MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Mening van ouders en vrienden

zoeken in:
@ Woutt: Ja, lach maar, maar ik moet dat telkens aanhoren.

Kos
rico-bballer schreef:
Mijn vader heeft de slechtste smaak ooit belle perez enzovoort.

Kan slechter hoor. .

Harco
Mijn vader doet altijd bewegingen met z'n handen alsof 'ie een rapper is, als hij m'n kamer binnenkomt.

Ik luister naar heel veel verschillende muziek. 't Liefste wel "rock" in het zeer algemeen, maar dat is bijlange niet alles. Kijk hier eens op www.noxa.net/blackside . Vrienden hangt er vanaf, 'k heb veel rock/gothic / metal vrienden maar anderzijds ook mensen die naar jump luisteren dat ik dan weer echt herrie vind.

Mijn zusje van 13 luistert vooral naar Nederlandstalige muziek en is grote fan van Dean. Gewoon de top 40, met een voorkeur voor die twee soorten

Mjin broer luistert wat vanalles: techno, electro, rock... 'k vind dat hij wel een goede smaak heeft maar 'k hoor het niet zo vaak want zijn pc staat beneden en die waar 'k nu op zit boven.

Mijn vader is ne klassieker pur sang, totaal niet mijn stijl en alles wat "harder" is dan klassiek vind 'm hard. R.E.M vindt 'm zelf al redelijk hard.

Ons moeder die gaat er op vooruit sinds ze mijn cd van Sopor Aeternus and the ensemble of shadows om de 5 botten komt pikken.

wow, modern, Sopor zou echt veel te donker zijn voor me ouders. Vet project wel.

Mijn ouders houden niet van al mijn muziek. Echter wel gedeeltes. Mijn vader en ik delen artiesten als The Dubliners, Buena Vista Social Club, Cream/Clapton, Dire Straits af en toe en John Mayer Trio en ook de powerballads van oude Live (band) cd's kan ie wel waarderen. Mijn moeder moet het niet al te ruig worden maar kan vaak het bovenstaande nog wel waarderen allemaal.
Ze hebben een hekel aan Metal, Electronic vinden ze vaak gedreun Hiphop is saai gepraat en het wat snellere rockwerk hoef ik ook niet mee aan te komen.

De vrienden verschillen ook wel erg qua smaak. Verschilt van Pop tot Hiphop. Op dit moment heb ik 1 vriend die van rock alla Muse, Placebo, Radiohead, Silverchair en Belle & Sebastian houdt. Die komt dan nog het dichtst in de buurt en daar kan ik dan ook af en toe nog wel wat aan kwijt. Mijn meer ontoegangkelijke keuzes worden natuurlijk niet begrepen.

Mijn vader:
Is een van de 2 personen met wie ik het meeste muzikale overeenkomst heb. Hij was vroeger ook wel redelijk fanatiek muziekliefhebber, maar dat is in de jaren '80 een beetje opgehouden. Via hem leerde ik vroeger de muziek uit de jaren '60 en '70 kennen, zoals Pink Floyd, Bob Dylan, Genesis, Led Zeppelin, Simon & Garfunkel, Supertramp, Deep Purple, The Doors, Donovan etc.
Nu leert hij artiesten via mij kennen, o.a. Porcupine Tree, Tori Amos, Gert Vlok Nel, Caravan, Marillion, veel jazz en zelfs Rammstein en Trentemoller vind ie goed. Alleen de hardere elektronische en obscuurder rockmuziek vind ie niets.

Mijn moeder:
Heeft veel minder met muziek. Het moet vooral niet te moeilijk, alternatief en instrumentaal zijn. Groot liefhebber van Katie Melua bv. Er zijn wel een aantal artiesten die we beiden goed vinden, zoals Tori Amos, Kate Bush en Supertramp, maar het meeste vindt zij niks.

Mijn broertje:
Vroeger enorm metalfanaat, dat is inmiddels wel over, luister nu een beetje naar van alles wat. Vindt een aantal dingen van mij wel goed, maar het meeste niet.

Mijn vriendin:
Haar favorieten zijn Mika, Acda & de Munnik en Marco Borsato, redelijk treurig dus. Gelukkig weet ze, dat ze dat nooit in mijn nabijheid hoeft te draaien Verder luistert ze naar alles wat haar vader op haar iPod zet, en die heeft wel een behoorlijke muzieksmaak. Ze vindt ook redelijk wat dingen van mij goed, wederom als het niet te alternatief of hard wordt...

Mijn vrienden:
Mijn vrienden uit mijn hockeyteam hebben wel redelijk overeenkomstige muzieksmaak. De meesten houden ook erg van minimal en techno, en met hen ga ik ook vaak naar feestjes. Verder is er een gezamenlijke voorliefde voor bands als The Doors, The Velvet Underground, The Cure, Pink Floyd en Joy Division, en laat ik ze zeer regelmatig dingen horen, van Love tot Pixies en van Comus tot Aphex Twin. Ze vinden niet alles goed, maar veel wel, en ik ben in hun ogen ook een beetje de 'muziekprofessor'.

Mijn vrienden uit mijn jaarclub heb ik minder muzikale overeenkomst mee. Er zijn er twee die ook naar techno luisteren, waarvan ik met een ook de voorliefde voor andere elektronische muziek en artiesten als Neil Young en Bob Dylan deel. De andere luistert verder vooral hiphop en slappe popmuziek. Slappe popmuziek, vooral uit de jaren '80, is ook de smaak van een andere club- en huisgenoot. Gorki en Bruce Springsteen kan ie wel waarderen, maar alles wat harder is dan dat vind ie herrie. Verder heeft ie de irritante gewoonte om nummers 20x achter elkaar te luisteren. Een andere club- en huisgenoot kan ik nog wel plezier met jazz, sommige symfonische rock en singer-songwriters. Voor de rest hebben we nog een klassiek, score en countryfanaat, iemand die luistert naar hardcore en reggaeton en de rest luistert vooral naar standaard poprockartiesten. Daar kan ik dus niet zo veel mee.

Wel heb ik dan nog 2 (vrouwelijke) huisgenoten met wie ik veel over muziek kan hebben. Eentje luistert metal, maar wel meer naar de progressieve kant, bands als Opeth, Porcupine Tree, Orphaned Land en Ulver vind ze ook goed. De ander heeft net zo'n absurde muzieksmaak als ik. Ze luistert veel naar folk en singer-songwriter, maar ook naar Joy Division en techno. The Incredible String Band is een van haar favoriete artiesten en ze is de enige die ik ken die mijn voorliefde voor flamenco deelt.

Harco schreef:
Mijn vader doet altijd bewegingen met z'n handen alsof 'ie een rapper is, als hij m'n kamer binnenkomt.

Dat beeld herken ik

rico-bballer
Me too,

Ik ben eigenlijk wel gezegend met mijn vrienden. De meesten hebben wel iets met muziek, al was het maar omdat ik ze wel 's meesleep naar feestjes en concerten.

De eerste is mijn DJ-maat en heel erg (full-time zelfs, hij leeft ervan) bezig met electronische dansmuziek. Verder heeft ie een voorliefde voor de 60s en wat dat betreft ook een enorme collectie. Maar ook nieuwe dingen (vooral in de indie-hoek en niet te depressief) gaan er wel goed in.

De tweede heeft een erg brede smaak en luistert naar wereldmuziek (voorkeur voor fado, flamenco), hiphop (oldschool), jazz, blues, breakcore, etc. Die kun je echt alles voorschotelen.

De derde is een soort van gids voor mij: meer thuis in de wat lastigere electronic, maar ook de Basic Channel-stal en aanverwanten gaan er in als koek. Verder wat progrock, mooie liedjes en ook klassiek en kerkelijke muziek.

De vierde was lange tijd fanatiek actief in de hardcore-scene (de punk-variant van hardcore), maar probeert sinds een jaaf of twee vanalles uit wat wij hem voorschotelen. Vooral indiebandjes gaan er goed in, maar daar blijft het dan ook wel bij.

De vijfde luistert naar pop en dan voornamelijk gezongen door vrouwen. Dat gaat van Solid Harmonie (fout) tot Texas (goed).

Andere vrienden zijn veel minder met muziek bezig. Veel zijn van het type dat maar een paar CD's heeft en vooral naar de radio luistert.

Kos
Harco schreef:

Mojo Pin
Is dit hem toevallig?

@ Titmeister : Gaan die techno-vrienden van je zich ook nog een aanmelden op MuMe?

Overigens lijkt Joy Division en techno een willekeurige combinatie, maar ik als je op technofeestje rondkijkt zie je best wel vaak mensen met een Joy Division-shirt lopen (die Unknown Pleasures-shirts zijn sowieso in de mode), maar ook muzikaal (qua structuur, sfeer etc) hoor ik altijd best veel overeenkomsten. Al met al: Joy Division + techno = een mooie combinatie.

herman schreef:
De eerste is mijn DJ-maat en heel erg (full-time zelfs, hij leeft ervan) bezig met electronische dansmuziek. Verder heeft ie een voorliefde voor de 60s en wat dat betreft ook een enorme collectie. Maar ook nieuwe dingen (vooral in de indie-hoek en niet te depressief) gaan er wel goed in.

Ik ben benieuwd. Wat is zijn artiestenaam? Heeft-ie een myspace?

Leuk topic

Mijn moeder: is leerkracht M.O., laten we dus zeggen dat ze vrij veel met muziek bezig is. Is verder fan van hedendaagse hitjesmuziek, maar ook van Queen, klassieke muziek, e.d. Ze luistert ook graag naar de niet te agressieve rap/hip hop. Geen agressieve herrie dus.

Mijn vader: ik heb eigenlijk geen flauw idee... Hij heeft wel hopen cd's van '80s en '90s popartiesten, laten we het daarop houden.

Mijn stiefvader: fan van kleinkunst. Hedendaagse muziek, daar vindt hij drie keer niets aan.

Mijn zus: daar strookt het al meer mee. Ze is fan van Within Temptation (dat foutje moet ik er nog uitkrijgen ), Mudvayne en eigenlijk nog een hoop (commerciëlere) Hardrock/Metalbands. Ik geef haar graag en vaak tips, die meestal goed ontvangen worden.

Er zijn toch een pak vrienden die dezelfde muzieksmaak hebben als ik, een paar ook door mij Best wel leuk, we spreken dingen af voor concerten enzo. Verder deel ik zo ongeveer mijn muziekmap met bro (user hier), daar kan ik altijd wel terecht met iets nieuws, en ik krijg ook veel nieuwe dingen door van hem.

Feeder
Mijn moeder: fervente Boudewijn de Groot/The Cure/Nirvana liefhebster dus dat zit wel goed. Nagenoeg alles wat ik graag hoor kan zij ook waarderen, alleen heftige metal en electronic is minder aan haar besteed.

Mijn broer: is zo open-minded als iemand maar zijn kan, hij luistert écht naar alles wat je je maar kan voorstellen. Daarmee zit het dus ook wel goed want over het algemeen kan ik ook echt alles van enig niveau waarderen.

Mijn zus: luistert nogal veel dEUS, Eels, Pixies en allerlei obscure Japanse bands (waar vaak heel goeie dingen tussen zitten).

Met mijn vriendin kon ik het niet beter treffen, ze stoort zich nooit aan m'n muziek, integendeel. Ondertussen is ze door mij al een grote fan van Pink Floyd, the Doors en Radiohead geworden. Eigenlijk kan ze ook echt alles waarderen. Behalve wanneer de muziek een beetje té heftig wordt. Oja, hip-hop moet ik haar ook niet voorschotelen.

Verder is m'n vriendenkring ook niet zo slecht. Er zit een electronic-fan tussen, een metal-liefhebber en ook iemand die in de grunge is blijven hangen.

Potverdikke, ik kan niet klagen. Zeg dat ik het u gezegd heb!

Jouw broer moet wel luisteren naar jouw muziek, anders bewerk je zijn duimen met scheermesjes.

aslan (crew)
Mojo Pin schreef:
Is dit hem toevallig?

hopelijk is dit 'm niet

Feeder
deric raven schreef:
Jouw broer moet wel luisteren naar jouw muziek, anders bewerk je zijn duimen met scheermesjes.

Jij vergeet ook niet snel iets Leon

bro
bennerd schreef:
Leuk topic

Er zijn toch een pak vrienden die dezelfde muzieksmaak hebben als ik, een paar ook door mij Best wel leuk, we spreken dingen af voor concerten enzo. Verder deel ik zo ongeveer mijn muziekmap met bro (user hier), daar kan ik altijd wel terecht met iets nieuws, en ik krijg ook veel nieuwe dingen door van hem.

That's the way it has to be, Duuude

*Mijn ma luisterd naar oude pop en pop/rock vanuit haar tijd (meetal vind ik er niet veel aan) of commerciele hiphop-achtige dansbare dingen (maar dat is dan eerder omdat ze LO-leerkracht is en dikwijls dansles geeft)

*Mijn pa luisterd naar dingen zoals ozark henry, Raymond Van het groenewoud enzo. en af en toe Moby en Yevgueni.
Moby en yevgueni zijn dan ook het enige waar ik af en toe naar luister en dat overeen komt met mijn ouders. Mijn muziek vinden ze maar lawaai (wat een cliché) buiten Bob Marley dan

*Mijn zus luisterd naar allerlij alternative muziek. Best leuk als zij een cdtje oplegt in de auto, maar uit eigen beweging luister ik er niet echt naar.

*en bij mij vrienden zit het hetzelfde als bij bennerd

Stijn_Slayer
De mening varieert van heel erg positief tot zwaar negatief.

Als ik klassiek, blues, sixties heb opstaan vinden m'n ouders dat helemaal schitterend. Maar als ik dan om het even in hun woorden te zeggen 'een bak lawaai' aanzet dan mag het allemaal wel wat minder.. Vrienden weet ik meestal wel te beinvloeden, die gaan ook alles luisteren wat ik luister

Als eerste: iedereen hier in huis houd van muziek.

Mijn vader: Toch wel de meeste overeenkomsten, heeft zelf een collectie van meer dan 500 cd's en ontiegelijk veel LP's, Pink Floyd, The Beatles, Led Zeppelin, Frank Zappa, Queen, Deep Purple... noem maar op. En is tegenwoordig helemaal gek van Muse, heeft alles van ze, alle dvd's en cd's, net geen rares en dat soort spul. 2 jaar terug nog samen naar een concert van Muse in de brabant hallen geweest, en sindsdien heb ik ook nog 1 en ander van Muse aangeschaft, en ben ik daar ook steeds meer naar gaan luisteren. Eveneens van bovenstaande bands, heb o.a Deep Purple in Rock in mijn CD collectie. Vorig jaar ook nog samen naar een concert van Porcupine Tree geweest, alleen beviel de support act hem beter: Anathema, zullen wel de Pink Floyd invloeden zijn .

Opnieuw dit jaar 2 concerten bezoeken: Sigur Ros en Golden Earring, kijken wat hij van eerstgenoemde vindt en ik van Golden Earring, al ken ik natuurlijk Radar Love en Twilight Zone van. Hij liet mij laatst Eight Miles High horen, mooi nummer!

Mijn broer: We hadden overeenkomsten, wordt steeds minder.

Ik begon met hakken en zagen en super gabber achtige cd's totdat Woodstock 99 op TV kwam: The Offspring, Limp Bizkit etc, helemaal geweldig toen, nu niet meer.
Hij luistert hier nog wel naar + meer punk, millencolin, reel big fish etc + nu metal achtig stuff en metallica. Al hoorde ik laatst opeens Riverside uit zijn kamer komen, Vast niet wetend dat ik ze alle 3 al in bezit had. Heeft ook Lateralus van Tool maar vindt hij weer niks, dat terzijde...

Dunno, voel me alsof ik die muziek een beetje voorbij gegroeid ben, luister liever naar muziek waarbij ik wat voel(rustige en instrumentale post rock is de laatste paar maanden erg in trek bij mij), euh... complexe muziek, of bekijk gewoon mijn top20..

Rest in huis: Veelal radio, musical achtig, r & b, pop.

Kan mij ook nog herinneren dat ik 2 jaar geleden met mijn ouders de pain of salvation - be op dvd heb bekeken, moeder des huizes vond de zang erg mooi.

Stijn_Slayer schreef:
Vrienden weet ik meestal wel te beinvloeden, die gaan ook alles luisteren wat ik luister

Das wel ombetant zeg.
Ik had vorig jaar ook last van die meelopertjes.

bennerd schreef:

Mijn zus: daar strookt het al meer mee. Ze is fan van Within Temptation (dat foutje moet ik er nog uitkrijgen ), Mudvayne en eigenlijk nog een hoop (commerciëlere) Hardrock/Metalbands. Ik geef haar graag en vaak tips, die meestal goed ontvangen worden.

Hoe oud is ze?

Feeder
AGE-411 schreef:
(quote)

Hoe oud is ze?

Vroeg hij zonder enige bijbedoelingen.

AGE-411 schreef:
(quote)

Hoe oud is ze?

Ga je het haar persoonlijk vragen?

Harco schreef:
Hahaha ik zie het echt zo voor me, geweldig.

Mijn ouders waren eerst redelijk afstandelijk qua rap, maar niet echt afkeurend (ik wrijf het dan ook niet in hun gezicht/oren). Maar volgens mij beginnen ze mijn muzieksmaak steeds meer te waarderen, ik hoor regelmatig als ze mijn kamer binnenlopen en ik mijn muziek aan hebt staan van 'oh, dit klinkt nog wel leuk' of iets dergelijks. Mijn vader begint die gekke rapperts ook wat meer te waarderen. En omdat ik een ietsiebietsie Soul luister, kan ik met mijn moeder daarover praten, en zelfs haar wat albums verschaffen, wat zij natuurlijk weer leuk vind.

Mijn vrienden... eentje luistert naar hetzelfde soort hip-hop als ik, maar omdat ik iets eerder ben begonnen met het 'diggen' naar artiesten kan ik hem soms iets aanraden wat vaak wel bevalt. Een ander houdt meer van de commercielere kant van hip-hop, en vind wat ik luister vaak maar saai, maar soms kunnen we elkaar wat aanraden. Nog een ander luistert reggaeton... tja... ikzelf vind daar niets aan, en hij is zeer (negatief) bevooroordeeld over alles wat ik luister, dus hem heb ik al opgegeven qua muzieksmaak haha.

Mijn ouders hebben echt niks met muziek, ik kan me niet voorstellen dat ze dat vroeger ooit wel hadden. Als ze al iets van voorkeur hebben ligt die bij m'n vader bij schlagers en m'n moeder bij folk. Haar hoor ik wel eens over Celtic Myst en Enya en dat soort dingen. Maar nieuwe dingen ontdekken zit er niet meer bij.

En dat geldt ook voor mijn beide (oudere) zussen. Ze draaien plaatjes van REM, U2 en Crowded House, dat werk. Als ik ze iets van The Shins ofzo laat horen vinden ze het wel mooi, maar zelf op zoek gaan naar iets, nou nee.

Vriendin fladdert alle kanten op. Van vrij pittige muziek ala Anathema via Muse/Radiohead naar hollandse gevoeligheid van Borsato en zo. Maar ook Madonna, Kate Bush en Beyonce heb ik al uit haar cd speler horen komen, al met al kan ik er weinig mee.

Van m'n vrienden luisteren er wel een paar een beetje naar hetzelfde als ik (ik heb ze bijna allemaal aan The National gekregen), maar er zitten ook van die types tussen die echt helemaal stil zijn blijven staan. Eentje maakt het echt bond; die draait altijd en de hele dag door Dire Straits, met zo'n kop erbij van 'zo maken ze het niet meer tegenwoordig'.

Stijn_Slayer
AGE-411 schreef:
(quote)

Das wel ombetant zeg.
Ik had vorig jaar ook last van die meelopertjes.

Daar heb je wel gelijk in op zich.. Ze luisteren meestal ook niet meer dan de 3 grootste hits van een artiest en doen dan alsof ze fan zijn

stuart
Mijn vader houdt van klassiek en mijn moeder van smartlappen; ik hou van veel wat daar tussen zit.

otherfool schreef:
die draait altijd en de hele dag door Dire Straits, met zo'n kop erbij van 'zo maken ze het niet meer tegenwoordig'.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:10 uur

geplaatst: vandaag om 19:10 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.