Muziek / Algemeen / CD's die aandacht verdienen
zoeken in:
0
geplaatst: 1 november 2004, 12:39 uur
Wat mij hier soms opvalt, dat cd's die toch echt de moeite waard zijn, zo weinig stemmen krijgen. Dit betekent dan waarschijnlijk ook, dat heel veel mooie muziek onbeluisterd blijft. En dat is toch erg jammer. Ik wil zelf hier ook nog heel veel mooie muziek ontdekken! Ik geef toe dat dit allemaal heel subjectief is, maar misschien kan ik een aanzet geven om wat nieuwe cd's te gaan beluisteren. Ik geef straks een lijstje van 3 cd's die naar mijn mening erg luisterwaardig zijn. Als iemand hier een nieuwe cd aan wil toevoegen, moet hij/zij eerst 1 van de door mij genoemde cd's beluisterd hebben, en er ook op gestemd hebben. Laat de overige 2 cd's staan.........en voeg er zelf een nieuwe aan toe. Voorwaarde is dat de cd nog minder dan 6 stemmen heeft.
0
geplaatst: 1 november 2004, 12:42 uur
Ozark Henry - The sailor not the sea
Marillion - Marillion.com
Aereogramme - A story in white
Aereogramme - A story in white
0
geplaatst: 1 november 2004, 15:19 uur
Ik vind de tweede plaat van Aereogramme, Sleep And Release, veel mooier. Ik laat je 3 platen verder staan, want er moet natuurlijk wel een nieuwe fan bij komen van 1 van die 3 albums. 

0
geplaatst: 1 november 2004, 18:39 uur
Leuk initiatief.
Ik haal Ozark Henry eruit en Solo komt er in (dit lijkt verdacht veel op dat spel met donateurs en steunfonds van Frits Spits ten tijde van de Avondspits in de jaren '80
).
Solo - Songs 'n sounds
Aerogramme - A story in white
Ik haal Ozark Henry eruit en Solo komt er in (dit lijkt verdacht veel op dat spel met donateurs en steunfonds van Frits Spits ten tijde van de Avondspits in de jaren '80
).Solo - Songs 'n sounds
0
geplaatst: 1 november 2004, 19:10 uur
aERodynamIC schreef:
(dit lijkt verdacht veel op dat spel met donateurs en steunfonds van Frits Spits ten tijde van de Avondspits in de jaren '80
).
(dit lijkt verdacht veel op dat spel met donateurs en steunfonds van Frits Spits ten tijde van de Avondspits in de jaren '80
).Nu je het zegt komt het mij wel vaag bekend voor. Maar had daar vanmiddag niet aangedacht......misschien het onderbewuste......ok hoe kom ik aan de cd van solo

0
geplaatst: 1 november 2004, 19:32 uur
Even goed lezen wat de bedoeling is........dit dus niet.....
0
geplaatst: 1 november 2004, 19:32 uur
Hier heeft iemand de beginpost niet gelezen. Ik zeg niet wie 

0
geplaatst: 1 november 2004, 19:51 uur
Hoe je er aan komt ? Ehhhhh, ff je platenboer lastig vallen 
Maar ik neem aan dat het lijstje blijft staan zoals ik hem achterliet ???? Want nu al is het een zootje, terwijl het wel erg leuk is moet ik zeggen.
En was het niet zo met Frits Spits dat wanneer een nummer er een x-aantal dagen in stond hij terecht kwam in de ere-galerij ????
Ik weet wel dat ik Sinead O'Connor zo ontdekte met Troy dat het heel erg lang vol hield en waar niemand toen nog van gehoord had.

Maar ik neem aan dat het lijstje blijft staan zoals ik hem achterliet ???? Want nu al is het een zootje, terwijl het wel erg leuk is moet ik zeggen.
En was het niet zo met Frits Spits dat wanneer een nummer er een x-aantal dagen in stond hij terecht kwam in de ere-galerij ????
Ik weet wel dat ik Sinead O'Connor zo ontdekte met Troy dat het heel erg lang vol hield en waar niemand toen nog van gehoord had.
0
geplaatst: 1 november 2004, 20:18 uur
Dibs trouwens op solo, die ben ik nu aan 't draaien en ik weet al welke ik erin wil gaan zetten 

0
geplaatst: 1 november 2004, 20:32 uur
Cyann and Ben - Happy Like an Autumn Tree
0
geplaatst: 1 november 2004, 21:49 uur
Hier heeft iemand de beginpost niet gelezen. Ik zeg niet wie 

ssssst, ik ben al weg

Ik heb er nog zo veel nieuwe muziek liggen dat ik neit aan jouw albums toe kom voorlopig bono

0
titan (crew)
geplaatst: 1 november 2004, 23:03 uur
Ik krijg allerlei Avondspitsflashbacks bij dit idee
.
.
0
geplaatst: 2 november 2004, 00:10 uur
Ik ben nu bezig met het digitaal binnenhalen van Aerogramme - A Story in White die ik dan over een dag of zo kan beluisteren en bestemmen. Mag ik dan nu wel die cd eruit halen en een andere cd erin zetten? Anders doet iemand dadelijk hetzelfde en kan ik weer aan een andere plaat beginnen.
0
geplaatst: 2 november 2004, 00:52 uur
Uhhhh.......tjjaaaaaaaaa.......zucchtttttttt.......steunnnnnnn........is misschien wel handig he! Dus je spreekt de intentie uit dat je op Aereogramme gaat stemmen......hahaha.......kom maar op met dat album!
0
geplaatst: 2 november 2004, 01:05 uur
Kitty Wu - The rules of transportation
.......ben net als BoordAppel 1 van de cd's digitaal aan het binnen halen......cyann and ben in dit geval
.......ben net als BoordAppel 1 van de cd's digitaal aan het binnen halen......cyann and ben in dit geval
0
geplaatst: 2 november 2004, 01:37 uur
Ok dan! Heb het eerste nummer van Aereogramma al beluisterd en dat vond ik best goed. Leuk idee dit want anders had ik gewoon never nooit niet van die band gehoord. Meteen wat meer variatie aanbrengen in dit lijstje:
Josh Martinez - Buck Up Princess
0
geplaatst: 2 november 2004, 01:40 uur
BoordAppel schreef:
Ok dan! Heb het eerste nummer van Aereogramma al beluisterd en dat vond ik best goed. Leuk idee dit want anders had ik gewoon never nooit niet van die band gehoord.
Ok dan! Heb het eerste nummer van Aereogramma al beluisterd en dat vond ik best goed. Leuk idee dit want anders had ik gewoon never nooit niet van die band gehoord.
Dat heb ik met Cyann and Ben.......ik ga zo even een toevoeging doen aan het topic......wat draai je nu

0
geplaatst: 2 november 2004, 16:07 uur
Goed principe dat je een optie op een plaat kunt nemen
Dat niet net iemand d'r tussenuit gaat met je plek 
Dat niet net iemand d'r tussenuit gaat met je plek 
0
geplaatst: 2 november 2004, 17:50 uur
Leuk idee zeg. Misschien is het handig om bij elke cd even heel kort te zeggen waarom die zo leuk is?
Persoonlijk ga ik maar eens per maand naar de bib voor nieuwe cd's, dus ik zal hier niet veel kunnen uithalen lijkt me
Downloaden is immers niets voor mij, ik krijg altijd meer rommel binnen dan wat anders.
Persoonlijk ga ik maar eens per maand naar de bib voor nieuwe cd's, dus ik zal hier niet veel kunnen uithalen lijkt me
Downloaden is immers niets voor mij, ik krijg altijd meer rommel binnen dan wat anders.
0
titan (crew)
geplaatst: 2 november 2004, 17:53 uur
BoordAppel schreef:
Ik heb op Kitty Wu gestemd, dus mag ik nu meedoen. Omdat ik het niet zo'n bijzonder album vind gaat hij er gelijk weer uit en ontstaat nu het volgende rijtje:
Polyphonic spree - Together we're heavy
De laatste cd van Polyphonic spree heb ik veel gedraaid de laatste tijd. Ik krijg er een ontzettend blij hallelujahgevoel van en omdat hij m.i. meer aandacht verdient staat ie er nu in.
0
geplaatst: 2 november 2004, 18:18 uur
Dan gooi ik Polyphonic Spree er toch weer uit (ik krijg er ook zeer goede gevoelens bij hoor
).
Josh Martinez - Buck up princess
Marianne Faithfull - Before the poison
).Marillion - Marillion.com
0
geplaatst: 2 november 2004, 18:29 uur
Marianne Faithfull staat al een hele tijd op mijn 'to hear' lijstje. Die gooi ik vanavond in m'n cd speler 
ik neem dus een optie

ik neem dus een optie

0
geplaatst: 2 november 2004, 18:31 uur
Volgens mij moeten Aerodynamic en titan nog eens lezen wat de bedoeling is. Het is de bedoeling dat je albums die je nog niet kent gaat beluisteren....en vervolgens vervangt door 1 die je aan anderen wilt laten horen....dus geen dingen er uit halen op basis van vroeger stemgedrag of meningen!
Dus dit is het lijstje wat er nog staat!
Het is dus niet helemaal het steunfonds....zoals dat elders wordt gebruikt
Dus dit is het lijstje wat er nog staat!
Het is dus niet helemaal het steunfonds....zoals dat elders wordt gebruikt
0
titan (crew)
geplaatst: 2 november 2004, 18:53 uur
Je zegt zelf in je eerste berichtje:
"Als iemand hier een nieuwe cd aan wil toevoegen, moet hij/zij eerst 1 van de door mij genoemde cd's beluisterd hebben, en er ook op gestemd hebben."
Ik heb me hier helemaal aan gehouden. Je begint nu halverwege ineens de spelregels te veranderen.
Het lijstje is dus gewoon:
Trouwens, als er mensen opties gaan nemen zit er weinig vaart in.
"Als iemand hier een nieuwe cd aan wil toevoegen, moet hij/zij eerst 1 van de door mij genoemde cd's beluisterd hebben, en er ook op gestemd hebben."
Ik heb me hier helemaal aan gehouden. Je begint nu halverwege ineens de spelregels te veranderen.
Het lijstje is dus gewoon:
Trouwens, als er mensen opties gaan nemen zit er weinig vaart in.
0
geplaatst: 2 november 2004, 19:35 uur
Ja, oke. Maar ik ga straks naar 't album luisteren en stemmen. Het is niet zo dat ik drie weken wacht. Misschien een idee: een optie geld 24 uur? daarna is een album weer vrij?
0
geplaatst: 2 november 2004, 19:46 uur
titan: de achterliggende gedachte van dit hele spelletje lijken me duidelijk, dus wat mij betreft geldt jouw entry niet. De regels mogen dan niet correct genoeg gedefinieerd zijn, de opzet was dat wel. Zorg dat mensen nieuw/onbekend werk leren kennen.
0
geplaatst: 2 november 2004, 19:52 uur
Wat Onderhond en Hobbes zeggen. Als je alles er meteen uit gaat gooien wordt het een beetje saai en is de opzet compleet nutteloos. En als je opties gaat nemen zit de vaart er juist meer in. Ik ben nu Aereogramme aan het beluisteren en kan dadelijk dus al stemmen. Iemand anders kan nu dus al met een ander album gaan beginnen en zo kan er niemand iets "dubbel" beluisteren.
0
geplaatst: 2 november 2004, 19:54 uur
Ik heb dit item redelijk spontaan verzonnen....niet echt uitgebreid nagedacht over de spelregels...die onstaan nu zo een beetje gedurende het spel. En ik meen als opstarter van dit forum-topic toch wel enige recht te hebben om het bij te sturen. En ik ben het met onderhond eens, het idee was om mensen op deze site kennis te laten maken met nieuwe muziek.
In mijn eerste opzet had dan ook moeten stan ipv "hebben beluisteren" en "hebben gestemd"....."moeten gaan beluisteren" en "moeten gaan stemmen". Het zou bijna een oproep gericht kunnen zijn aan het Amerikaanse volk om te gaan stemmen
En richting Titan....waarom zou er vaart in moeten zitten?
In mijn eerste opzet had dan ook moeten stan ipv "hebben beluisteren" en "hebben gestemd"....."moeten gaan beluisteren" en "moeten gaan stemmen". Het zou bijna een oproep gericht kunnen zijn aan het Amerikaanse volk om te gaan stemmen

En richting Titan....waarom zou er vaart in moeten zitten?
* denotes required fields.