MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Liedjes met lyrics die verschillende betekenissen lijken te hebben

zoeken in:
Heey daar!
Ik heb bij sommige liedjes wel eens moeten nadenken waar de tekst nou op sloeg, ik had dus eens een discussie over : it's raining men van the weather girls, ik dacht eerst dat het over regenen ging, maar nee, het ging over mannen die zegmaar uit de lucht vielen,
en zo zijn er vast nog wel meer aparte liedjes waar je de tekst ook anders mee kunt vergelijken, kennen jullie misschien nog wat van die aparte lyric liedjes? die zoek ik namelijk , ik wil er namelijk een werkstuk voor maken in het Engels, want ik doe altijd werkstukken in muziek en mij lijkt dit ook wel wat
misschien een raar idee, maar ik heb al veel werkstukken gemaakt dus dit lijkt me ook wel wat ,
ik hoop dat jullie wat liedjes weten, alvast bedankt!

Zonder twijfel: Don McLean's American Pie

Stairway to Heaven van Led Zeppelin

mu$ic schreef:
misschien een raar idee, maar ik heb al veel werkstukken gemaakt dus dit lijkt me ook wel wat

Ik volg je argumentatie niet helemaal

Ben je op zoek naar liedjes die werkelijk twee verschillende betekenissen in zich hebben? Want er bestaan ontzettend veel nummers met symbolische, allegorische teksten. Zoals je vast weet is symboliek doorgaans op meerdere manier te interpreteren.
Bijvoorbeeld nummers van The Doors (door Jim Morisson) of Pink Floyd, om eens wat te noemen.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:23 uur

geplaatst: vandaag om 10:23 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.