Muziek / Algemeen / Hoe spreek je de bandnaam uit?
zoeken in:
0
geplaatst: 17 november 2004, 11:48 uur
bij Autechre - Anvil Vapre (1995):
dom vraagje; hoe behoor je autechre nu eigenlijk uit te spreken?
autekke, autegke, autegge of nog anders?
dom vraagje; hoe behoor je autechre nu eigenlijk uit te spreken?
autekke, autegke, autegge of nog anders?
0
geplaatst: 17 november 2004, 14:15 uur
Ik roep altijd maar wat, maar het komt meestal neer op Autekker (beschaafd op z'n Nederlands welteverstaan
).
).
0
geplaatst: 17 november 2004, 15:11 uur
Ik hanteer altijd awe-tacker, op z'n Engels uitgesproken. Grappig trouwens voor in een topic misschien, want heel veel mensen weten zich ook geen raad met Tortoise. 

0
geplaatst: 17 november 2004, 15:50 uur
En dat is dus fout. Je spreekt het uit als 'turtus'. Net als dat je porpoise uitspreekt als 'purpus' (of het Engelse purpose).
Ik zit ook altijd fout met Plaid, wat je eigenlijk uitspreekt als 'pled', maar ik maak er 'played' van.
0
geplaatst: 17 november 2004, 16:34 uur
Om de een of andere reden spreek ik Autechre altijd op zijn Frans uit. Op zn Engels klinkt het niet vind ik en het is ook geen bestaand woord (toch?).
Tortoise spreek ik dan weer uit op zn Engels omdat dat het Engelse woord voor schildpad is.
Tortoise spreek ik dan weer uit op zn Engels omdat dat het Engelse woord voor schildpad is.
0
geplaatst: 17 november 2004, 16:51 uur
BoordAppel schreef:
Om de een of andere reden spreek ik Autechre altijd op zijn Frans uit. Op zn Engels klinkt het niet vind ik en het is toch geen bestaand woord (toch?).
Om de een of andere reden spreek ik Autechre altijd op zijn Frans uit. Op zn Engels klinkt het niet vind ik en het is toch geen bestaand woord (toch?).
Ik heb altijd gedacht dat het was afgeleid van het Franse woord voor struisvogel: autruche. Da's dan eigenlijk wel weer een reden om het op z'n Frans uit te spreken.
0
geplaatst: 17 november 2004, 17:27 uur
Yak schreef:
Ik zit ook altijd fout met Plaid, wat je eigenlijk uitspreekt als 'pled', maar ik maak er 'played' van.
Ik zeg ook altijd 'played'!

En over Autechre, ik hinkel altijd tussen 2 uitspraken. Soms zeg ik gewoon 'Autegre' en soms 'Autekker'. Kunnen we hier eens uitsluitsel over krijgen?
0
geplaatst: 17 november 2004, 19:30 uur
Autechre zelf spreekt het uit als 'awe-teh-ker', lees maar.
0
geplaatst: 17 november 2004, 19:30 uur
'Autegre' klinkt uhm ... totaal fout eigenlijk. En qua structuur heeft het te weinig weg van een Frans woord om er een Franse zwier aan te geven. Zou het toch maar houden op Autekker/Autecker 

0
geplaatst: 17 november 2004, 19:39 uur
Maken we even een uitstapje naar wat gerelateerds: 'Tri Repetae++', hoe spreken jullie dat uit? De twee plussen laat ik meestal maar gewoon weg, en van het overige maak ik zoiets als 'trie répété'.
0
geplaatst: 17 november 2004, 19:42 uur
Volgens mij is het gewoon Autekkre hoor, zo spreekt de media het althans ook altijd uit en ik vind het ook het meest logisch.
0
geplaatst: 17 november 2004, 19:42 uur
En legt iedereen in Vivadixiesubmarinetransmissionplot de nadruk ook op de MIS-sion? 

0
geplaatst: 17 november 2004, 19:44 uur
Ik héb het de media volgens mij nog nooit horen uitspreken, als ik er zo over nadenk. Net als Plaid en Vladislav Delay en zo.
0
geplaatst: 17 november 2004, 19:46 uur
Ik wel, en Plaid wordt gewoon uitgesproken als 'Played' idd. Wat schijnbaar dus niet klopt.
0
geplaatst: 17 november 2004, 19:50 uur
Yak schreef:
Maken we even een uitstapje naar wat gerelateerds: 'Tri Repetae++', hoe spreken jullie dat uit?
Maken we even een uitstapje naar wat gerelateerds: 'Tri Repetae++', hoe spreken jullie dat uit?
Op zijn latijns
.
0
geplaatst: 17 november 2004, 19:56 uur
Yak: denk niet dat je die hoeft uit te spreken, maar naar analogie met Orbital (+On +On) misschien "add-on add-on" ?
Kos : Nederlandse media ? Heb het nog zo gehoord namelijk.
Kos : Nederlandse media ? Heb het nog zo gehoord namelijk.
0
titan (crew)
geplaatst: 17 november 2004, 21:05 uur
Wat ik me afvraag: hoe wordt de naam )EIB( uitgesproken?
0
geplaatst: 17 november 2004, 21:11 uur
Als Eib? 
Verder zeg ik trouwens Tri Repeat plusplus, omdat re-pe-ta-e gewoon debiel klinkt
En 'Played' idd.

Verder zeg ik trouwens Tri Repeat plusplus, omdat re-pe-ta-e gewoon debiel klinkt

En 'Played' idd.
0
geplaatst: 17 november 2004, 21:53 uur
Als 'Bad Company'. Ze moesten zo nodig hun naam op de manier van hun logo geschreven hebben.
0
geplaatst: 17 november 2004, 21:56 uur
Waarmee we trouwens ook beland zijn in bands die zich Sunn 0))), [[[[VVRSSNN]]]] of !!! noemen.
0
titan (crew)
geplaatst: 17 november 2004, 22:38 uur
En hoe spreken we de naam uit van de Nederlandse stonerrockband 35007?
0
geplaatst: 17 november 2004, 22:54 uur
'Loose' natuurlijk! Geweldige band, en al helemaal wanneer je ze live ziet. 

0
geplaatst: 17 november 2004, 23:01 uur
Ik zeg het vooral zo omdat meneer S. Hoff het ook zo zegt
.
.
0
geplaatst: 17 november 2004, 23:25 uur
Yak schreef:
Als 'Bad Company'. Ze moesten zo nodig hun naam op de manier van hun logo geschreven hebben.
Voor een groot deel om jurische redenen. De oude rockknakkers van bad Company dreigden met een proces.
0
geplaatst: 18 november 2004, 00:34 uur
0033 seannyb> "Autechre can be pronounced any way you feel is best: ah-tek-ray, ah-tek-er, ah-te-ker, ah-tetsh-er are all different ways I've heard it pronounced. According to an interview, Autechre themselves say awe-tek-er."
0033 seannyb> from autechre faq
Bij deze
0033 seannyb> from autechre faq
Bij deze

* denotes required fields.