MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Welk liedje kan je vandaag niet uit je hoofd krijgen?

zoeken in:
buizen
Het zal misschien door de revival op het album-topic komen, zou niet weten wat anders de oorzaak is, maar toen ik vanochtend eerst vluchtig op MuMe keek en toen koffie ging zetten en de kan met water vulde stond ik daar bij de kraan, en nestelden zich vanuit het niets ineens in m'n hoofd de volgende zinnen:
"Kunnen jullie door een waterkraan?"
"Ja, wij kunnen door een waterkraan".

En het gaat van kwaad tot erger want inmiddels zijn er al zinnen bijgekomen:
"Kunnen jullie iets wat wij niet durven?
"Ja, want wij zijn echte smurfen".
Grmbl! Bedankt, MuMe.

Mocht je in de buurt van een haven wonen, dan zou ik de café's ontwijken.

De grote café's lijken me wel veilig hoor.

om welke reden dan ook...

Edit: da s nie helemaal waar want gister zat ik met Dancing with Tears in my Eyes van Ultravox in mijn hoofd. Die zanglijn deed mij denken aan Johnny.

Oceanside - The Decemberists. Flarden die maar door je hoofd blijven spoken.

De tune van Thomas The Tank Engine. Mijn zonen hebben me twee filmpjes laten waar de muziek dienst doet. Eentje met een rapper en eentje waar een groep emo's wild staat te dansen.

"Where taxi drivers never stop talking under slate grey Victorian sky..."
Come back to Camden - Morrissey

Ik loop al een paar weken met de melodie van 'Bez Titulu' / 'Bez Nazwy' van Svitlana Nianio in mijn hoofd. Leek me een goede reden om haar muziek hier te propageren: mooie Oekraïense folk, met accordeon, waarbij ik het mooi vind dat je het tikken van de accordeonknoppen goed hoort. En de melodie is dus behoorlijk memorabel.

Ik kan al jaren Mladic van GY!BE niet uit mijn hoofd krijgen... maar dat is niet erg.

Ed Sheeran - Shape of You....al maanden en overal waar ik kom kom ik m tegen...ik blijf maar beter thuis

Deze song van The Interrupters kan ik wel honderd keer achter elkaar beluisteren zonder dat het gaat vervelen. Het zit al weken in mijn hoofd en is een van de meest aanstekelijke deuntjes die ik de laatste jaren heb gehoord. Een erg catchy maar toch ook originele song waarin ska en punk op een smaakvolle manier worden gecombineerd:

The Interrupters - "She's Kerosene" - YouTube

Sodeknetters, dat klinkt wel heel erg 2005. Maar ja, catchy is het wel.

White Lies - Tokyo

Het is een erg aanstekelijk en ook wel ijzersterk nummer als je het mij vraagt.

Het gebeurt ook regelmatig dat ik vervelende liedjes hoor die ik vervolgens niet meer uit mijn hoofd krijg, maar voortaan zet ik dan vervolgens gewoon Tokyo op. Probleem opgelost

Een spaarzaam hoogtepunt tussen de plastic popzangeresjes en zielloze remixes in het verschraalde mainstream radiolandschap anno 2019 als je het mij vraagt.

Wrathchild1
Can’t Get It Out Of My Head - ELO

Dit. Geen idee waarom, er is geen duidelijke aanleiding. Het is ook in deze uitvoering. Wonderlijk.

Lin
Dankzij m'n negenjarige dochter het hele repertoire van boyband Fource en Shawn Mendes ??

De tune van 2voor12... je kan het slechter treffen.

Mssr Renard
Ik liep in de supermarkt en daar draaiden ze Seven Days in Sunny June van Jamiroquai.

Wat een vervelende oorwurm is dat zeg.

Mssr Renard
Maar wat wel fijn is, is dat deze song bij mij en mijn partner steevast tevoorschijn komt en gezongen en bedanst wordt (een leuke oorwurm, dus):

Al een paar dagen Bucks Fizz - The Land of Make Believe

Zie ginds komt de stoomboot

Dat reli-kwijlnummer van die nep Adele. Dank u, Q-Music.

/edit: en dan gaan we weer...

Mssr Renard
Love and Pride van King.

Vooral nu ik weet wat hij in het refrein zingt.

"Theme from Mahogany"

Do you knoooowww?

Dat %^#$%^*%%%# superklotige Ons Huis van T-Mobile

Man - man zou met stip op 1 staan in de SKToptien.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:04 uur

geplaatst: vandaag om 19:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.