MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Hoe spreek je de bandnaam uit?

zoeken in:
Yak
starbright boy schreef:

Voor een groot deel om jurische redenen. De oude rockknakkers van bad Company dreigden met een proces.

Ah, oke. Dat wist ik niet.

Yak schreef:

Ik hanteer altijd awe-tacker, op z'n Engels uitgesproken.

Ik ook, en heb er nooit bij nagedacht dat het anders uitgesproken kon worden zelfs

Ook vraag ik me af hoe het klinkt als ik in een cd zaak aan de verkoper vraag of ze nog een cd hebben van de band '' !!! ''.....!

Dat is nog wel te doen, maar de vorige keer wist de verkoopster de CD niet te vinden. Bij de Plato gaat het alfabet toch echt maar van de A t/m Z.

Yak
Paradinas heeft ook eens moeten uitleggen waar je µ-Ziq moet zoeken in de platenbakken. 'Meestal bij de M' was volgens mij het antwoord.

En een op het oog iets minder gecompliceerde: Alphawezen

Hoe doen we dat?

Kos
Yak schreef:

Paradinas heeft ook eens moeten uitleggen waar je µ-Ziq moet zoeken in de platenbakken. 'Meestal bij de M' was volgens mij het antwoord.
Vrij logisch antwoord.

Yak schreef:

'Loose' natuurlijk! Geweldige band, en al helemaal wanneer je ze live ziet.

Inderdaad!

CAPIpsv
evanescence.

ook wel lastig in het begin dacht ik dat je het zo moest uitspreken:

ievunsjien. in plaats van effunessuns.

Front242

front deux cent quarrant deux (let niet op de spelling)

of toch front two four two??

Yak
Voor mij is het gewoon 'front two four two'.
Laatst had het meisje van de Plato moeite met Xiu Xiu, wat ik altijd uitspreek als 'see you see you'. Of is het toch 'xee you xee you'?

Yak schreef:
Voor mij is het gewoon 'front two four two'.
Laatst had het meisje van de Plato moeite met Xiu Xiu, wat ik altijd uitspreek als 'see you see you'. Of is het toch 'xee you xee you'?

Xiu Xiu dient uitgesproken te worden als shoe shoe.

Hier kun je de juiste manier horen:
http://www.wfmu.org/listen.m3u?show=16251&archive=22312&starttime=3:44:42

VanDeGriend schreef:
Front242

front deux cent quarrant deux (let niet op de spelling)

of toch front two four two??

Op Dour hadden ze het ook over 'Front Deux Quatre Deux'. Maar als het zelf Vlamingen zijn, dan zal het wel 'gewoon' Front Two Four Two zijn.

Weten de Belgen misschien meer?

Maar als het zelf Vlamingen zijn, dan zal het wel 'gewoon' Front Two Four Two zijn.

Waarom dan niet gewoon Front Twee Vier Twee?

BoordAppel schreef:
(quote)

Waarom dan niet gewoon Front Twee Vier Twee?

Haha we zijn eruit !!

Yak
Dan toch zeker "Front tweehonderdtweeënveertig".

Yak schreef:
Dan toch zeker "Front tweehonderdtweeënveertig".

Tja...nou twijfel ik weer

liejanne
Goodfella schreef:

Verder zeg ik trouwens Tri Repeat plusplus, omdat re-pe-ta-e gewoon debiel klinkt

T klinkt niet debiel als je het uitspreekt als repetai

PsychoBoyJack schreef:
Ook vraag ik me af hoe het klinkt als ik in een cd zaak aan de verkoper vraag of ze nog een cd hebben van de band '' !!! ''.....!

Sounds in Rotterdam heeft deze onder de "C" staan: chk chk chk..

Ik vind het uit commercieel oogpunt gezien niet handig van !!! om zo'n naam te kiezen.

Maar wie ben ik?! (chk)

!!! is wel lastig op soulseek te vinden.....dus misschien heeft het op die manier een commerciele functie (om dus meer cd's te verkopen)....Ik heb daar al eens over nagedacht ik zou mijn bandje The gaan noemen en de cd And.......en nummers als If, When of What..... Lastig zoeken voor de doorgewinterde downloader

bonothecat schreef:
!!! is wel lastig op soulseek te vinden.....dus misschien heeft het op die manier een commerciele functie (om dus meer cd's te verkopen)....Ik heb daar al eens over nagedacht ik zou mijn bandje The gaan noemen en de cd And.......en nummers als If, When of What..... Lastig zoeken voor de doorgewinterde downloader

Een paar mooie albums:

Sigur rós - ()
Godspeed You Black Emperor - F#A# Infinity (eingelijk het infinity logo)

Die eerste heet bij mij altijd: die met die haakjes. De tweede heet F-is A-is Infinity, maar meestal volgt daarop de vraag: welke? En dan noem ik meestal maar gewoon het nummer East Hastings

Electro_
In Muziek > Algemeen > Uitspraak?:

Er zijn een hoop bands met moeilijk uit te spreken namen. Ik noem een paar:

Sigur Rós
Múm

En de leukste misschien wel: zZz. Iemand enig idee hoe je dit uitspreekt? Misschien ben ik wel dom, en de enige die NIET weet hoe je het uitspreekt, maarja.

Hadden we niet al zo'n topic? Ik zou niet zo snel kunnen zeggen waar, maar ik herinner me wel zoiets.

Electro_
Ow, geen idee..

Electro_
Ik heb alles doorgelezen, maar deze bands worden niet behandeld. Dus iemand enig idee?

Ik spreek Sigur Rós gewoon uit zoals je het schrijft, maar misschien dat IJslanders er iets anders van maken

bij zZz zeg ik altijd gewoon drie keer z op z'n engels. Dus Zie-Zie-Zie

Electro_
Fonetisch dus eigenlijk: Sih-guh-r Ros?

Ik zat ook te denken, een beetje op z'n Engels: Siggur Roh ofzo

Gast
geplaatst: vandaag om 14:11 uur

geplaatst: vandaag om 14:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.