Muziek / Algemeen / Ex-fan
zoeken in:
0
Yanina
geplaatst: 15 januari 2007, 22:34 uur
Zijn jullie ook wel eens superfan van een band geweest en dat je er na een aantal jaren geen klap meer aan vond?
0
geplaatst: 16 januari 2007, 00:03 uur
Van 1975 tot 1980 was ik een groot Queen fan.Maar volgens mij heeft dat ook een beetje met Queen zelf te maken. Na 1980 zat daar toch behoorlijk de klad in.
Hoewel ik het nu nog best kan waarderen als ik de oude platen hoor. Maar echt goed is het zeker niet meer.
Ik sloeg na 1980 eigenlijk om naar punk en ska.
uiteindelijk nog redelijk alles recht getrokken. Ik luister en waardeer nu echt bijna alles. Van Punk tot Funk zeg maar.
Alleen Queen.......Nee boeit me niet zozeer meer.
0
geplaatst: 16 januari 2007, 08:42 uur
jah.. eigenlijk geen band maar.. een zangeres.. Ik was vroeger fan van kim-lian.. Nou die kon eigenlijk echt niet zingen. 

0
Yanina
geplaatst: 16 januari 2007, 09:55 uur
mu$ic schreef:
jah.. eigenlijk geen band maar.. een zangeres.. Ik was vroeger fan van kim-lian.. Nou die kon eigenlijk echt niet zingen.

Prima mu$ic, dat zet jou ook weer op de kaart....
Bij mij geldt het voor Dire Straits. Wij (familie/vrienden) waren heel enthousiast fan geworden na het uitkomen van "Sultans of Swing". Reikhalzend keken we uit naar het eerste concert in Nederland dat uiteindelijk in Carré plaatsvond
( (we wilden swingen maar 't mocht niet van Carré en we moesten netjes in ons stoeltje blijven zitten). Gelukkig kwam er later een concert in de Edenhal dus hebben we de schade ruimschoots kunnen inhalen.
Dire Straits ging helaas gaandeweg meer muziek maken à la "Twisting by the Pool"
met, voor mij althans, het absolute dieptepunt "Money for Nothing" met het klagerige gehuil van Sting.De LP's van Dire Straits zijn gesloopt door een lief (en waarschijnlijk muzikaal) puppy maar sindsdien nooit meer vervangen.
0
geplaatst: 16 januari 2007, 16:59 uur
Was vroeger ook een zwaar limp bizkid fan en ik vind de eerste 3 albums nog altijd meevallen, vooral de eerste!erna heb ik ze niet meer gevolgd (maar best).
Maar blijkbaar was er plots zo een moment waarop het stoer was limp bizkid stom te vinden en toen moest niemand er meer iets van weten, tot op vandaag. Maar man die hadden pas succes in die tijd!
Van tijd op tijd luister ik er nog eens naar, met plezier
.
0
handsome_devil
geplaatst: 16 januari 2007, 18:01 uur
meyer schreef:
Maar blijkbaar was er plots zo een moment waarop het stoer was limp bizkid stom te vinden en toen moest niemand er meer iets van weten, tot op vandaag.
(quote)
Maar blijkbaar was er plots zo een moment waarop het stoer was limp bizkid stom te vinden en toen moest niemand er meer iets van weten, tot op vandaag.
Ja, om die reden ben ik ze inderdaad ook gaan haten.

Oh en trouwens, AFI - Black Sails in the Sunset vind ik nog steeds een heel behoorlijk CD'tje dat ik zo af en toe nog wel eens opzet, dus haten is een groot woord, ik heb gewoon betere muziek ontdekt die me meer doet

0
geplaatst: 16 januari 2007, 18:23 uur
Misleidende topictitel! ik ben nog steeds een grote fan van The Ex. Steeds meer, eigenlijk.
Ontopic: ik had dit bij
- Placebo (huilebalkerij)
- ...Trail of Dead (reet roesten; behalve "Madonna", wereldplaat, maar da's score 1 op 5)
- Beck (gestolen worden)
- Smashing Pumpkins (doet me niks meer)
Ontopic: ik had dit bij
- Placebo (huilebalkerij)
- ...Trail of Dead (reet roesten; behalve "Madonna", wereldplaat, maar da's score 1 op 5)
- Beck (gestolen worden)
- Smashing Pumpkins (doet me niks meer)
0
geplaatst: 16 januari 2007, 18:30 uur
rayman schreef:
Maar daar ben je dus wel fan van geweest???
OEPS!!
(quote)
Maar daar ben je dus wel fan van geweest???
OEPS!!
Ja, in een heeeeeel erg ver verleden. Toen ik de wereld nog niet zo goed kende, zeg maar. Als is fan een groot woord, het waren meer mijn favoriete bands.
0
geplaatst: 16 januari 2007, 18:37 uur
0
JonnieBrasco
geplaatst: 16 januari 2007, 18:49 uur
Toen ik 8 was, was ik fan van de Britse jaren '60 band The Animals.
Toen ik 12-13 was, fan van Guns N Roses.
Toen ik 14-15 was: The Who.
Toen ik 17 was, vooral U2 en R.E.M..
En eigenlijk vind ik ze allemaal nog steeds goed te pruimen.
Zeker van R.E.M. kan ik me niet voorstellen dat ik ooit ex-fan word.
Toen ik 12-13 was, fan van Guns N Roses.
Toen ik 14-15 was: The Who.
Toen ik 17 was, vooral U2 en R.E.M..
En eigenlijk vind ik ze allemaal nog steeds goed te pruimen.
Zeker van R.E.M. kan ik me niet voorstellen dat ik ooit ex-fan word.
0
geplaatst: 16 januari 2007, 18:59 uur
SelmaDuim schreef:
Heee! oppassen jij!
(quote)
Heee! oppassen jij!

Sorry Selma, ik zal het afvlakken: ween-liedekes.
0
geplaatst: 16 januari 2007, 19:14 uur
0
Yanina
geplaatst: 16 januari 2007, 19:33 uur

De topictitel is voor jullie wel goed dus maar de omschrijving werkt verwarrend

meyer
JonnieBrasco schreef:

Hé ik ook!
0
geplaatst: 16 januari 2007, 21:45 uur
Iron Maiden, toen ik op de basisschool zat, en de rest van de klas gek was van de Spice Girls en zo. Nu vind ik het niet meer te pruimen.
0
geplaatst: 16 januari 2007, 22:02 uur
Op de lagere school was iedereen fan van Doe Maar, maar ik hoorde Twilight Zone van de Golden Earring, en wist meteen dat dit het voor mij was. Dit was echte muziek. Later maakten ze nog When The Lady Smiles, en begonnen meer klasgenoten het mooi te vinden.
Nu vind ik beide bands wel oke.
Nu vind ik beide bands wel oke.
0
geplaatst: 17 januari 2007, 13:07 uur
Ben eigenlijk nooit ergens echt fan van geweest, altijd per plaat gekocht en dan blijk ik uiteindelijk alle studio platen van The Doors te hebben, ik draai ze nooit meer, af en toe een nummer...
0
geplaatst: 17 januari 2007, 14:29 uur
Is dit niet gewoon hetzelfde als bv. 'Leeftijd verandert smaak muziek' of 'Mijn muzikale ontwikkeling'?
0
Yanina
geplaatst: 17 januari 2007, 14:34 uur
luc011190 schreef:
Is dit niet gewoon hetzelfde als bv. 'Leeftijd verandert smaak muziek' of 'Mijn muzikale ontwikkeling'?
Misschien maar dat was niet de bedoeling van dit topic. De bedoeling was er één specifieke band uit te lichten en daar dan een verklaring bij te geven.
0
geplaatst: 17 januari 2007, 15:22 uur
Was eigenlijk altijd een groot liefhebber van het metalgenre, veel folk en vikingmetal - maar ook death of welk ander subgenre ook.
Alleen verzwakte dat op het laatst dag op dag. Vind er nu werkelijk zeer weinig meer aan - het doet me totaal niets meer. Kan er wel naar luisteren, uiteraard - er is ook wel muziek dat ik nog kan waarderen - alleen moet het vreemd lopen wil ik het zelf eens opzetten...
Er is zoveel meer mooiere muziek, - en gelukkig was het 'metal'genre al levensbreed, echter is het jammer dat er meer en meer een bepaald sfeertje rond gaat hangen, ongeacht het subgenre. Zonde.
Alleen verzwakte dat op het laatst dag op dag. Vind er nu werkelijk zeer weinig meer aan - het doet me totaal niets meer. Kan er wel naar luisteren, uiteraard - er is ook wel muziek dat ik nog kan waarderen - alleen moet het vreemd lopen wil ik het zelf eens opzetten...
Er is zoveel meer mooiere muziek, - en gelukkig was het 'metal'genre al levensbreed, echter is het jammer dat er meer en meer een bepaald sfeertje rond gaat hangen, ongeacht het subgenre. Zonde.
0
geplaatst: 18 januari 2007, 17:38 uur
Norah Jones, was ik eerst groot fan van! nu echt niet meer..HEEL erg saai.
Daarintegen is Katie Melua in de plaats gekomen.
Zij weet muziek zeer emotioneen neer te zetten, alleen wel weer jammer dat het een beetje mono is opgenomen.
Daarintegen is Katie Melua in de plaats gekomen.
Zij weet muziek zeer emotioneen neer te zetten, alleen wel weer jammer dat het een beetje mono is opgenomen.
0
Berzerker
geplaatst: 18 januari 2007, 19:24 uur
System of a Down vond ik vroeger (Toen ik een jaar of 13 was) helemaal geweldig, nu vind ik het eigenlijk best wel saai....
0
geplaatst: 19 januari 2007, 05:20 uur
ben even fan geweest van Tori Amos. Maar na "under the pink" en zeker na "Boys for Pele" was de pret er helemaal van af en heb ik het uitgemaakt 

0
geplaatst: 11 december 2007, 19:05 uur
Ik ken bijna niets (op een paar nummers na) van hun vroege periode...
Monster en New Adventures in Hifi zijn heel erg goed maar de laatste 2-3 platen van REM zijn een beetje.....jammer
Monster en New Adventures in Hifi zijn heel erg goed maar de laatste 2-3 platen van REM zijn een beetje.....jammer
0
geplaatst: 11 december 2007, 19:28 uur
Reef
Dog eat dog
Lenny Kravitz
Skunk Anansie
Tonic
Dave Matthews Band
Dog eat dog
Lenny Kravitz
Skunk Anansie
Tonic