MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / liedjes die over iemand gaan

zoeken in:
Over Elvis:

Dire Straits - Calling Elvis
Alannah Miles - Black Velvet

Manic Street Preachers - Kevin Carter (over de gelijknamige fotograaf die uiteindelijk zelfmoord pleegde)
Sonic Youth - Tunic (Karen's Tune) (over Karen Carpenter)

dEUS - Great American Nude (over Tom Wesselmann)

Over Andy Warhol:
Lou Reed/Velvet Underground - Andy's Chest
David Bowie - Andy Warhol

The Modern Lovers - Pablo Picasso (over Pablo Picasso)

"I Heard Ramona Sing" van Frank Black gaat over één van zijn favoriete bands aller tijden: The Ramones. Adam Green's "Jessica" gaat over Jessica Simpson, een hele bekende eeehh.... (ja wat doet ze nu eigenlijk?). En wat ouder: "Madame Medusa" van UB40 gaat over Margaret Thatcher, en volgens mij hebben The Smiths over haar ook een nummer geschreven...

Toto - Rosanna (over Rosanna Arquette, die een relatie toendertijd had met twee Toto-bandleden)

herman schreef:

Carly Simon - You're So Vain (weet iemand over wie dit gaat? )

Het gaat over ... haarzelf, gaf ze een jaartje geleden toe op de Belgische radio. Mick Jagger was blijkbaar een mooie bliksemafleider

Zachary Glass schreef:
(quote)

Het gaat over ... haarzelf, gaf ze een jaartje geleden toe op de Belgische radio. Mick Jagger was blijkbaar een mooie bliksemafleider

dan heb je misschien al een puntje meer dan de anderen op de 2de Stardust Popquiz op 21 mei (en als je de andere posts leest, misschien wel een paar! )

titan (crew)
Ik dacht altijd dat het over Warren Beatty ging.

Daar staat mij ook iets van bij, titan.

Tonyvdb schreef:
(quote)

dan heb je misschien al een puntje meer dan de anderen op de 2de Stardust Popquiz op 21 mei (en als je de andere posts leest, misschien wel een paar! )

Ik denk dat ik mijn printer aan het werk ga zetten op 20 mei

Marillion - King (Elvis Presley, Kurt Cobain)

TOTO schreef:

Toto - Rosanna (over Rosanna Arquette, die een relatie toendertijd had met twee Toto-bandleden)

Tegelijkertijd? Had ze aan een man niet genoeg?

Ruby1966
titan schreef:

Ik dacht altijd dat het over Warren Beatty ging.

Dat dacht ik ook ja

Blöf heeft volgens mij ook een nummer over Chris Götte geschreven en volgens mij is dat Mooie Dag, maar zeker weten doe ik dat niet.

herman schreef:
(quote)

Tegelijkertijd? Had ze aan een man niet genoeg?

tja, Toto, dat zijn sowieso maar halve Jannen hé ...

even deze uppen,
American Idiot van Green Day, gaat dat zeker over G.W. Bush?

Gast
geplaatst: vandaag om 23:27 uur

geplaatst: vandaag om 23:27 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.