menu

Muziek / Algemeen / Koot en Bie

zoeken in:
avatar van Chameleon Day
Sorry, ik kan het niet laten, maar deze vind ik ook onvergetelijk:




Neerlandicus Prof. Kipping te Bloemendaal.

Sheplays
De tegenpartij, voor Nederlanders die niet meer tegen Nederland kenne! Samen voor ons eige! Geen gezeik, iedereen rijk!

Mag ik een paar minuutjes van uw kotsbare tijd?




(ik kan het ook niet laten, jemigdepemig)

avatar van Mjuman
Chameleon Day schreef:
Sorry, ik kan het niet laten, maar deze vind ik ook onvergetelijk:

(embed)

Neerlandicus Prof. Kipping te Bloemendaal.


Die is subliem - ik heb hier lang naar gezocht; grote bewondering dat Koot het zo lang, zo consequent volhoudt zonder enig stotteren - vaak gedraaid op video met gebruik van pauzeknop en 'als' was het nog lastig te volgen. Daar moet enig oefenwerk aan vooraf zijn gegaan, maar 'als' nog die concentratie - petje af!!

avatar van Chameleon Day
Het is idd knap. Koot heeft een goed ontwikkeld taalgevoel.

Ik kan me verder nog een sketch met Kipping herinneren waarin hij tijdens zijn betoog met een pen aan het spelen was en zijn gezicht steeds meer onder de inkt kwam te zitten. Ook geniaal!

avatar van T.O.
Deze is ook mooi, hilarische kritiek op Jacobse en Van Es en de cynische reactie van Koot en Bie




Pierre en Reinier

avatar van Marty McFly
"Mogen" deze platen eigenlijk wel op MuMe? Dan wil ik me er binnenkort wel eens aan wagen om e.e.a. toe te voegen.

Afgelopen week nog "Hengstenbal" in de auto gehad, geweldig!

"Liselore, van Paultje van Vlietje! Snotverdomme zeg!"

avatar van herman
Platen met enkel cabaret mogen er niet op. Als er ook liedjes opstaan, ligt het iets anders. Uit de Wiki:

Bij twijfelgevallen (bv. een Urbanus-album dat uit sketches èn liedjes bestaat) hanteren we de regel dat de toevoeging voor tenminste 50% van de tijdsduur muziek bevat. In gevallen waarbij dit twijfelachtig is, is het vermelden van tracktijden verplicht.

avatar van Marty McFly
Ik zal het eens nakijken, maar volgens mij gaat 50% niet lukken...

avatar van dazzler
herman schreef:
Platen met enkel cabaret mogen er niet op.
Als er ook liedjes opstaan, ligt het iets anders. Uit de Wiki

Alleen Draaikonten maakt kans. Zijn we vet mee.
Misschien de dubbele verzamelaar ...

Ik begrijp die cabaretregel niet zo goed
omdat ik me moeilijk cabaret kan indenken zonder liedjes.
Meer nog, de liedjes behoren vaak tot de mooiste in het Nederlandse taalgebied.

Arbeidsdeskundige
charlezzz schreef:
Niet dat ik de energie heb om de Koot en Bie Audiotheek hier in te gaan voeren, maar ik vond hier nada van de enige Nederlanders die de nobelprijs voor de letteren ooit zouden mogen hebben. Met Tonny Eijk hebben ze een berg liedjes achtergelaten die zonder meer geniaal mogen worden genoemd.

Eens? Oneens?
Volmondig mee eens.

avatar van Bloodcloth
"De betere bonbon is sociologisch gezien niet langer het zoete privilege van een bevoorrechte bovenlaag"

avatar van Kramer


Zeer regelmatig luister ik met genoegen hiernaar. Nog vaker luister ik met genoegen naar enkel de laatste vier seconden.

avatar van Chameleon Day
Genadeloos goed:




En deze is niet minder:



avatar van GrafGantz



"Een integratie van werk en vrije tijd"

avatar van Chameleon Day
Je mist nu wel het slot van de sketch. De heer Katon werkt aan zichzelf en is niet meer zo onderdanig.....




Hooguchtend,
Met vrandelijke greuten,

Een noodgedwongen thuiswerker in ongekende tijden in de 21ste eeuw

avatar van spinout
Er is een stukje Koot & Bie, waarin Van Kooten (zonder De Bie) door zijn vrouw tijdens kerstfeest behoorlijk op de kast gejaagd wordt. Ik heb het lange tijd op video gehad en elk kerstfeest keken ik en mijn broers er weer na. Hilariteit alom en vooral veel Van Kooten nadoen aan de kersttafel. Aangezien ik geen videorecorder meer heb, heb ik al mijn videos naar de stort gebracht. Helaas kan ik het filmpje niet vinden op You Tube. Iemand anders wel? Het is het stukje met "de kerststol, Horowitz en Nu even niet, ja lekker, maar nu even niet. AAAAAAAh!"

kleine man
spinout schreef:
Aangezien ik geen videorecorder meer heb, heb ik al mijn videos naar de stort gebracht.


Tranen kunnen niet harder in mijn ogen springen dan na het lezen van dit.

Waarom? Waarom??

Al die oude beelden, weg, voor altijd.

avatar van herman
Had je ze beter naar de Kringloop kunnen brengen inderdaad...

avatar van spinout
De kringloop accepteert bij ons al lang geen video's meer. En die oude beelden, weg, voor altijd, die hoop ik juist op You Tube te vinden. Iemand die dat korte Van Kooten fragment heeft gevonden op You Tube?

avatar van herman
Ah dat kan natuurlijk ook. Ik heb zelf redelijk recent mijn VHS-collectie (die al jaren in een paar verhuisdozen op zolder stond) weggedaan aan de kringloop.

Die Thuiswerken-scene is wel erg goed en zijn tijd ver vooruit.

avatar van kaztor
Flip Van Der Tuin......


...EN DICK DE BONT!!!!!!!!!

avatar van kaztor
andré schreef:
Radio Giraffe! Het station dat zijn nek uitsteek!

Met wie zag ik jou gister bij De Videokeizer naar buiten kommen?

- Nee, nee, nee, da’s een vuiligheidje, Henk! Dat was m’n moedah.

Schijt toch uit, Bert!

- ....hotjekop!!!...

avatar van kaztor
mic schreef:
Hahah...
"...dan spuit ik een volwassen vent zo van z'n brommer...net zo makkelijk!"

Ik vind hun plaatwerk misschien nog wel beter dan ze op TV gedaan hebben.


Nuts.... Nuts.... Zeker geen Mars, he??

Hallo, goedemorgen! Nee, GEEN goedemorgen! Hallo!!

Gast
geplaatst: vandaag om 19:55 uur

geplaatst: vandaag om 19:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.