MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Arrow Classic Rock

zoeken in:
Bij Genesis - Selling England by the Pound (1973):

Flipper schreef:
Je luistert toch niet naar Arrow voor je portie symfo

Arrow is net zo progressief als Sky radio dat is, dus NIET.

En over dit album...............................
Elk album heeft zijn sterke en minder sterke nummers, maar dit album, als geheel, is voor mij het mooiste wat er ooit gemaakt is.

Het heeft er natuurlijk ook mee te maken dat dit album mijn muzikale leven op z'n kop zette.

(Even off-topic...)

Ik ben het VOLLEDIG met je eens dat Arrow 143 uur in de week NIET progressief is... maar één uurtje in de week, dinsdagavond van 9 tot 10, is er het Bingopaleis en daar draaien ze, naast Genesis, Yes en Rush wel degelijk een hoop interessante (nieuwe) muziek...

Van Porcupine Tree tot Kamelot, van Knight Area tot Opeth (geen grunts natuurlijk)... dit is toch echt mijn wekelijkse 'portie symfo.' En verder... tja, de zender staat af en toe wel eens een keertje aan, want zo lelijk zijn de (natuurlijk wel veel te vaak) gedraaide nummers ook weer niet. Al zou een flinke uitbreiding van de playlist wel helpen

Nog meer off-topic (& dan stoppen we ermee): er is nix maar dan ook nix progressief aan bands als Knight Area, Kamelot, Kayak, Arena, Pendragon, etc., enfin aan de groffe meerderheid van de bands die kees draait.

Kan je Kansas even schrappen jonge vrind, de nummers die Keesje "Neo" draait mogen dan wel niet zo progressief (jaren 80 spul) zijn. De band heeft toch wel aardige progressieve platen op het repertoire staan hoor...

Zo en dan nu weer een bingopaleis klassieker als Paintbox en Hanging Tree

Hmm, ok, je hebt me overtuigd

Casartelli schreef:
Nou ben ik trouwens wel benieuwd wat er die andere 24 uur dan te beleven is.

WAARSCHUWING MODERATOREN: HIER KOMT EEN GEHEEL OFF-TOPIC BERICHT! (Verwijderen mag natuurlijk best, heb ik absoluut geen problemen mee...)

Nou Casartelli, zullen we eens kijken

De eerste vijf die nu komen, schrijf ik op (ik hoop natuurlijk dat er dat vreselijke New Kid in Town van the Eagles bij zit zodat ik ze extra kan afkraken , die draaien ze écht ieder uur...)

R.E.M - The One I Love
Golden Earring - Candy's Going Bad NIEUW NUMMER APPLAUSJE VOOR ARROW
Blind Faith - Well All Right
Journey - Who's Crying Now
Blondie - Maria

Eigenlijk valt het nog best mee, zo gigantisch vaak hoor je déze nummers nou ook weer niet... (daarna kwam trouwens Bon Jovi - It's my life... niet braken jongens, het valt best mee)

En nu zal ik toch ECHT ophouden met het plaatsen van al deze off-topic rotzooi. Echt waar

Casartelli (moderator)

Flipper schreef:
Je luistert toch niet naar Arrow voor je portie symfo

Arrow is net zo progressief als Sky radio dat is, dus NIET.

Ik heb grote spijt van mijn opmerking

Niet dat ik er niet achter sta, maar dat de discussie nu alleen maar over Arrow gaat. Stop hiermee a.u.b. of doe het ergens anders.

Gelukkig hebben we hier attente moderatoren.

On topic: in tegenstelling tot Sky vind ik het jammer dat Arrow Classic Rock geen FM-frequentie heeft gekregen.

Arrow heeft sinds kort (of krijgt binnenkort) toch wel een FM-frequentie . Niet dat ik nu naar Arrow ga luisteren want ik vind de kwaliteit Arrow Classic Rock Radio van een bedenkelijk Sky Radio niveau . Een dag naar Arrow luisteren is leuk, daarna slaat de verveling snel toe .

Wat me NOU toch is overkomen...

Gisteren zat ik een enquete over Arrow in te vullen, omdat ik dan kans zou maken op o.a. twee kaartjes voor het Arrow Rock Festival. Ik had natuurlijk al continu aangegeven dat de playlist groter moest, toen ik nog een opmerking mocht maken 'die u niet eerder kwijt kon.'
Het kwam in mij op dat Kees Baars tijdens zijn symfo-uurtje op dinsdag geregeld muziek draait die normaal gesproken ook al op Arrow komt. Pink Floyds Have A Cigar kwam bijvoorbeeld dinsdag weer eens langs, terwijl hij twee maanden terug ook al gedraaid werd.
Terwijl ik dit aan het schrijven was, had ik mijn MP3-speler in. Ik luisterde naar een shuffle, waar mijn speler de keus had uit maar liefst 2682 nummers. Ik had reeds drie nummers geluisterd, en welk nummer kwam er op dat moment langs...

U raadt het al, UITGEREKEND Have a Cigar

En dan te bedenken dat laatst tijdens De Nieuwe Uri Geller een van onze lepels op mysterieuze wijze gebogen was... er gebeuren hier vreemde dingen

Have a Cigar vind ik echt een van de minste Pink Floyd-nummers die ik ken

Casartelli (moderator)
Oh, ik vind het een prima nummer dat minstens de helft van de PF-albums volledig achter zich laat.

Heb vanmorgen dezelfde enquête ingevuld met zo te horen ook grotendeels hetzelfde commentaar (alleen niks specifieks over het Bingopaleis, denk dat ik dat al opgegeven heb).

Maar neem je nog wel elke dinsdagavond de moeite om hem aan te zetten? Of kijk je hooguit achteraf op de site om tot de conclusie 'nee, ik heb weer niks gemist' te komen...

@ Casartelli : Shit ook ik heb die enquete gemaakt, maar als iedereen dat doet zakken de winkansen aanzienlijk

Ik ook maar als ik die kaarten win geef ik ze denk ik weg.

Ik heb wel duidelijk aangegeven dat ze de disk jockeys als Marisa Heutink en Manuela Kemp zo snel mogelijk moeten schrappen.

vigil schreef:
@ Casartelli : Shit ook ik heb die enquete gemaakt, maar als iedereen dat doet zakken de winkansen aanzienlijk

Ah wees gerust, ik heb dat niet gedaan

freitzen schreef:
(daarna kwam trouwens Bon Jovi - It's my life... niet braken jongens, het valt best mee)

Het valt NIET mee!

Casartelli (moderator)
Sinds deze week wordt de ochtendprogrammering waargenomen door Adam Curry. Het wordt nu echt hoog tijd om naar iets anders op de wekkerradio uit te kijken.

raffael77
Dit is echt 1 van de slechtste radio zenders die er zijn samen met het ozo saaie Yorin FM & Sky Radio.

Wat is er zo kut aan deze zenders. Ze draaien iedere keer hetzelfde.
Heel erg saai is dat. Wat ook vervelend is dat ze de oer saaie hitjes pakken van de golden oldies. Dus niet de leuke hitjes.

Borring borring borring. Zulke stations zouden verboden moeten worden. Bah

@Casartelli: het is inderdaad best waardeloos geworden.
Maar als de luisteraars bij die enquete destijds hebben ingevuld dat ze graag wat meer Veronica-flauwekul wilden hebben... waarom niet hè

Ruby1966
Casartelli schreef:
Sinds deze week wordt de ochtendprogrammering waargenomen door Adam Curry. Het wordt nu echt hoog tijd om naar iets anders op de wekkerradio uit te kijken.

Dat was precies mijn gedachte....ik hoorde Adam en dacht even dat er per ongeluk een andere zender opstond....helaas was dat niet het geval
Ook maar iets anders zoeken dan.

Casartelli (moderator)
Ruby1966 schreef:
Dat was precies mijn gedachte....ik hoorde Adam en dacht even dat er per ongeluk een andere zender opstond....helaas was dat niet het geval
Ook maar iets anders zoeken dan.

Ha dorpsgenote,
vanmorgen een stukje naar rechts gescrolld met het frequentiewieltje en aldaar kwam ik een non-stopmuziekzender tegen. Geen geleuter, geen reclame, ook geen nieuws (dat was dan weer jammer). Meeste nummers kende ik niet (twee bekende klanten: 10 cc - Dreadlock Holiday en CCR - I Put a Spell on You).

Toch vermoed ik dat hij hier wel even op blijft.

Hoorde ik nou tussen 9 en 11 twéé keer het (overigens fantastische) nummer Private Investigations?

Zouden ze die beruchte shufflestand nu op repeat-shuffle hebben staan?

Ach, eigenlijk valt het best mee allemaal... zolang je inderdaad maar niet luistert naar die Curry.
Wat me overigens wél erg lijkt is als ze besluiten om dat 'leuke zomernummer' van Kid Rock maar in het bestand te laten, zodat we er nog jarenlang van kunnen genieten...
zo horen we het Rasmusnummer In The Shadows ook nog altijd en wie had dat vijf jaar terug kunnen denken...

Casartelli (moderator)
Nieuwe ochtendprogrammering Arrow Classic Rock

De ochtend op Arrow gaat veranderen, get ready for the music!

In goed onderling overleg is besloten vanaf 1 september te stoppen met Your Wake Up Call, de ochtendshow die door Adam Curry, Alexander Stevens en Eline Maarse werd gemaakt. Het ochtendprogramma, gepresenteerd door Rinse Blanksma, zal worden ingevuld met een maximum aan muziek, verkeersinformatie en elk half uur nieuws en weer. Hiermee gaat Arrow weer in de richting van waar zij vandaan komt - een "music dominated" radiostation - en komt hiermee tegemoet aan de wens van vele luisteraars.

bron: http://www.arrow.nl/rock/

Nou Manuela Kemp nog weg

Ik vind Arrow prima. Als je ziet wat voor bagger er verder op de radio is, vind ik deze zender absoluut het best te pruimen. Weliswaar draaien ze vaak dezelfde songs, maar naar mijn mening zijn sommige tot veel daarvan ook wel erg goede songs.

Allemaal nog even stemmen jongens... jullie willen toch ook wel een echte Henk Schiffmacher-fiets winnen?

Casartelli (moderator)
Die door Henk Schiffmacher ingesproken reclame doet de aloude "Zit je net zo te kicken als ik... dan zít je te kicken"-jingle van Barry Hay behoorlijk verbleken ja. Maar na het debacle met de albumlijsten van vorig jaar, laat ik het stemmen op Arrow nu ook maar voor wat het is.

gedaan, met een lijstje nummers dat iig (enigszins) kans maakt om ook daadwerkelijk in de top 500 te eindigen:

1. Pink Floyd - Hey You
2. Neil Young - Cortez the Killer
3. The Doors - The End
4. Radiohead - Exit Music (for a Film)
5. Supertramp - Fool's Overture
6. Caravan - In the Land of Grey and Pink
7. King Crimson - Epitaph
8. Led Zeppelin - Babe, I'm Gonna Leave You
9. Joy Division - Love Will Tear Us Apart
10. Porcupine Tree - Arriving Somewhere But Not Here

Gast
geplaatst: vandaag om 22:51 uur

geplaatst: vandaag om 22:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.