MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Lekker retro: cassettebandjes

zoeken in:
Ik heb laatst mijn zolder opgeruimd, en een 600tal cassettes weggegeven... Had de meeste ondertussen al op cd/lp

sxesven schreef:
Bestaat volgens mij al een thread over tapes, trouwens.

Beter laat dan nooit, maar de topics zijn samengevoegd.

herman schreef:
In sommige genres zijn cassettebandjes nog de belangrijkste geluidsdrager, bv. noise en power electronics.

En in veel landen zijn cassettes ook nog steeds populairder dan cd's. Zelf heb ik ook nog een cassettedeck en plusminus 300 tapes.

Zijn die tapes dan kwalitatief ook wat beter geworden? Ik vond het om eerlijk te zijn ontluisterend hoeveel gekochte tapes na een aantal jaar kuren begonnen te vertonen (met name tape-breuk).

Was ooit wel leuk omdat ze zo goedkoop waren (zeker toen het medium uit zwang raakte) maar inmiddels heb ik ze allemaal (ca. 250) al lang geleden weggedonderd (met uitzondering van de Live 1975/85-box van Bruce Springsteen, maar die heb ik ook alleen nog maar voor de box zelf).

Tapes: brrrr...

tnf
Ik heb hier een compilatie van een van de radio opgenomen bandje uit 1998. Heb er twee jaar terug heel veel gemaakt, mp3-compilaties van de overgangen tussen verschillende nummers (met al die jingles en dj's die er doorheen praten en zo), per bandje eentje. Zo konden de originelen eindelijk eens weg, zonder ook meteen al m'n jeugdsentiment weg te gooien.

Wat schattig, denk ik als ik dit nu terug hoor.

(Hoesje met playlist: http://i.imgur.com/rOzCx.jpg )

Gast
geplaatst: vandaag om 10:22 uur

geplaatst: vandaag om 10:22 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.