Muziek / Algemeen / Van welk blues-nummer krijg jij kippenvel?
zoeken in:
0
geplaatst: 19 december 2004, 18:33 uur
Eric Clapton - Double Trouble (live).
Briljant gitaarwerk ook.
Briljant gitaarwerk ook.
0
geplaatst: 19 december 2004, 19:23 uur
Mijn eerste blueskippenvel kreeg ik via Love in Vain van The Rolling Stones - bleek een cover te zijn van ene Robert Johnson 
Bij Robert Johnson kreeg ik altijd kippenvel. Die intensiteit, mensen !

Bij Robert Johnson kreeg ik altijd kippenvel. Die intensiteit, mensen !

0
ElMeroMero
geplaatst: 20 december 2004, 00:48 uur
Oh yes ! Volgens mij was de Eerste Keer Bluesextase toen ik een bandje van Howlin' Wolf afdraaide in de rode sportwagen van mijn toenmalige vriendin op route 95 tussen Providence en Newport. Het nummer waar ik toen een zware tik van BluesKippenvel(of was het misschien een aanval van hormonen
) van kreeg was Wang Dang Doodle:
We gonna romp and tromp till midnight/
We gonna fuss and fight till daylight/
We gonna pitch a wang dang doodle all night long/
All night long, all night long, all night long
) van kreeg was Wang Dang Doodle:We gonna romp and tromp till midnight/
We gonna fuss and fight till daylight/
We gonna pitch a wang dang doodle all night long/
All night long, all night long, all night long
0
JonnieBrasco
geplaatst: 20 december 2004, 12:48 uur
Ah ja, een goeie blues-klassieker is dat. Van onze eigen Livin' Blues. Onmisbaar. Ik heb de plaat daarom maar even toegevoegd. 

0
ElMeroMero
geplaatst: 20 december 2004, 12:54 uur
Volgens mij komt Wang Dang Doodle gewoon uit de tas van Willie Dixon hoor, net als een groot deel van de blues-klassiekers uit de jaren 50 en 60. 

0
JonnieBrasco
geplaatst: 20 december 2004, 12:56 uur
Oops... Nooit geweten. De versie van de Livin' Blues is in ieder geval lekker ruig en smakelijk.
0
geplaatst: 20 december 2004, 15:57 uur
Ik weet niet of het blues is, maar Devil Got My Woman van Skip James uit Ghost World geeft me iedere keer weer kippenvel.
0
geplaatst: 20 december 2004, 17:34 uur
Mooi nummer inderdaad. Dat brengt mij op I Put A Spell On You van Creedence Clearwater Revival.
0
geplaatst: 21 december 2004, 11:45 uur
T.O. schreef:
Mooi nummer inderdaad. Dat brengt mij op I Put A Spell On You van Creedence Clearwater Revival.
Als je voor de blues gaat, moet je echt de versie van Screaming Jay Hawkins eens gaan luisteren!
0
moviefreak#1
geplaatst: 5 juni 2005, 11:26 uur
T.O. schreef:
(quote)

0
dutch2
geplaatst: 5 juni 2005, 11:51 uur
Frank Zappa - The Illinois Enema Bandit (live)
Vanwege die heerlijke gitaarsolo.
0
geplaatst: 5 juni 2005, 11:52 uur
dutch2 schreef:
Zware nacht gehad, meneer d2?

Tegenwoordig doet het I can't be satisfied van Muddy Waters het goed bij mij (té goed eigenlijk
) 
0
geplaatst: 5 juni 2005, 13:11 uur
Ik weet niet of het onder blues valt (ik dacht zelf van wel) maar toen ik 'Diamonds On My Windshield' van 'Tom Waits' hoorde (van Dimestore Novels vol. 1) kreeg ik toch wel een serieus kippevel moment.
0
geplaatst: 5 juni 2005, 22:16 uur
Kippevel, tranen, euforie: Led Zeppelin - Since I've Been Loving You
0
moviefreak#1
geplaatst: 6 juni 2005, 15:34 uur
Janis Joplin - Summertime (live Woodstock'69)
Prachtig gespeeld en gezongen en de staande ovatie van minstens 250.000 man. Kippevel tot en met.
Prachtig gespeeld en gezongen en de staande ovatie van minstens 250.000 man. Kippevel tot en met.
0
geplaatst: 6 juni 2005, 19:58 uur
Ik heb deze al meerdere keren aangeprezen gezien, en is een erkende classic inderdaad. Wil ik toch even eigenwijs ´Somebody will know someday´van diezelfde Cuby, nu toch even met nadruk noemen bij dit topic. Wie het niet kent of even vergeten was: toch even luisteren.
0
geplaatst: 24 april 2007, 19:09 uur
elmore james wist ook hoe je blues moest maken.
eigenlijk elk nummer wat hij zingt is pure klaagzang, maar voor mij springt "it hurts me too" er toch wel wat bovenuit.
Ook "I can't make you love me" van bonnie rait kan me kippenvel bezorgen.
eigenlijk elk nummer wat hij zingt is pure klaagzang, maar voor mij springt "it hurts me too" er toch wel wat bovenuit.
Ook "I can't make you love me" van bonnie rait kan me kippenvel bezorgen.
0
geplaatst: 24 april 2007, 19:27 uur
Iets uit de collectie van ZZ Top. Die bebaarde heren zijn gewoon naar mijn mening de koningen van de blues. Mijn favoriet? Hmm, La Grange! 

0
geplaatst: 24 april 2007, 19:33 uur
Ellis Hooks vind ik erg fijn. Blues met veel soulinvloeden. Een kippenvelgoede cd.
0
fredpit
geplaatst: 24 april 2007, 20:29 uur
modern : Junior Kimbrough, Hypnotiserende donkere blues. Favoriet van o.a Iggy Pop. Niet makkelijk en niet mooi maar erg verslavend als je 'de klik' hebt. Klassiek : Son House Als die man zijn strot opentrekt dondert menig zanger van zijn voetstuk. Wat een persoonlijkheid !! en het grote voorbeeld voor Robert Johnson.
Probeer ook eens de oude krakende opnames Wat een sfeer en zo echt !! Alternatief en Underground voordat deze begrippen uberhaupt bestonden
Goede blues moet je vooral voelen..kippenvel.
Probeer ook eens de oude krakende opnames Wat een sfeer en zo echt !! Alternatief en Underground voordat deze begrippen uberhaupt bestonden
Goede blues moet je vooral voelen..kippenvel.
* denotes required fields.