Muziek / Algemeen / 3voor12 Song van het Jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 8 november 2024, 00:03 uur
Hoe heb je het voor elkaar gekregen om op 13 nummers te stemmen aERodynamIC?
2
Glue-eater
geplaatst: 8 november 2024, 11:15 uur
SABRINA CARPENTER - Taste
DUA LIPA - Training Season
ADDISON RAE - DIET PEPSI
BEABADOOBEE - Take A Bite
ARIANA GRANDE - yes, and?
RONDÉ - Undecided
GRACIE ABRAMS - I Love You, I'm Sorry
SHAWN MENDES - Why Why Why
THE WEEKND - One of the girls
CHARLI XCX FT. ADDISON RAE - Von Dutch a.g. cook remix
DUA LIPA - Training Season
ADDISON RAE - DIET PEPSI
BEABADOOBEE - Take A Bite
ARIANA GRANDE - yes, and?
RONDÉ - Undecided
GRACIE ABRAMS - I Love You, I'm Sorry
SHAWN MENDES - Why Why Why
THE WEEKND - One of the girls
CHARLI XCX FT. ADDISON RAE - Von Dutch a.g. cook remix
1
geplaatst: 8 november 2024, 11:34 uur
Adrianne Lenker - Sadness As A Gift
Nick Cave & The Bad Seeds - Wild God
Idles - POP POP POP
Sprints - Heavy
Vampire Weekend - Mary Boone
Daryll-Ann - A Note About Time
Beth Gibbons - Floating On A Moment
St Vincent - Broken Man
BIG SPECIAL - BLACK DOG/WHITE HORSE
Vera Sola - Desire Path
Nick Cave & The Bad Seeds - Wild God
Idles - POP POP POP
Sprints - Heavy
Daryll-Ann - A Note About Time
St Vincent - Broken Man
BIG SPECIAL - BLACK DOG/WHITE HORSE
Vera Sola - Desire Path
1
geplaatst: 8 november 2024, 11:38 uur
Dit is de stemlijst van Herman
Library Card - Well, Actually
The Blessed Madonna & Kylie Minogue - Edge of Saturday Night
Nagasaki Swim - Picture
Chappell Roan - Good Luck, Babe!
Barry Can't Swim - Kimbara
The Smile - Wall of Eyes
Cassandra Jenkins - Only One
Tramhaus - Once Again
Zowaar 3 nummers in de startlijst die ook wel mijn eigen top 50 halen dit jaar (Beth, Vampire en Tramhaus), dat is wel eens minder geweest.
Van Cassandra had ik veel liever Delphinium Blue gezien en van RAYE het geweldige Genesis. Worth It is ook erg tof, maar lang niet zo goed. Genesis zal wel weer te complex worden gevonden voor op 3FM.
Library Card - Well, Actually
The Blessed Madonna & Kylie Minogue - Edge of Saturday Night
Nagasaki Swim - Picture
Barry Can't Swim - Kimbara
The Smile - Wall of Eyes
Cassandra Jenkins - Only One
Tramhaus - Once Again
Zowaar 3 nummers in de startlijst die ook wel mijn eigen top 50 halen dit jaar (Beth, Vampire en Tramhaus), dat is wel eens minder geweest.
Van Cassandra had ik veel liever Delphinium Blue gezien en van RAYE het geweldige Genesis. Worth It is ook erg tof, maar lang niet zo goed. Genesis zal wel weer te complex worden gevonden voor op 3FM.
0
geplaatst: 8 november 2024, 19:06 uur
Je mocht extra nummers toevoegen. Maar het zijn er 12. Nick Léon & Erika de Casier - Bikini hoort er niet bij

Hoe ik die hier heb gepost weet ik ook niet (volgens mij copy-paste van voorgangers en deze even verkeerd en er niet uitgehaald of zo)

0
geplaatst: 9 november 2024, 00:13 uur
Addison Rae - Diet Pepsi
Charli XCX & Lorde - Girl, so confusing featuring lorde
Eefje de Visser - Vlammen
Fontaines D.C. - Favourite
Gracie Abrams - I Love You, I'm Sorry
Jet van der Steen - Adem In, Adem Uit
Kacey Musgraves - Deeper Well
Sophie Straat & Metropole Orkest - Gebroken Spiegels
Charli XCX & Lorde - Girl, so confusing featuring lorde
Eefje de Visser - Vlammen
Fontaines D.C. - Favourite
Gracie Abrams - I Love You, I'm Sorry
Jet van der Steen - Adem In, Adem Uit
Kacey Musgraves - Deeper Well
1
geplaatst: 9 november 2024, 00:47 uur
Ik heb het geprobeerd maar ken bijna niets uit de lijst. Ik kwam op zeven nummers en dat waren niet eens mijn voorkeuren van de albums waar ze opstaan. Vrije keuze schiet ook niet op, die nummers kennen ze niet ,zelfs geen Tindersticks. En dat terwijl ik eindejaasrslijstjes zo leuk vind. Eigenlijk best een waardeloze verkiezing 

1
geplaatst: 29 november 2024, 23:52 uur
Froukje voor het vierde jaar op rij de nummer 1!
Met recht de Queen van 3voor12’s Song van het Jaar
Met recht de Queen van 3voor12’s Song van het Jaar

0
geplaatst: 30 november 2024, 00:17 uur
Ik vind er niet veel aan, maar het is in ieder geval beter dan Kensington.
Wel heel erg veel Nederlandstalige muziek bij de bovenste 25. En ook veel overlap met de top 40 valt me op.
Wel heel erg veel Nederlandstalige muziek bij de bovenste 25. En ook veel overlap met de top 40 valt me op.
0
geplaatst: 30 november 2024, 00:38 uur
"Om ervoor te zorgen dat ook andere artiesten kans maken op de prijs, is in goed overleg met Froukje en haar management besloten om de komende jaren niet meer mee te dingen naar de prijs."
0
geplaatst: 30 november 2024, 00:40 uur
herman schreef:
De lijst heeft al wel een ruime 10 jaar meer een 3FM / Top 40 signature dan dat er veel overlap is met de pure alternatieve 3voor12’s darlings. Dat is aan de ene kant wel jammer
Wel 9/10 vrouwen in de top-10. Wat zegt dat over het jaar 2024 Onweerwolf / Mjuman?
1
Onweerwolf
geplaatst: 30 november 2024, 00:52 uur
Gretz schreef:
Tip aan onschuldige mensen; zoek dit niet op op YouTube.

2
geplaatst: 30 november 2024, 00:58 uur
Haha, wist niet dat je blote vrouwenlichamen viessss vond Deze instant classic staat volgend jaar gewoon in jouw Witte Trui hoor. Kunnen johan de witt, luigifort, vigil, Arno en vele anderen bevestigen

0
Onweerwolf
geplaatst: 30 november 2024, 01:01 uur
Ik heb geen blote lichamen gezien maar ik had mijn geluid aan staan en na 20 seconden skippen moest ik het opgeven omdat mijn luidsprekers depressief werden.
0
geplaatst: 30 november 2024, 01:38 uur
Onweerwolf schreef:
Ik heb geen blote lichamen gezien maar ik had mijn geluid aan staan en na 20 seconden skippen moest ik het opgeven omdat mijn luidsprekers depressief werden.
Ik voel je pijn. Ik moest laatst de volledige 13 (!) minuten aanhoren als een offer voor het verder heel fijne gezelschap van Geert.
0
geplaatst: 30 november 2024, 02:11 uur
Als ik die lijst zo eens bekijk voel ik mij ineens heel oud. Het doet mij denken aan mijn vader die toen ik 16 was altijd zei dat muziek vroeger veel beter was....
Aan de andere kant, er is nu ook heel veel hedendaagse muziek die veel beter is dan wat er in die lijst staat...:)
Aan de andere kant, er is nu ook heel veel hedendaagse muziek die veel beter is dan wat er in die lijst staat...:)
1
geplaatst: 30 november 2024, 02:39 uur
Arrie schreef:
Neemt iemand die 3v12 lijst nog serieus trouwens?
Neemt iemand die 3v12 lijst nog serieus trouwens?
Ik was er vanavond weer bij in TivoliVredenburg en vond het in ieder geval weer heel gezellig. Toch een stuk geschiktere locatie dan de Maassilo waar het de afgelopen twee jaren was. Ook fijn dat ze de gehele top 50 weer achter elkaar live hebben uitgezonden. Hopelijk volgend jaar weer helemaal als vanouds als ook 3voor12 weer terugkomt als vast radioprogramma
0
geplaatst: 30 november 2024, 14:19 uur
Gretz schreef:
"Om ervoor te zorgen dat ook andere artiesten kans maken op de prijs, is in goed overleg met Froukje en haar management besloten om de komende jaren niet meer mee te dingen naar de prijs."
Ik dacht dat je een grap maakte, maar kom er net achter dat het echt waar is. Gottegot, dat zegt wel iets over het niveau, of liever gezegd de voorkeursbehandeling die Frouk al een paar jaar ten deel valt. Gelukkig maken anderen nu ook weer een kans...
0
geplaatst: 30 november 2024, 14:32 uur
gaucho schreef:
Ik dacht dat je een grap maakte, maar kom er net achter dat het echt waar is. Gottegot, dat zegt wel iets over het niveau, of liever gezegd de voorkeursbehandeling die Frouk al een paar jaar ten deel valt. Gelukkig maken anderen nu ook weer een kans...
(quote)
Het heeft vooral te maken met de zeer fanatieke fanbase van Froukje (en S10) die bij dit soort acties voortdurend de doorslag geeft. Het blijft immers een democratische verkiezing.
In de jaren 2013-2018 gebeurde hetzelfde met de fansingstons, zij het op iets kleinere schaal (Kensington won slechts 1x en belandde meestal met slechts 1 nummer in de top-5).
1
geplaatst: 30 november 2024, 17:48 uur
Gretz schreef:
Het heeft vooral te maken met de zeer fanatieke fanbase van Froukje (en S10) die bij dit soort acties voortdurend de doorslag geeft. Het blijft immers een democratische verkiezing.
Dat moet het wel zijn, ja, want anders is zo'n record (drie keer op rij en voornamelijk Nederlandstalige zuchtmeisjesmuziek in de lijst) niet te verklaren. Begrijp me goed, ik heb niets tegen Froukje. Ik vind haar liedjes best aan te horen, al vind ik het winnende nummer niet echt tot haar sterkste behoren.
Maar dit soort uitslagen maken dat ik me hetzelfde afvraag als Arrie hierboven: kun je zo'n lijst nog wel serieus nemen als je doelgroep zo versmald is? Want dat laatste moet toch de conclusie zijn van al die eenduidigheid en eenvormigheid. Ik bedoel: in het (verre) verleden wonnen artiesten als R.E.M., Elvis Costello, Radiohead, de Peppers, Johan en Queens of the Stone Age de verkiezing. Nogmaals, met alle respect voor Froukje en S10, dat is toch van een heel ander kwaliteitsniveau? Of word ik gewoon oud? Dat laatste is trouwens wel gewoon een onloochenbaar feit...

2
geplaatst: 30 november 2024, 17:53 uur
En voor alle duidelijkheid: ik vind Froukje hartstikke leuk, eveneens veel alle muziek bovenin die lijst. Maar ooit was 3voor12 nog een interessante plek voor alternatieve muziek en dat mis ik.wel, plus dat ik er dus weinig mee kan als fanbases hun favoriete artiesten zo lopen te pushen. Dat doet voor mij wel flink af aan de waarde van de lijst.
Misschien zou het interessanter zijn als 3voor12 zelf een lijst in elkaar gaat zetten.
Misschien zou het interessanter zijn als 3voor12 zelf een lijst in elkaar gaat zetten.
* denotes required fields.