MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Album gereleased op geboortedatum

zoeken in:
vondeich
Ik ben eigenlijk op zoek naar een album waarbij de release datum mijn geboortedatum is namelijk 5 februari 1985. Weet iemand een site of een andere informatiebron waar ik dit uit zou kunnen halen?

Het is misschien niet het handigste, want je moet wel een beetje weten wie de artiest of de naam van het album is:
Hopelijk helpt het in ieder geval een beetje.

http://en.wikipedia.org/wiki/1985_in_music#Albums_released

Groeten

dix
* Bump *
* Bump *

Ik vroeg me al af of er zo'n topic was. En ziedaar. Een beetje google-werk leerde dat op mijn geboortedatum 'Another Side Of Bob Dylan' uit is gekomen. Alleen om die reden, en omdat ik nog niks van (en met) Bob had, ben ik 'm van de zomer gaan halen. Het was geen tegenvaller maar het smaakte niet direct naar meer. Maar toch een leuk weetje en reden genoeg om er een lampje op te zetten.

Iemand anders die al googelend zijn geboortdedatum aan een release weet te koppelen?

Dr. Dre - The Chronic is uigekomen op mijn geboortedatum. Aardige classic

Greetings from Asbury Park, N.J. van Bruce Springsteen kwam 4 dagen voor mijn geboorte uit.

Coma Cat schreef:
Dr. Dre - The Chronic is uigekomen op mijn geboortedatum. Aardige classic

Goede username! Ook een aardige classic

Op mijn geboortedag kwam Motor Booty Affair van Parliament uit. Ken het niet, maar de titel is wel goed.

Even voor mijn geboorte kwam The Jam's All Mod Cons uit, dat vind ik wel een kneitergoede plaat.

Wiki zegt deze maar MuMe zegt van niet... wat is het nou?

John Phillips - John Phillips (John, the Wolf King of L.A.)

http://en.wikipedia.org/wiki/John_Phillips_(John,_the_Wolf_King_of_L.A.)

Yo-Yo - Black Pearl
Swing Out Sister - Get in Touch with Yourself
The B-52's - Good Stuff
Deee-Lite - Infinity Within
Elvis Presley - The King of Rock 'n' Roll: The Complete 50s Masters Box Set
Helmet - Meantime
Various Artists Soundtrack - Mo' Money: Original Motion Picture Soundtrack
Elton John - The One
Carcass - Tools of the Trade
Napalm Death - Utopia Banished

Niet echt iets heel boeiends dus, geloof ik. Yo-Yo is de enige artiest die ik niet ken, misschien eens checken.

Bridge Over Troubled Water van Simon en Garfunkel is ongeveer op mijn geboortedatum gereleased.. tsja, ik heb er weinig mee, maar kan me lulliger platen indenken.

Volgens mij kwam Desire van Bob Dylan in januari 76 uit. Vind ik geen schande.

Telamon
handige site om de belangrijkste platen van dat moment te ontdekken: Rock Music Timeline

In augustus 1973 kwamen oa deze klassiekers op de markt:

(afbeelding) met 'Jessica'

(afbeelding) met 'Angie'

(afbeelding) met oa 'Higher Ground'

Deze 2 platen zijn uitgebracht op de dag dat ik geboren werd, namelijk 15 juni in 1993.

En ik ken ze beide niet

Neil Young - Unplugged (1993) en Pete Townshend - Psychoderelict (1993)

Die eerste is een aanrader. Die tweede ken ik niet, maar gezien het gemiddelde lijkt me dat niet echt een aanrader.

Het is geen albumuitgave, maar ik weet dat Jimi Hendrix zijn gitaar in brand stak op mijn geboortedag. Volgens mij gebeurde dat in Londen. Weer iets anders dan een kaarsje aansteken voor een pasgeborene, toch? Ik ben trouwens ter wereld gekomen op 31 maart 1967. En The Walker Brothers begonnen op mijn geboortedag aan een afscheidstournee. Op de hoes van Sgt. Pepper Lonely Hearts Club Band kan ik trouwens niet staan, want die foto is een dag voor mijn geboorte genomen. Dus die geruchten kunnen eindelijk de wereld uit.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:58 uur

geplaatst: vandaag om 23:58 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.