Muziek / Algemeen / Zonder zang nóg mooier?
zoeken in:
0
geplaatst: 13 maart 2007, 18:37 uur
Ik keek rond op het forum, maar zag dat er aan dit onderwerp nog geen topic besteed was, zodoende:
Ik luister vaak naar nummers en meestal is mijn oor meer gericht op het instrumentale deel dan de dominante zang.
Zodoende vroeg ik me af of het bij jullie ook wel eens voorkomt dat een nummer jullie instrumentaal mooier lijkt dan met zang, vooral als er geen instrumental van dat nummer bestaat.
Nummers die ik bedoel zijn oa.:
Ik wacht al zo lang - Lange Frans, Baas B, Brutus en Tim
Attack - 30 seconds to Mars
The sun always shines on tv - A-Ha
Year of the cat - Al Stewart (Ookal twijfel ik hier nog wat over)
Laat mij weten, ben erg benieuwd.
Groeten, OldSkool
Ik luister vaak naar nummers en meestal is mijn oor meer gericht op het instrumentale deel dan de dominante zang.
Zodoende vroeg ik me af of het bij jullie ook wel eens voorkomt dat een nummer jullie instrumentaal mooier lijkt dan met zang, vooral als er geen instrumental van dat nummer bestaat.
Nummers die ik bedoel zijn oa.:
Ik wacht al zo lang - Lange Frans, Baas B, Brutus en Tim
Attack - 30 seconds to Mars
The sun always shines on tv - A-Ha
Year of the cat - Al Stewart (Ookal twijfel ik hier nog wat over)
Laat mij weten, ben erg benieuwd.
Groeten, OldSkool
0
geplaatst: 13 maart 2007, 18:39 uur
Ik vind The Europe - Final Countdown de muziek mooier
Ook Guns N Roses - Sweet Child Of Mine
Ook Guns N Roses - Sweet Child Of Mine
0
geplaatst: 15 maart 2007, 20:24 uur
Goed topic.
Ik heb dat inderdaad nogal eens. Ik kan zo een lijstje maken met Disco-platen waarbij bij mij steevast de instrumentale versie op gaat. Blue Monday is er éen van inderdaad.
Ik heb dat inderdaad nogal eens. Ik kan zo een lijstje maken met Disco-platen waarbij bij mij steevast de instrumentale versie op gaat. Blue Monday is er éen van inderdaad.
0
luisteraart
geplaatst: 15 maart 2007, 21:16 uur
Ik vind dit heel moeilijk, omdat ik de zang niet alleen beschouw als 'tekst' maar ook als instrument, steminstrument. Voor wat betreft muziek die ik waardeer, en die met zang is, kan ik de stem niet los zien van de instrumentale rest.
0
Bobiej
geplaatst: 15 maart 2007, 21:36 uur
Volgens mij zijn de meeste Opeth nummers zonder zang prima te verdragen, hoewel de grunts e zang van Mikael natuurlijk gewoon een extra instrument zijn.
0
geplaatst: 17 maart 2007, 14:09 uur
Ik ben meestal niet zo van de Deathmetal-grunts. Dan luister ik een stuk, vind de muziek vaak erg gaaf, totdat zo'n vent dan zijn strot open doet en er zo'n grafrochel uitkomt 
Even nuanceren: heb ik meestal, een enkele keer kan ik een grunt wel waarderen... dus a.u.b. geen dreigbrieven van verstokte grunt-fans

Even nuanceren: heb ik meestal, een enkele keer kan ik een grunt wel waarderen... dus a.u.b. geen dreigbrieven van verstokte grunt-fans

0
fastpulseboy
geplaatst: 17 maart 2007, 15:27 uur
Ik vind vaak dat de zang teveel op de voorgrond is gemixt...vaak vind ik dat jammer omdat daar dan automatisch de focus veel meer op ligt. Gelukkig zijn er ook genoeg bands die dat evenwicht goed maken. En soms is zang ook erg overbodig. Ik mis het ook nooit als ik naar postrock of anderszins instrumentaal lawaai luister.
0
geplaatst: 18 maart 2007, 16:31 uur
Als Mike Oldfield nu zijn zatte kop gehouden had in part 2 van TB 1973 had dat cavemen-gedeelte veel mooier geklonken 

0
geplaatst: 18 maart 2007, 16:53 uur
Metallica - My friend of misery
Was bedoelt om instrumental te worden. Jason Newsted zende in 1986 een tapeke met dit er op in toen men naar een bassist op zoek was.
Het werd Jason en het nummer van het tapeke kwam mèt tekst op the black album. (tot groot ongenoegen van Jason).
Was bedoelt om instrumental te worden. Jason Newsted zende in 1986 een tapeke met dit er op in toen men naar een bassist op zoek was.
Het werd Jason en het nummer van het tapeke kwam mèt tekst op the black album. (tot groot ongenoegen van Jason).
0
geplaatst: 18 maart 2007, 16:56 uur
AGE-411 schreef:
Metallica - My friend of misery
Ik vind het instrumentaal geen uitschieter!!!Metallica - My friend of misery
0
Yann Samsa
geplaatst: 27 juni 2013, 22:51 uur
Tijdens het luisteren van Holy Fire (de nieuwe Foals) dacht ik af en toe wel: 'deze zou instrumentaal echt veel beter zijn'.
0
geplaatst: 28 juni 2013, 20:18 uur
De meeste muziek zou ik beter trekken zonder de zang eerlijk gezegd.
0
geplaatst: 29 juni 2013, 13:43 uur
Metallica is een band waar ik zo een (figuurlijk) punt af kan trekken vanwege de zang soms.
0
geplaatst: 29 juni 2013, 15:54 uur
The Flower Kings, vind de vocalen niet superslecht, maar het is niet zo goed als de muziek zelf.
Net als Dream Theater.
Net als Dream Theater.
0
geplaatst: 4 juli 2013, 11:49 uur
Ben gek op de spaghetti-western sfeer van Calexico. De meeste nummers waarop Joey Burns zijn mond open doet kunnen mij gestolen worden.
* denotes required fields.