Muziek / Algemeen / Koot en Bie
zoeken in:
0
geplaatst: 23 december 2006, 22:43 uur
Ik ben 18 jaar, en Koot & Bie zou mij in feite niet direct iets moeten zeggen over het algemeen, maar deze 2 heren...tijdloos...gebrekenloos...ongelofeloos!!!
Mijn pa heeft vorig jaar de Audiotheek voor z'n verjaardag gekregen, en ik heb em direct geript, en geluisterd, het is en blijft een apart soort humor, maar echt ge-ni-aal! Toen ik klein was keek ik er wel eens naar en ik snapte lang niet alles, maar alleen al de accentjes en de melige liedjes vond ik leuk. Een paar jaar geleden zag ik nog een fragment over het zogenaamde 'Hollandistan'. Ik vond dat echt geweldig, was van de Tegenpartij. En de Vieze Man met z'n bonbons en z'n balle in ze buik... 
Op hun Pik Getrapt! en Draaikonten vind ik tot m'n favoriete platen behoren. Vooral met liedjes als "Beter dan de jouwe" en "Onze god is de beste", waar het cynisme zo verschrikkelijk geweldig van afdruipt, heerlijk!
Waar ik vroeger(lees: toen ik een jaar of 8 was) altijd het meest om moest lachen, waren Carla & Frank van Putten.....JAA MOEDERRRR, TUUURRLIJK MOEDERRRR...
Mijn favoriete quote:
"ach man dat is toch gewâuhn gelûhl van een drônke âhrdbei!"
Koot & Bie LEEFT!!!
Mijn pa heeft vorig jaar de Audiotheek voor z'n verjaardag gekregen, en ik heb em direct geript, en geluisterd, het is en blijft een apart soort humor, maar echt ge-ni-aal! Toen ik klein was keek ik er wel eens naar en ik snapte lang niet alles, maar alleen al de accentjes en de melige liedjes vond ik leuk. Een paar jaar geleden zag ik nog een fragment over het zogenaamde 'Hollandistan'. Ik vond dat echt geweldig, was van de Tegenpartij. En de Vieze Man met z'n bonbons en z'n balle in ze buik... 
Op hun Pik Getrapt! en Draaikonten vind ik tot m'n favoriete platen behoren. Vooral met liedjes als "Beter dan de jouwe" en "Onze god is de beste", waar het cynisme zo verschrikkelijk geweldig van afdruipt, heerlijk!

Waar ik vroeger(lees: toen ik een jaar of 8 was) altijd het meest om moest lachen, waren Carla & Frank van Putten.....JAA MOEDERRRR, TUUURRLIJK MOEDERRRR...

Mijn favoriete quote:
"ach man dat is toch gewâuhn gelûhl van een drônke âhrdbei!"
Koot & Bie LEEFT!!!

0
geplaatst: 27 mei 2007, 13:17 uur
andré schreef:
Radio Giraffe! Het station dat zijn nek uitsteek!
Radio Giraffe! Het station dat zijn nek uitsteek!
Met uw gastheea Henk Den Drijvaaaaaaaahhhh!
Zag ik jah niet met je moedah bij de Videokeizah na buite komah?
- Hout je kop!

0
geplaatst: 27 mei 2007, 16:12 uur
charlezzz schreef:
Niet dat ik de energie heb om de Koot en Bie Audiotheek hier in te gaan voeren, maar ik vond hier nada van de enige Nederlanders die de nobelprijs voor de letteren ooit zouden mogen hebben. Met Tonny Eijk hebben ze een berg liedjes achtergelaten die zonder meer geniaal mogen worden genoemd.
Eens? Oneens?
Niet dat ik de energie heb om de Koot en Bie Audiotheek hier in te gaan voeren, maar ik vond hier nada van de enige Nederlanders die de nobelprijs voor de letteren ooit zouden mogen hebben. Met Tonny Eijk hebben ze een berg liedjes achtergelaten die zonder meer geniaal mogen worden genoemd.
Eens? Oneens?
Natuurlijk eens!
Ik heb alle dvd's alsook de audiotheek van Koot & Bie. En dat is toch wel heel erg vermakelijk allemaal. Geniale sketches en liedjes, met ook veel Haagse herkenbaarheid. Zoek Jezelf vind ik hun beste nummer.
0
geplaatst: 1 juli 2008, 16:20 uur
Deze mogen we ook niet vergeten:
Presentatie: FLIP VAN DER TUIN!!!!!!!!!!!
... en Dick De Bond.

Presentatie: FLIP VAN DER TUIN!!!!!!!!!!!
... en Dick De Bond.

0
Ruby1966
geplaatst: 3 juli 2008, 23:17 uur
lebowski schreef:
Onze gekleurde boys zijn helaas op het moment allemaal bezeten
(quote)

Geweldig is die ja!

0
geplaatst: 3 juli 2008, 23:18 uur
lebowski schreef:
Maar wel een Germaanse boy(quote)

0
Sheplays
geplaatst: 4 juli 2008, 11:45 uur
Om precies te zijn heeft het Maison een zeer lange blonde Germaanse leatherboy en/of een medium grote, zuidelijk aangelegen, charmant, snordragend type in de aanbieding! 

0
Sheplays
geplaatst: 10 juli 2008, 10:44 uur
Kyri Eleis, slagroom met ijs
(Gé en Arie vieren kerst in Benidorm)
(Gé en Arie vieren kerst in Benidorm)
0
skyline
geplaatst: 5 november 2009, 10:50 uur
Bij een ander topic meende Mjuman een verborgen (en miskend) talent in steller dezes te ontdekken;
Wat mij onmiddellijk deed denken aan:
"Als Prinses Irene zou trouwen met Rudy Koopmans, dan zijn wij in één klap uit de regeringsproblemen..."
Uit: Interrectuelen (Bonustrack Gouden Doden - De Nagelaten Tapes van Jacobse en van Es)
Mjuman schreef:
k begrijp dat ze ogv dat talent je - in het b-scenario - al gevraagd heb voor de opvolging van Balkenende.
k begrijp dat ze ogv dat talent je - in het b-scenario - al gevraagd heb voor de opvolging van Balkenende.
Wat mij onmiddellijk deed denken aan:
"Als Prinses Irene zou trouwen met Rudy Koopmans, dan zijn wij in één klap uit de regeringsproblemen..."
Uit: Interrectuelen (Bonustrack Gouden Doden - De Nagelaten Tapes van Jacobse en van Es)
0
skyline
geplaatst: 5 november 2009, 11:18 uur
LLek, van Es, LLek, weg met de inteLLek...tuelen. En waarom???
0
geplaatst: 5 november 2009, 11:50 uur
"En ons eerste programmapunt is: nergens geen maximumsnelheid!" "Honderdtwintig? Dat rijen wij al in z'n achteruit!"
0
geplaatst: 5 november 2009, 13:53 uur
Ik ben niet eng.
Jawel, u bent wel eng
Ik ben NIET eng.
Ja in zwembroek ben ik eng, maar gewoon als geheel ben ik niet eng.
Jawel, u bent wel eng
Ik ben NIET eng.
Ja in zwembroek ben ik eng, maar gewoon als geheel ben ik niet eng.
0
geplaatst: 5 november 2009, 17:26 uur
Enne... spuug je wel es uit je bek?
------------------------------------
Karel: Wij hadden die avond gespeeld in de Kalebas in Slikkerveer.
Leo: Freddie and His Ruigpoten, zo heetten wij toen dus nog...
Karel: Ken u nagaan.
Leo: Maar ja, dat liep niet hè.
Karel: Toen hoor.
Leo: Twee optredens in de vier maanden, en elke avond werden wij verschrikkelijk dronken.
Karel: En stone-ed.
Leo: En misschien ook nog wel homoseksueel.
Karel: Wie zal het zeggen.
Leo: Want wij hadden geen oog voor de Heere.
Karel: Want wij zaten ook almaar achter de wijven aan.
------------------------------------
Karel: Wij hadden die avond gespeeld in de Kalebas in Slikkerveer.
Leo: Freddie and His Ruigpoten, zo heetten wij toen dus nog...
Karel: Ken u nagaan.
Leo: Maar ja, dat liep niet hè.
Karel: Toen hoor.
Leo: Twee optredens in de vier maanden, en elke avond werden wij verschrikkelijk dronken.
Karel: En stone-ed.
Leo: En misschien ook nog wel homoseksueel.
Karel: Wie zal het zeggen.
Leo: Want wij hadden geen oog voor de Heere.
Karel: Want wij zaten ook almaar achter de wijven aan.
0
geplaatst: 5 november 2009, 20:22 uur
Alleen dat muziekje al waarmee de sketch begint......goedemiddag...

0
geplaatst: 6 november 2009, 09:52 uur
Jazeker, dat komt uit een sketch nav een nieuwe vreemdelingenwet van Korthals Altes.
Volgens mij de eerste keer dat het pijprokende type E. Oosting (Van Kooten) ten tonele wordt gevoerd.
Oosting was naar eigen zeggen vroeger een rechtse bal, maar constateert dat hij steeds linkser wordt. Hij stond op een dag in de file en pikte toen een vluchteling op die hij huisvestte in het schuurtje in zijn achtertuin. Hij noemde hem "Good Place".
Aan het eind van de sketch blijkt Good Place het schuurtje te zijn ontvlucht.
Oosting tegen de Bie: "hebt u ook zo'n hekel aan dat wintersport bruin?.....hij was mooi bruin he........ik ga naar schiphol...ik haal een nieuwe".
De sketch is op YouTube in twee delen te vinden: laatste deel.
0
geplaatst: 12 december 2009, 22:31 uur
Koot & Bie ... ik zit op de eerste rij ...
Misschien is hij hier al gepasseerd, maar ik vind het onsterfelijk ...
Misschien is hij hier al gepasseerd, maar ik vind het onsterfelijk ...
0
geplaatst: 20 januari 2010, 14:23 uur
Heb de "audiotheek" van Koot & Bie thuisliggen nu (stuk of 11 cd's). Geleend van m'n broer, en reeds geript naar m'n PC. 

0
geplaatst: 20 januari 2010, 14:55 uur
Ruby1966 schreef:
Weet je wel, weet je niet
(embed)
Weet je wel, weet je niet

(embed)

Nou dan ook nog even deze. Diana is al 15 jaar bezig met stoppen. Ook met andere typetjes, zoals psychologe Memien Holboog.

0
Ruby1966
geplaatst: 20 januari 2010, 16:33 uur
GrafGantz schreef:
Heb de "audiotheek" van Koot & Bie thuisliggen nu (stuk of 11 cd's). Geleend van m'n broer, en reeds geript naar m'n PC.
Ik heb die box zelf ook, heerlijk

Memien is ook

* denotes required fields.