MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Gezocht: Middeleeuwse klanken/muziek

zoeken in:
Sting met zijn plaat Songs From The Labyrinth zal wel iets zijn wat je zoekt.

Ik zou eens wat van Arcana gaan luisteren.....Middeleeuwse ambient is inderdaad een aardige omschrijving. Met deze muziek kan ik met de ogen dicht me wel in de middeleeuwen vinden......luidende kerkklokken, tromgeroffel alsof een horde ridders/barbaren richting slagveld geleid worden, het idee soms dat monniken de zang verzorgen, dit moet wel zijn wat je zoekt.

Wow, dat Arcana is erg indrukwekkend idd. In vrije benadering ergens tussen ancient doom, gothisch (niet gothic, al vind ik het wel in het straatje passen) en de donkerste galmen uit het gregorian........zoiets. Hoe dan ook heftig.

In mijn bericht noemde ik The Violet Hour. Inmiddels is er iemand die wat songs van het album The Fire Sermon heeft geplaatst. Niet de beste, maar de middeleeuws getinte klanken komen wel aardig uit de verf. Heel relaxed, kan er nu, ruim twintig jaar later, nog altijd graag naar luisteren.
Dream Of Me

- Qntal;
- Helium Vola;
- Omnia;
- Blackmore's Night;
- Faun (deze moet je zeker beluisteren);
- Haggard

Om er maar eens een paar te noemen.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:01 uur

geplaatst: vandaag om 21:01 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.