menu

Muziek / Algemeen / Welk nummer moet er op jouw begrafenis en trouwdag gedraaid worden?

zoeken in:
avatar van Bardt1980
Begrafenis:

Johnny cash - hurt
The verve - bittersweet symphony
Portishead - roads
The national - racing like a pro
Gary Jules - mad world

Bruiloft:

Radiohead - High and dry
Muse - starlight

Geboorte zoontje (home video):

Sigur ros - vaka
Herman van veen - zomaar een dag

avatar van Slowgaze
Ik vond eerst Nothing Compares 2U wel geschikt voor mijn begrafenis, maar ik heb nu toch liever I Can't Go To Sleep van de Wu-Tang Clan.

avatar van jasper1991
Wat moet er op mijn begrafenis gedraaid worden? Dat moeten mijn naasten bepalen, muziek waaraan ze mij herinneren of die ze bij mij vinden passen.

avatar van Timo-otje
How to Dissapear Completely - Radiohead. I'm not here , this isn't happening...

avatar van jasper1991
Dat dekt de lading wel, ja.

Net als Porcupine Tree - Arriving Somewhere but Not Here. Ik zou het wel bij de eerste vier minuten laten van dat nummer.

avatar van arcade monkeys
Op mijn begrafenis mag Highway to hell van AC/DC niet ontbreken. Of anders lijkt Thoughts of a dying atheist ook wel toepasselijk.

avatar van freitzen
Begrafenis (mogen ze lekker een half uur zitten):

Talk Talk - The Rainbow
Genesis - Entangled
Camel - Lunar Sea
Pink Floyd - High Hopes

avatar van niels94
Neutral Milk Hotel - Two-Headed Boy Pt. 2 bij mijn begrafenis zou wel intens hip zijn.

avatar van JSPR_G
Begrafenis:

Katatonia - Departer
Neurosis - I Can See You

kanjedateten
Trouwdag
Beatles - In My Life

Begrafenis:
the National - About Today

avatar van Rhythm & Poetry
Mocht ik ooit gaan trouwen dan wil ik graag dit album horen op het feest.

Mocht ik ooit sterven dan graag deze plaat voor tijdens mijn uitvaart.

avatar van niels94
Rhythm & Poetry schreef:
Mocht ik ooit sterven dan graag deze plaat voor tijdens mijn uitvaart.


Aquila


(trouwdag)


(crematie)

David Sylvian is nog niet eens mijn favoriete artiest, maar voor beide gelegenheden heeft hij wel het meest ideale nummer gemaakt in mijn ogen.

Toffe nummer lees ik hier. Laat even weten als het zover is

avatar van Lambchop
Pilot speed - alright, begrafenis
Richard hawley - coles corner, begrafenis

komt nu even in me op.


avatar van Lambchop
Catdog, stel je wordt 99 dan evengoed het nummer gone to soon?

avatar van Kill_illuminati
jasper1991 schreef:
Wat moet er op mijn begrafenis gedraaid worden? Dat moeten mijn naasten bepalen, muziek waaraan ze mij herinneren of die ze bij mij vinden passen.


Dat vind ik ook.

Rhythm & Poetry schreef:
Mocht ik ooit sterven dan graag deze plaat voor tijdens mijn uitvaart.

Bury Me a G

avatar van catdog
Lambchop schreef:
Catdog, stel je wordt 99 dan evengoed het nummer gone to soon?


Het nummer "Gone Too Soon" kies ik meer voor de emotie ervan. Niet om de titel van de song letterlijk te nemen. En hoe oud je ook wordt, voor je nabestaanden ga je altijd te vroeg weg.

Anders zou ik deze wel heel mooi vinden. Lekker sentimenteel en de tekst vind ik erg mooi en passend.

zalwelnikszijn!
Begrafenis:

OMC - How Bizarre

avatar van Von Helsing
Teraardebestelling:

Shape of Despair - To Life For My Death

YouTube - Shape of Despair - To Live For My Death

Bruiloft (wordt wel wat feestelijker):

INXS - Never Tear Us Apart

Begrafenis:

Spectral Mornings-Steve Hackett
Genesis-After the Ordeal

avatar van matthijs
Ik heb een topic gestart Uitvaart en Muziek. Gaat niet zozeer om het noemen van nummers (zoals hier) maar om alles er om heen. Hoe kies je deze nummers? Tekst? Muziek? Bekende nummers of juist niet? Wil je wel kiezen of laat je het anderen doen? Heb je een lijstje klaarliggen of komt dat ooit nog wel s? Etc... Wees welkom.

avatar van Pietro
Getrouwd ben ik al, nu bijna vijf jaar geleden.

Alleen als ik ooit een niet-natuurlijke manier zou komen te overlijden, dan zou ik graag het nummer If I Die Young van The Band Perry op mijn begrafenis willen. Bij de recensie van het debuutalbum van The Band Perry schreef ik het volgende:

Min of meer per toeval stuitte ik op Last.fm eens op het nummer If I Die Young. Ik heb in mijn leven tot nu toe vele duizenden songs beluisterd, maar zelden werd ik zo geraakt door een song zoals dat bij dat nummer het geval was. Nu, jaren later, krijg ik nog iedere keer kippenvel als ik het nummer opzet. De bittere, melancholische ondertoon en de donkere tekst in combinatie met de hemelse stem van de zangeres maken iedere luisterbeurt weer tot een intense ervaring. Ik wist niet dat muziek zulke emoties bij mij kon losbrengen.

avatar van luigifort
Begrafenis: meerdere songs, maar als ik het soms helemaal gehad heb met het leven/mensen, maar er nog om kan lachen en het absurde ervan kan inzien, dan Rags to Riches van Gavin Friday en dan de gezichten van de mensen om mn graf heen te zien

"the world's forgiven. the world's forgot. the world's just singin' 'ba da bo
Bow!' no! the world won't listen 'cause the world don't know that 'that's life baby, ba da bop bop bow!' 'that's life baby! ba da bop bop bow. that's life' so let's, so let's, so let's dance!

Arbeidsdeskundige
Begrafenis
Band of Horses - The Funeral

Trouwfeest
John Frusciante - You're Pussy's Glued to a Building On Fire

Arbeidsdeskundige
Begrafenis
Gorky - Mia

Trouwfeest
Gorki - Beste Bill

avatar van spinout
Ik ben getrouwd in Vietnam, dus zou daar uitsluitend Vietnamese popmuziek gedraaid worden, ware het niet dat de muziekinstallatie het begaf Op mijn begrafenis mag van mij wel Persephone (the gathering of flowers) van Dead Can Dance en vervolgens Where Could I Go But To The Lord van Elvis Presley gedraaid worden. Maar een kapotte muziekinstallatie mag ook.

avatar van itchy
Getrouwd ben ik al, dus gaat niet meer (voor nu).
Bij mijn uitvaart mag achtereenvolgens worden gedraaid: Bettie Serveert - Palomine / Slint - Washer / en voor de gevoellozen die het dan nog droog houden: Motorpsycho - Before the Flood

avatar van Tommeh
Op mijn trouwdag draaiden we Jack Johnson - Better Together. Waar ik nog steeds erg gelukkig van word als ik hem hoor.

Op mijn uitvaart in ieder geval Stereophonics - Fly Like an Eagle.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:18 uur

geplaatst: vandaag om 11:18 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.