MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Hoe spreek je de bandnaam uit?

zoeken in:
bij Autechre - Anvil Vapre (1995):

dom vraagje; hoe behoor je autechre nu eigenlijk uit te spreken?
autekke, autegke, autegge of nog anders?

Autekkur ? Op z'n Vlaamsch uitgesproken dan wel

Ik zeg altijd Autegre.

Ik roep altijd maar wat, maar het komt meestal neer op Autekker (beschaafd op z'n Nederlands welteverstaan ).

Yak
Ik hanteer altijd awe-tacker, op z'n Engels uitgesproken. Grappig trouwens voor in een topic misschien, want heel veel mensen weten zich ook geen raad met Tortoise.

Laat Jordy dit maar splice.

Ik zeg altijd Tortoois

Yak
herman schreef:

Ik zeg altijd Tortoois

En dat is dus fout. Je spreekt het uit als 'turtus'. Net als dat je porpoise uitspreekt als 'purpus' (of het Engelse purpose).

Ik zit ook altijd fout met Plaid, wat je eigenlijk uitspreekt als 'pled', maar ik maak er 'played' van.

Om de een of andere reden spreek ik Autechre altijd op zijn Frans uit. Op zn Engels klinkt het niet vind ik en het is ook geen bestaand woord (toch?).

Tortoise spreek ik dan weer uit op zn Engels omdat dat het Engelse woord voor schildpad is.

Yak
BoordAppel schreef:
Om de een of andere reden spreek ik Autechre altijd op zijn Frans uit. Op zn Engels klinkt het niet vind ik en het is toch geen bestaand woord (toch?).

Ik heb altijd gedacht dat het was afgeleid van het Franse woord voor struisvogel: autruche. Da's dan eigenlijk wel weer een reden om het op z'n Frans uit te spreken.

Yak schreef:

Ik zit ook altijd fout met Plaid, wat je eigenlijk uitspreekt als 'pled', maar ik maak er 'played' van.

Ik zeg ook altijd 'played'!

En over Autechre, ik hinkel altijd tussen 2 uitspraken. Soms zeg ik gewoon 'Autegre' en soms 'Autekker'. Kunnen we hier eens uitsluitsel over krijgen?

PsychoBoyJack schreef:

dom vraagje; hoe behoor je autechre nu eigenlijk uit te spreken?

Haha vroeg me precies hetzelfde af toen ik 't ontdekte

Yak
Autechre zelf spreekt het uit als 'awe-teh-ker', lees maar.

'Autegre' klinkt uhm ... totaal fout eigenlijk. En qua structuur heeft het te weinig weg van een Frans woord om er een Franse zwier aan te geven. Zou het toch maar houden op Autekker/Autecker

Yak
Maken we even een uitstapje naar wat gerelateerds: 'Tri Repetae++', hoe spreken jullie dat uit? De twee plussen laat ik meestal maar gewoon weg, en van het overige maak ik zoiets als 'trie répété'.

Kos
Volgens mij is het gewoon Autekkre hoor, zo spreekt de media het althans ook altijd uit en ik vind het ook het meest logisch.

Yak
En legt iedereen in Vivadixiesubmarinetransmissionplot de nadruk ook op de MIS-sion?

Yak
Kos schreef:

zo spreekt de media het althans ook altijd uit en ik vind het ook het meest logisch.

Ik héb het de media volgens mij nog nooit horen uitspreken, als ik er zo over nadenk. Net als Plaid en Vladislav Delay en zo.

Kos
Ik wel, en Plaid wordt gewoon uitgesproken als 'Played' idd. Wat schijnbaar dus niet klopt.

Yak schreef:

Maken we even een uitstapje naar wat gerelateerds: 'Tri Repetae++', hoe spreken jullie dat uit?

Op zijn latijns .

Yak: denk niet dat je die hoeft uit te spreken, maar naar analogie met Orbital (+On +On) misschien "add-on add-on" ?

Kos : Nederlandse media ? Heb het nog zo gehoord namelijk.

Onderhond schreef:

naar analogie met Orbital (+On +On) misschien "add-on add-on" ?

Maar de programmeertaal C++ is weer "see plus plus"

titan (crew)
Wat ik me afvraag: hoe wordt de naam )EIB( uitgesproken?

Als Eib?

Verder zeg ik trouwens Tri Repeat plusplus, omdat re-pe-ta-e gewoon debiel klinkt

En 'Played' idd.

Yak
titan schreef:

Wat ik me afvraag: hoe wordt de naam )EIB( uitgesproken?

Als 'Bad Company'. Ze moesten zo nodig hun naam op de manier van hun logo geschreven hebben.

Yak
Waarmee we trouwens ook beland zijn in bands die zich Sunn 0))), [[[[VVRSSNN]]]] of !!! noemen.

titan (crew)
En hoe spreken we de naam uit van de Nederlandse stonerrockband 35007?

Yak
'Loose' natuurlijk! Geweldige band, en al helemaal wanneer je ze live ziet.

Onderhond schreef:

'Autegre' klinkt uhm ... totaal fout eigenlijk.
Ik zeg het vooral zo omdat meneer S. Hoff het ook zo zegt .

Yak schreef:

Als 'Bad Company'. Ze moesten zo nodig hun naam op de manier van hun logo geschreven hebben.

Voor een groot deel om jurische redenen. De oude rockknakkers van bad Company dreigden met een proces.

0033 seannyb> "Autechre can be pronounced any way you feel is best: ah-tek-ray, ah-tek-er, ah-te-ker, ah-tetsh-er are all different ways I've heard it pronounced. According to an interview, Autechre themselves say awe-tek-er."
0033 seannyb> from autechre faq

Bij deze

Gast
geplaatst: vandaag om 03:37 uur

geplaatst: vandaag om 03:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.