rudiger schreef:
kijk ieder heeft natuurlijk zijn eigen smaak , laat degene die van springsteen houdt er lekker naar luisteren , niet iedereen lust spruiten en als ieder dezelfde muziek keuze heeft is het ook maar een saaie boel
ik vraag me af welke idioot hem de bijnaam de boss gegeven heeft, dat doet me een klein beetje denken aan de king , nou hij mag de king zijn schoenen nog niet eens poetsen , of z`n gitaar vast houden , persoonlijk word ik niet koud of warm van zijn muziek
ik vind zijn stem niet mooi ( aardappel in de keel ) en gitaar spelen kan hij ook niet , maar goed smaken verschil
Kijk, en met dit soort posts bewijs jij nu dat je helemaal niets van muziek begrijpt.
En voor jouw informatie: puur objectief bekeken was Elvis Presley een matig muzikant. Ja muzikant, niet eens musicus. Zijn belang ligt buiten de muziek, in het toegankelijk maken van zwarte muziek voor een blank publiek, en dat is groot nieuws in de jaren '50! Springsteen is daarentegen groot IN de muziek. Hij introduceerde de big-band in de rock 'n roll, hij bracht een nieuwe stijl songteksten in de folk-rock, en hij gaf een hernieuwde impuls aan een uitstervende rock 'n roll. Dat is denk ik toch wel een beetje belangrijker dan jouw extreem beperkte smaak toelaat.