaupt nog geen albums van voor 2004 De laatste tijd luister ik wel steeds vaker oudere albums, maar die zijn gewoon niet goed genoeg voor mijn top-10.

13 november 2009

Vandaag de dag:
1987

Niet zoveel veranderd dus

1976, kom zelf uit 1993.

Twee jaar verder: 1999,7.

Xel
1977,3

Toen was ik 4 jaar....

Arrie schreef:
(quote)

Je zou je bijna gaan afvragen of het toeval is...

Stiekem heb ik het allemaal zo berekend,
ook dat ik uit 91’ kom was gewoon gepland.

Njaa het zal wel niet meer gelijk zijn aangezien je bericht 3 maanden oud is en je top 10 vast veranderd is :' )
Bij mij veranderen nummer 8 t/m10 om de zoveel tijd, de rest staat wel vast

Ik kom nu uit op precies 1990 (toen was ik een half jaar oud). Ik heb sowieso een moderne top 10, met dank aan Cannonball Adderley wordt het wat ouder.

Mijn favoriete album uit 1990: Compton's Most Wanted - It's a Compton Thang

Ik kom uit op 1981,2, een goeie negen jaar voor mijn geboortedatum.

Het gemiddelde van mijn Top 10 is 1992.3
Dat is maar liefst 25.5 jaar na mijn geboortejaar.
Heb de CD van The Smiths uit 2008 op nr. 1 staan als spiegel voor hun gehele repertoire.
Had ieder willekeurige CD van hen kunnen zijn, dus heb wel wat invloed op het gemiddelde.

1979.6 ofwel 6 augustus 1979

Ik kom uit op 1783.7
Hmm, misschien had ik wat minder wiskunde moeten spijbelen...

thelion schreef:
1979.6 ofwel 6 augustus 1979

heb je daarbij wel de exacte releasedatum meegenomen? (op de dag nauwkeurig dus)

1986,4 en mooi verspreid

1994.2 , m'n geboortejaar. Met name wat omlaag door The Band uit 1969.

guitarwally schreef:
Ik kom uit op 1783.7
Hmm, misschien had ik wat minder wiskunde moeten spijbelen...

de makkelijkste (maar zeker niet de snelste) manier is gewoon alle jaartallen uit je top10 bij elkaar op te tellen en het resultaat door 10 te delen.

The Scientist schreef:
(quote)

de makkelijkste (maar zeker niet de snelste) manier is gewoon alle jaartallen uit je top10 bij elkaar op te tellen en het resultaat door 10 te delen.

Is er een snellere manier?

Inderdaad?

Misschien bedoelt hij overtypen in Excel en dan de GEMIDDELDE-functie erop loslaten.

Zou best kunnen inderdaad...

nee, het is sneller gewoon een referentie-jaar te nemen, bijvoorbeeld 2000, van elke plaat te kijken hoeveel jaar hij daarvan afwijkt, die afwijkingen bij elkaar op te tellen, dat door 10 te delen, en dat is je gemiddelde afwijking t.o.v. 2000..

voor mijn eigen wordt dat dus (5+10-25-39+2+0+7-3+5-3)/10 = -41/10 = -4,1...

dus wordt mijn gemiddelde 2000 - 4,1 = 1995,9

op deze manier kan ik het uit mijn hoofd, dat wordt lastiger (niet onmogelijk) als ik alle jaartallen bij elkaar op moet gaan tellen.

Afgerond wordt dat trouwens 1996, het is onzin je resultaat op 1 decimaal na de komma nauwkeurig te geven als je inputgegevens minder nauwkeurig zijn.

Als het om hoofdrekenen gaat is dat inderdaad het snelst.

Dat laatste is absoluut waar, significantie van de gegevens moet vanaf het begin gelijk zijn. Op een decimaal het gemiddelde berekenen is de moeite niet waard. Je moet dan alle releasedata opzoeken en per datum het aantal dagen bepalen in een jaar, waar je ook nog schrikkeljaren moet incalculeren...

Ik heb wel betere dingen te doen.

chevy93 schreef:
1989,1. Laat ik nou net geen album uit de jaren '80 in mijn top 10 hebben. Volgens mij ook geen albums uit dat jaar geluisterd.
1986,5. Grappig. Ik denk dat ik destijds een aantal (nieuwere) live-albums erin had staan.

Na mijn update 1993,9, het enige wat daar in de buurt komt is Revival van Gillian Welch uit 96, de rest is allemaal nog nieuwer (post 2000) en drie Neil Young albums van ver daarvoor (die het gemiddelde drastisch omlaag halen).

Gast
geplaatst: vandaag om 02:56 uur

geplaatst: vandaag om 02:56 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.