MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Pop-iconen

zoeken in:
Bij Bruce Springsteen with the Sessions Band - Live in Dublin (2007):

kijk ieder heeft natuurlijk zijn eigen smaak , laat degene die van springsteen houdt er lekker naar luisteren , niet iedereen lust spruiten en als ieder dezelfde muziek keuze heeft is het ook maar een saaie boel
ik vraag me af welke idioot hem de bijnaam de boss gegeven heeft, dat doet me een klein beetje denken aan de king , nou hij mag de king zijn schoenen nog niet eens poetsen , of z`n gitaar vast houden , persoonlijk word ik niet koud of warm van zijn muziek
ik vind zijn stem niet mooi ( aardappel in de keel ) en gitaar spelen kan hij ook niet , maar goed smaken verschil

rudiger schreef:
kijk ieder heeft natuurlijk zijn eigen smaak , laat degene die van springsteen houdt er lekker naar luisteren , niet iedereen lust spruiten en als ieder dezelfde muziek keuze heeft is het ook maar een saaie boel
ik vraag me af welke idioot hem de bijnaam de boss gegeven heeft, dat doet me een klein beetje denken aan de king , nou hij mag de king zijn schoenen nog niet eens poetsen , of z`n gitaar vast houden , persoonlijk word ik niet koud of warm van zijn muziek
ik vind zijn stem niet mooi ( aardappel in de keel ) en gitaar spelen kan hij ook niet , maar goed smaken verschil

Kijk, en met dit soort posts bewijs jij nu dat je helemaal niets van muziek begrijpt.

En voor jouw informatie: puur objectief bekeken was Elvis Presley een matig muzikant. Ja muzikant, niet eens musicus. Zijn belang ligt buiten de muziek, in het toegankelijk maken van zwarte muziek voor een blank publiek, en dat is groot nieuws in de jaren '50! Springsteen is daarentegen groot IN de muziek. Hij introduceerde de big-band in de rock 'n roll, hij bracht een nieuwe stijl songteksten in de folk-rock, en hij gaf een hernieuwde impuls aan een uitstervende rock 'n roll. Dat is denk ik toch wel een beetje belangrijker dan jouw extreem beperkte smaak toelaat.

Marty McFly schreef:

Volgens mij kon Elvis net zo goed gitaar spelen als Madonna...

dat klopt , maar elvis had natuurlijk een dijk van een stem
tig malen geprobeerd om te immiteren , en dat is niemand gelukt
kijk je kan natuurlijk elvis niet vergelijken met bruce springsteen
elvis is een icoon in de pop geschiedenis , en die eer komt drie artiesten toe

1 elvis 2 the beatles 3 the stones

rudiger schreef:
(quote)

dat klopt , maar elvis had natuurlijk een dijk van een stem
tig malen geprobeerd om te immiteren , en dat is niemand gelukt
kijk je kan natuurlijk elvis niet vergelijken met bruce springsteen
elvis is een icoon in de pop geschiedenis , en die eer komt drie artiesten toe

1 elvis 2 the beatles 3 the stones

Iggy Pop, Johnny Cash, Jim Morrisson, Jimi Hendrix, Joe Strummer, Lou Reed, Bob Dylan, Tom Waits, Robert Plant, David Bowie....

Tjid om weer over het album zelf te discussieren ipv Elvis vs. Bruce

Gast
geplaatst: vandaag om 07:11 uur

geplaatst: vandaag om 07:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.