MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Arrow Classic Rock

zoeken in:
Het gaat lekker op Arrow... we hadden eerst toch een symfo 25, nietwaar? En omdat vorig jaar oktober vijf dinsdagavonden telde, mochten we destijds genieten van de Symfo 31. Maar dit jaar zijn het er weer vier...

...en daarom nu dus een symfo 29
met Gates of Babylon van Rainbow
en met Radioactive Toy van Porcupine Tree... o nee, dát is te verklaren: meneer Baars draaide het bewuste nummer al op 22 juli, 2 september én 23 september... nog nét voor het sluiten van de stembus

speranza
freitzen schreef:

Nou Manuela Kemp nog weg
Ik heb helemaal niets met Arrow Classic Rock. Ik wil echter geen kwaad woord over Manuela Kemp horen. Manuela Kemp is een bijzonder aantrekkelijke vrouw. Ik vind haar ook heel sympathiek. Tot slot wil ik nog vermelden dat ze een bijzonder zwoele stem heeft die in combinatie met bovenstaande factoren mijn hart sneller laat kloppen.

Casartelli (moderator)
Arrow raakt vergunningen kwijt

GRONINGEN - Agentschap Telecom trekt de vergunningen van de radiozenders Arrow Classic Rock en Arrow Jazz FM in vanwege een structurele betalingsachterstand.

De uitzendingen van beide zenders moeten uiterlijk 11 maart om middernacht gestaakt zijn, staat maandag op de website van het Agentschap Telecom.

''Met de eigenaren zijn in een eerder stadium betalingsregelingen afgesproken. Hieraan is herhaaldelijk niet voldaan. Ook het voorgenomen besluit om de vergunning in te trekken heeft niet geleid tot betaling van de openstaande bedragen. Daarom ziet Agentschap Telecom zich genoodzaakt de vergunningen in te trekken'', aldus directeur-hoofdinspecteur Marita Schreur van Agentschap Telecom.

Toezichthouder
Arrow Classic Rock heeft een betalingsachterstand van 6.852.500 euro, de betalingsachterstand van Arrow Jazz FM bedraagt 2.039.120 euro. Opgeteld staat Arrow 8.891.710 miljoen euro bij de Staat in het krijt. Volgens een woordvoerder van de toezichthouder zijn de betalingsproblemen begonnen in mei 2007.

Jaarlijks moet Arrow Classic Rock 4,2 miljoen euro aan de Staat betalen. Dit is het bedrag waarvoor de FM-frequenties waar de commerciële radiozender tegenwoordig gebruik van maakt, in 2003 voor zijn geveild.

De licentiekosten van Arrow Jazz FM bedragen een miljoen euro per jaar. Volgens de woordvoerder van het agentschap is het intrekken van de vergunning een ultieme maatregel, waar een heel traject aan is voorafgegaan om te komen tot een oplossing.

Ad Ossendrijver, eigenaar van de Arrow Media Groep, zegt dat dit traject wat hem betreft nog niet is afgelopen. ''We zijn met de overheid in gesprek over het maken van betalingsregelingen die acceptabel zijn in deze tijd van recessie. We hebben gevraagd om een verzachtend regime om Arrow in de gelegenheid te stellen dit in eigen tempo op te lossen. Ik ben dan ook zeer teleurgesteld in deze rigide maatregel. Het is jammer dat de luisteraars twee prettige zenders wordt ontnomen, terwijl er een oplossing is. De radioluisteraars dreigen de dupe te worden.''

Marktaandeel
Arrow Classic Rock begon als kabelzender in het najaar van 1996. Arrow bemachtigde in 2007 de felbegeerde etherfrequentie door van SBS het radiostation Caz! over te nemen. Het radiostation bereikt maandelijks ruim twee miljoen luisteraars met een mix van klassieke en moderne rock.

Arrow Jazz FM zendt uit sinds 2004. De jazz-zender brengt een hedendaagse mix van jazzmuziek, soul en blues.

(bron: nu.nl)

Toch jammer dat dan 2 van de weinige acceptabele radiozenders verdwijnen...

Antonio
Titmeister schreef:
Toch jammer dat dan 2 van de weinige acceptabele radiozenders verdwijnen...

Arrow Jazz heeft mij nooit iets gezegd, al die nieuwerwetse muziek die onder de noemer ''jazz'' daar voorbij kwam, was toch al niet mijn ding.

Wat betreft Arrow Classic Rock, dat is ergens wel een klein beetje jammer, maar ook hier lig ik echt niet wakker van.

Die paar keer per jaar dat ik radio (en dus Arrow Classic Rock) luister, was toch al niet noemenswaardig.
Bovendien was het ook bij Arrow veelal herhaling van de toch al tot in den treure grijsgedraaide klassiekers.
Toegegeven, op zijn tijd best wel eens lekker voor in de auto, maar meer ook niet...

Dus wat hebben we dan nog over...

City FM?

Toch wel jammer jah. Al luister ik bijna nooit radio, had ik in de auto meestal wel de radio op Arrow Classic Rock staan. Een van de weinige zenders die nog de moeite waard waren.

freitzen schreef:
Dus wat hebben we dan nog over...

City FM?

City FM is per 1 januari gestopt, op die frequentie zit nu Radio Decibel.

Radio Decibel neemt City FM in Randstad over - Trouw

Ah, ik woon in Noord-Nederland.
Niet dat ik nu dolblij naar de radio vlieg om te controleren of hij er nog zit...

Aghora schreef:
Toch wel jammer jah. Al luister ik bijna nooit radio, had ik in de auto meestal wel de radio op Arrow Classic Rock staan. Een van de weinige zenders die nog de moeite waard waren.

Ik zou het ook jammer vinden. Ik luister in de auto naar Arrow en s'morgens in bad een uurtje. Misschien is de muziekkeuze niet altijd origineel op Arrow Rock maar als die zender wegvalt weet ik het echt niet meer. De rest is volkomen waardeloos.

Casartelli (moderator)
Ik had eigenlijk verwacht dat de presentatie vanmorgen ook wel ineens verdwenen zou zijn, maar die zat er nog gewoon. Kennelijk zijn ze nog behoorlijk hoopvol er wel een mouw aan te passen.

Casartelli schreef:
Ik had eigenlijk verwacht dat de presentatie vanmorgen ook wel ineens verdwenen zou zijn, maar die zat er nog gewoon. Kennelijk zijn ze nog behoorlijk hoopvol er wel een mouw aan te passen.

Volgens Gerry Jungen komt het allemaal in orde.

Ah, had stiekem gehoopt dat Kink FM hun plekkie in de ether kon overnemen.

Running On Empty schreef:
(quote)

Moet wel eerst een hele berg miljoenen betaald worden.

Schulden aan Adam Curry?

En we betalen natuurlijk allemaal mee!

Iemand al die "exclusieve Arrow Classic Rock CD" ontvangen? Zal wel niet hè

Casartelli (moderator)
Tja, ze schermen met 2 miljoen unieke luisteraars per maand. Bij een schuld van 8 miljoen, hoeven we er dus allemaal maar 2 biertjes bij te leggen en Arrow blijft al behouden.

Als Kees Baars dan eens originele symfo gaat draaien ehb ik daar best een paar eurotjes voor over maar die illusie heb ik niet...

Running On Empty schreef:

Helaas voor de Arrow liefhebbers:

Arrow-zenders krijgen geen uitstel van betaling

Gepubliceerd: 9 maart 2009 15:29 | Gewijzigd: 9 maart 2009 16:28
ANP

Den Haag, 9 maart. Het Agentschap Telecom hoeft geen uitstel van betaling te verlenen aan Arrow Jazz FM en Arrow Classic Rock. Dat heeft de rechtbank in Rotterdam beslist, liet een woordvoerder van het Agentschap Telecom vandaag weten.

De eigenaar van de radiozenders had een kort geding aangespannen om meer tijd af te dwingen voor het oplossen van de betalingsachterstand van in totaal bijna 9 miljoen euro. De zenders hebben tot en met morgen de tijd om de gehele betalingsachterstand weg te werken, anders trekt de toezichthouder de vergunningen in. De FM-uitzending moet dan op 11 maart 0.00 uur zijn beëindigd.

,,We zijn tevreden dat de rechter ons besluit heeft gehandhaafd. Het betekent dat we zorgvuldig en weloverwogen hebben gehandeld. Het was bovendien ook niet uit te leggen aan al die vergunninghouders die wel op tijd betalen. Hoe vervelend ik het ook vind voor de luisteraars, wij zullen er op toezien dat de uitzendingen van beide radiostations uiterlijk 11 maart worden beëindigd'', reageert directeur-hoofdinspecteur Marita Schreur van Agentschap Telecom.

Directeur Ad Ossendrijver van de Arrow Media Group wil niet reageren op de uitspraak van de rechter, zolang hij die inhoudelijk niet heeft kunnen beoordelen.

Sinds twee weken doen de Arrow-zenders een beroep op de luisteraars om de schulden bij de overheid in te lossen. De radiozenders roepen luisteraars op geld te storten. Ossendrijver wil nog niet bekendmaken hoeveel geld is overgemaakt. Hij zegt nog druk bezig te zijn met het oplossen van de financiële problemen, al rest hem niet veel tijd meer. ,,Ik hoop er op tijd uit te komen'', zegt Ossendrijver. Mocht dat niet lukken, dan gaan de Arrow-zenders onder meer verder op de kabel.

Jaarlijks moet Arrow Classic Rock 4,2 miljoen euro betalen voor het gebruik van de FM-frequenties. De betalingsachterstand van het rockstation bedraagt volgens Agentschap Telecom 6.852.500 euro. De licentiekosten van Arrow Jazz FM bedragen een miljoen euro per jaar. Het jazz-station staat volgens de toezichthouder 2.039.120 euro bij de staat in het krijt.

--

Ik zou het wel jammer vinden. De laatste tijd gebruik ik Arrow Jazz Fm als zender op mijn wekkerradio en dat bevalt prima (zelfs al draaien ze vooral soul, funk, r&b en nauwelijks jazz op dat tijdstip).

Casartelli schreef:

Opgeteld staat Arrow 8.891.710 miljoen euro bij de Staat in het krijt.

Wow.

Ik had vandaag in de auto gewoon arrow classic rock, maar dan op de AM.

Zag vandaag dit bericht.

Dit komt omdat de Nederlandse Overheid een dag na het intrekken van de FM-vergunningen beslag heeft gelegd op al onze bezittingen en bankrekeningen. Arrow vindt dit erg vervelend en doet er alles aan om de CD’s toch te versturen.

Casartelli (moderator)
Zit dat vrolijke duo er eigenlijk nog in de morgen?

letterlijk en figuurlijk armoe troef bij Arrow...

Inmiddels een paar weken verder en in de auto mis ik Arrow toch wel een beetje. De ontvangst op AM 828 is nauwelijks naar te luisteren. Dan maar af en toe op Veronica, dat is met meer oude muziek nog de minst slechte van de resterende keuzes behalve de CD speler. Het blijft armoe troef in Nederladn op de radio.

In bad luister ik ook altijd naar Arrow. Één week Radio 2 geprobeerd maar na Rowen Heze, Eros Ramazotti, Toppers, veel oeverloos geleuter en weet ik wat voor een ellende heb ik zo snel mogelijk vanaf de hobbykamer stereo op de kabel een paar speakertjes in de badkamer geplaatst. Dat is dus weer geregeld.

*bump*

En dan hoor je ineens Blackfield en een tien jaar oude Katatonia. Ik luister zelden nog naar Arrow en sinds vandaag weet ik dus pas dat ze op de maandagavond met hun "High Voltage"-special aandacht geven aan wat 'hardere' rock en metal, al dan niet symfonisch/progressief - ook Nightwish en Rammstein om maar eens iets te noemen. Er schijnt ook hier en daar wat hair metal voorbij te komen, maar dat nemen we dan maar op de koop toe.

Daarnaast verraden de recente playlisten van SymfoMania dat Baars' opvolger gelukkig iets meer variatie in het uurtje stopt, altijd mooi.

Wat! Nog meer variatie dan Kees Baars

Gast
geplaatst: vandaag om 22:52 uur

geplaatst: vandaag om 22:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.