Muziek / Algemeen / Muziek voor op zondag
zoeken in:
0
geplaatst: 8 oktober 2006, 16:51 uur
Hebben jullie ook muziek die je eigenlijk vooral op zondag draait? Zondag vind ik echt zo'n dag waarbij je 's ochtends staat te verwaaien langs een plaatselijk voetbalveld, de plaatselijke FC aanmoedigend. Of een dag waarbij je in een fijn cafe warme chocolademelk wegnipt.
Ik krijg zelf dat 'zondagse' gevoel heel erg bij platen van Bob Dylan (mn. Highway 61 Revisited en Blonde On Blonde). Ik draai die platen verder ook eigenlijk bijna niet...
En jullie?
Ik krijg zelf dat 'zondagse' gevoel heel erg bij platen van Bob Dylan (mn. Highway 61 Revisited en Blonde On Blonde). Ik draai die platen verder ook eigenlijk bijna niet...
En jullie?
0
geplaatst: 8 oktober 2006, 17:42 uur
0
geplaatst: 8 oktober 2006, 18:00 uur
Toon1 schreef:

(quote)

Nouja, de verhouding tussen Bob Dylan op zondag en Bob Dylan in de rest van de week is ongeveer 7:1.
Maar op de een of andere manier bevalt het me op zondag altijd het best.Bright Eyes kan ik me trouwens ook heel erg in vinden.

0
geplaatst: 8 oktober 2006, 19:42 uur
Hmmm, zondagen betekenen voor mij meestal, dat mijn vader me allemaal oude platen laat horen, en er ondertussen hele verhalen bij verteld. Crosby & Nash, Bowie, Hendrix...dat soort dingen. Geeft mij dan ook meteen een lekker loom zondag gevoel 

0
geplaatst: 8 oktober 2006, 19:53 uur
Anna.R schreef:
Hmmm, zondagen betekenen voor mij meestal, dat mijn vader me allemaal oude platen laat horen, en er ondertussen hele verhalen bij verteld. Crosby & Nash, Bowie, Hendrix...dat soort dingen. Geeft mij dan ook meteen een lekker loom zondag gevoel

Klinkt goed, zo'n vader!

0
geplaatst: 13 oktober 2006, 17:48 uur
Het zondagse gevoel krijg ik wel bij:
-Paul Weller - Wild Wood
-Tom Waits - Ol'55
-U2 - 40
-Al Stewart - Year of the Cat
Niet dat ik daar standaard naar luister op zondag. Ik luister meestal naar The Cure (wat dat betreft verschilt de zondag dus niet zoveel van de andere dagen, behalve dan dat ik zondag weleens de hele dag thuis ben en veel muziek kan draaien, wat op andere dagen nooit gebeurt)
-Paul Weller - Wild Wood
-Tom Waits - Ol'55
-U2 - 40
-Al Stewart - Year of the Cat
Niet dat ik daar standaard naar luister op zondag. Ik luister meestal naar The Cure (wat dat betreft verschilt de zondag dus niet zoveel van de andere dagen, behalve dan dat ik zondag weleens de hele dag thuis ben en veel muziek kan draaien, wat op andere dagen nooit gebeurt)
0
geplaatst: 22 oktober 2006, 14:49 uur
Creedence Clearwater Revival, lekker de dude uithangen
waar kan ik mijn CCR top10 posten?
0
geplaatst: 22 oktober 2006, 15:22 uur
Zondag is voor mij vaak Johnny Cash en Nick Cave (afhankelijk van het seizoen). De oude Springsteen, Emmylou Harris en Bright Eyes doen het ook altijd goed.
0
geplaatst: 22 oktober 2006, 18:29 uur
Sig Ramsmouth schreef:
waar kan ik mijn CCR top10 posten?Een CCR knock out

0
geplaatst: 22 oktober 2006, 18:58 uur
0
geplaatst: 12 november 2006, 12:27 uur
Beirut doet het ook erg goed...
Sowieso goldie oldies en slavische muziek op zondag.
Sowieso goldie oldies en slavische muziek op zondag.
0
geplaatst: 12 november 2006, 13:46 uur
Zo, vannacht 3 uurtjes geslapen, om 10 uur stond ik al op het voetbalveld. Nu zit ik hier een beetje half verdoofd te musicmeteren en wat past er dan beter dan:
Deja Vu van CSNY! Uitstekende zondagmiddagplaat.
Deja Vu van CSNY! Uitstekende zondagmiddagplaat.
0
geplaatst: 13 november 2006, 10:16 uur
Op zondag luister ik altijd mijn rustigste CD's.
Parachutes, Twentiesomething en Catching Tales.
Parachutes, Twentiesomething en Catching Tales.
0
geplaatst: 1 maart 2008, 10:53 uur
In Genres > Overigen > de ultieme zondagochtend plaat:
Voor als je met je katerige hoofd zondagmorgen uit je bed komt en naar buiten kijkt waar je de zon ziet schijnen, loop je naar de cd/platenspeler dan is er volgens mij maar 1 nummer die dan heel toepasselijk is om op te zetten.
Bill Withers - Lovely Day
(andere suggesties zijn welkom)
Voor als je met je katerige hoofd zondagmorgen uit je bed komt en naar buiten kijkt waar je de zon ziet schijnen, loop je naar de cd/platenspeler dan is er volgens mij maar 1 nummer die dan heel toepasselijk is om op te zetten.
Bill Withers - Lovely Day
(andere suggesties zijn welkom)
0
geplaatst: 1 maart 2008, 13:00 uur
Bob Dylan - Pat Garrett & Billy the Kid
(ook voor andere dagen trouwens)
(ook voor andere dagen trouwens)
* denotes required fields.